"Analiza dokazov, vključno s prvimi rezultati dešifriranja črnih skrinjic, kažejo, da je napaka pri pilotiranju vodila do katastrofe," je ruska tiskovna agencija Interfax navedla vir blizu preiskave.
Prav tako ni nobenih dokazov, da naj bi kateri izmed visokih politikov, ki so bili na krovu letala, zahteval od pilota, naj pristane kljub slabim vremenskim razmeram. Iz pogovorov med piloti namreč ni razvidno, da bi se kakorkoli pritiskalo na posadko, je še povedal vir.
Ruske oblasti so sicer pred tem že izključile možnost, da bi bil vzrok za nesrečo poljskega letala s 97 potniki in člani posadke na vojaškem letališču ogenj ali eksplozija. Letalo je strmoglavilo po treh poskusih pristanka v gosti megli.
Vzrok neznan
Skoraj teden dni po tragediji še vedno ni znano, kaj je bil neposreden vzrok nesreče. Po trditvah kontrolorjev letenja se je nesreča zgodila, potem ko posadka letala ni upoštevala njihovega večkratnega nasveta, naj pristane na drugem letališču.
Neimenovani vir je za Interfax povedal, da je možno, da se posadka tupoljeva TU-154 ni zavedala posebnosti letala, ko je večkrat poskušala pristati v slabem vremenu. Kot kaže, je posadka ob zadnjem poskusu poskušala pristati tako, da je poravnala letalo iz poševnega v vodoraven položaj. V tem primeru letalo, če se spušča s hitrostjo, višjo od šest metrov na sekundo, izgublja višino. "To pomeni, da izgublja višino veliko hitreje kot običajno," je povedal vir.
Pilot pod pritiskom?
Na Žurnalu24 smo že poročali, da je nesrečo po prepričanju politologa Antona Beblerja povzročil sam Kaczynski. Pred časom se je namreč znesel nad pilotom, ki je njegovo letalo peljal v Gruzijo. Ker je zaradi podobno slabih razmer letalo preusmeril na drugo letališče, ga je Kaczynski spravil pred vojaško sodišče.
"Samo posredovanje obrambnega ministra je pilota rešilo, da ga niso prisilno upokojili," pravi Bebler in dodaja: "To je psihološko zagotovo vplivalo na pilota, da si ni upal zoperstaviti se svojemu predsedniku in vrhovnemu poveljniku."