Hrvaška policija je objavila rezultate preiskave hude prometne nesreče na cesti Andrijaševci–Retkovci v okolici Vinkovcev, ki se je v soboto okoli 15. ure. Kot so zapisali v sporočilu za javnost, je bilo v trčenju kombija in osebnega vozila poškodovanih pet oseb, med njimi dva otroka. Vse so prepeljali v bolnišnico v Vinkovce.
Ogled prometne nesreče je pokazal, da je osebnemu avtomobilu zaradi tehnične napake počila pnevmatika na zadnjem levem kolesu. 27-letna voznica je zato izgubila oblast nad volanom in z vozilom zapeljala na nasprotni vozni pas, kjer je trčila v nasproti vozeči kombi, ki ga je vozil 28-letnik.
Iz avta poletela v odtočni kanal
Dva otroka, ki ju je na zadnjem sedežu osebnega avtomobila prevažala 27-letnica, nista bila pripeta z varnostnim pasom, zaradi trka pa sta skozi vetrobransko steklo padla iz avtomobila in padla v zemeljski odtočni kanal, pri čemer sta se hudo poškodovala. V prometni nesreči je hude poškodbe dobila tudi 27-letna voznica, poškodbe 31-letne sopotnice in 28-letnega voznika kombija pa so bile lažje narave.
Alkotest pri obeh voznikih ni ugotovil prisotnosti alkohola v organizmu. Policisti bodo zoper 27-letnico podali kazensko ovadbo pristojnemu državnemu tožilstvu zaradi suma storitve kaznivega dejanja povzročitve prometne nesreče v cestnem prometu.
Meja med življenjem in smrtjo
Po podatkih Javne agencije Republike Slovenije za varnost prometa (AVP) bi lahko dosledna uporaba varnostnega pasu v povprečju vsako leto rešila življenje kar desetim udeležencem v prometnih nesrečah. Izgovori življenj pa žal ne bodo rešili. Zgolj sedem kilometrov je največja hitrost trka, pri kateri bi se lahko obdržali na sedežu s pomočjo rok in nog, svari AVP in dodaja, da je zato uporaba varnostnega pasu nujen sestavni del varne vožnje, ki dokazano rešuje življenja.
Varnostni pas v primeru trka upočasni in prepreči gibanje telesa proti trdim delom vozila in tako prevzame velik del sile, ki se sprosti pri trku. Zato so posledice za voznike in potnike, ki so pripeti, praviloma blažje. Tako varnostni pas tveganje za smrtno žrtev v prometni nesreči zmanjša kar za polovico. Skoraj toliko tudi zmanjša tveganje za hude telesne poškodbe.
Uporaba varnostnega pasu je v Sloveniji zakonsko obvezna za vse potnike in voznike med vožnjo v motornih vozilih. To velja tudi za avtobuse, tovorna vozila in kombije. Zakon predvideva globo v višini 120 evrov. A globa naj ne bi bila ključni motivator za pripenjanje vseh potnikov v avtu in voznika.
Varnostni pasovi niso za okras!
Ne razumem, česa krivijo voznico. Bila je nesreča, na katero ni mogla vplivati. Pod pogojem, da je imela gume ok in da ni vozila prehitro, kar pa se da ugotoviti. Nesporno je kriva edino tega, da ni imela pripetih otrok.