Svet
20 ogledov

Lepe ptice nad Parizom

Prihod 787-8 na letališče
1/26
Reuters
Na pariškem letališču Le Bourget se je danes v kislem vremenu uradno odprl največji letalski salon leta. Airbus sramoto zaradi dogodkov s A380 in A400M krpa z novimi posli, tam je tudi najdaljše letalo na svetu.

Vsako liho leto je čas za pariški letalski salon in tudi letos na Le Bourgetu poteka največje letalsko druženje na svetu. Osrednji prostor letošnjih zvezd je namenjen naslednji generaciji legendarnega "jumbo jeta" 747 z oznako 747-8, ki je tudi najdaljše potniško letalo na svetu (76,25 metra) in lahko hkrati prepelje 467 potnikov v treh razredih.

S krilom velikana zadeli v eno od stavb
Med zanimivimi gosti salona je tudi dolgo pričakovani Airbusov vojaški transporter A400M, ki pa obiskovalcev ne bo mogel razveseliti v zraku zaradi tehničih težav letala.

Airbus A380 | Avtor: Reuters Reuters

Na dogodku pa se je zapletlo Airbusovem velikanu A380, ki je zaradi poškodbe desnega krila ostal na tleh- s krilom so namreč zadelo v eno od letaliških stavb. A380 sicer od konca enega krila pa do drugega meri skoraj 80 metrov, kar ga po velikosti uvršča v sam vrh letal.

Pogon zgolj na sonce
Sicer pa so na ogled med drugim prvi prototip švicarskega solarnega letala solar impulse, Boeingov 787 dreamliner, koncept ultrahitrega helikopterja Eurocopter X3, letalo na biogorivo Gulfstream G-450 in drugi. Danes jo je sicer prirediteljem zagodlo vreme, saj lije kot iz škafa, a je vseeno napovedan obisk francoskega predsednika Nicholasa Sarkozyja. Jutri bo gost salona tudi ruski premier Vladimir Putin.

V zakulisju razstave poteka oster boj za kupce, predvsem med največjima družbama civilnih letal na svetu, Boeingom in Airbusom. Slednjemu se nasmiha kar dobra bera poslov, saj naj bi bili blizu rekordnega posla 200 letal z malezijsko AirAsio, tudi sicer pa ima praktično že sklenjen posel za 30 modelov A320neo z novimi varčnimi motorji s skandinavsko družbo SAS.

Boeing na drugi strani odgovarja s posli z letalsko družbo Qatar Airlines. Ruski in kitajski civilni proizvajalci so sicer še vedno v ozadju.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.