Piloti boeinga 777 južnokorejskega prevoznika Asiana Airlines, ki je v soboto na letališču v San Franciscu padel na pristajalno stezo in zagorel, nekaj sekund pred ponesrečenim pristankom niso mogli videti pristajalne steze, ker je bilo letalo toliko stran od predvidenega položaja, so sporočili ameriški preiskovalci. Pozornost preiskovalcev je sicer osredotočena predvsem na možnost, da je bila za sobotno nesrečo kriva človeška napaka.
Pilot šele na polovici urjenja
Znano je, da je bil pilot, ki je upravljal letalo, izkušen, a za pilotiranje boeinga 777 se je šele usposabljal in je bil z 29 urami letenja na približno polovici urjenja. Preiskovalci so zdaj še sporočili, da je bil izkušenejši pilot, ki ima za sabo tri tisoč ur letenja z boeingom 777 ter je bil zraven v kabini in je uril kolega, na sobotnem letu prvič v vlogi inštruktorja.
Počasno zasliševanje pilotov
Doslej so sicer zaslišali tri od štirih pilotov, ki so bili na ponesrečenem letalu, je povedala vodja ameriškega Nacionalnega odbora za varnost v prometu (NTSB) Deborah Hersman. Zasliševanje pilotov iz Južne Koreje poteka počasi zaradi prevodov.
"Pilot steze ni mogel videti"
Preiskovalci so že v nedeljo sporočili, da je bila hitrost letala med pristajanjem veliko manjša od predpisanega minimuma 253 kilometrov na uro. Nekaj sekund pred padcem je poseben sistem pilote na to opozoril, le sekundo in pol pred nesrečo je eden od pilotov zaprosil za opustitev pristanka, a je bilo prepozno. Rep letala je zadel ob protipoplavni zid na začetku pristajalne steze in letalo je treščilo na tla.
Kot je pojasnila Hersmanova, so ugotovili, da pilot – glede na to, kje je sedel, in ob dejstvu, da je bil nos letala takrat obrnjen navzgor, saj je pilot pospeševal in poskušal dvigniti letalo – v sekundah pred nesrečo preprosto ni mogel videti pristajalne steze.
Opisala je tudi, kaj se je v sekundah pred nesrečo dogajalo v pilotski kabini, v kateri so bili takrat trije piloti. Pilot inštruktor je nadzornemu stolpu sporočil, da je na višini 152 metrov ugotovil, da so prenizko. Poskušal je pospešiti, a je videl, da je to že storil pilot, ki se je uril, in je dejansko pilotiral. Takoj zatem je rep letala že udaril v zaščitni zid.
Žrtev bi lahko bilo precej več
Nesreča je sicer terjala dve življenji, okoli 180 ljudi je bilo ranjenih, od tega jih je pet še vedno v kritičnem stanju. A glede na to, da je bilo letalo pri padcu in nato v požaru skorajda povsem uničeno, je po ocenah strokovnjakov velika sreča, da število žrtev ni še precej večje.