Švicarski in belgijski časniki danes poročata, da je želel voznik avtobusa pred tragično nesrečo predvajati DVD. Kot še navaja belgijski dnevnik Het Nieuws, bi tako lahko trenutek nezbranosti privedel do tega, da je voznik izgubil nadzor nad vozilom. O podobnih ugibanjih je pisal tudi švicarski dnevnik Aargauer Zeitung.
Na policiji so tovrstna pisanja označili za čista ugibanja, lastnik avtobusnega podjetja pa trdi, da ni mogoče, da bi potniki videli, kaj voznik počne.
Priče: reševalci najprej niso dojeli, kakšno je stanje
Eric Van Maldaren in njegova žena sta bila med prvimi na kraju včerajšnje grozljive nesreče, v kateri je umrlo 22 otrok in šest odraslih.
V pogovoru z novinarji pred pogrebnim centrom v Sionu je Van Maldaren opisal, kako sta z ženo prišla na kraj nesreče, poroča Reuters. "Eni deklici je moja žena pomagala iz avtobusa, sam pa sem pomagal drugi, ki je bila pri zavesti, vendar je imela hudo poškodovano nogo. Potem so prišli reševalci in gasilci in ostali smo še približno eno uro ter pomagali drugim oziroma smo vsaj poskušali, mirili smo otroke in jim dajali odeje. Prvi otroci, ki so prišli iz avtobusa, so bili večinoma dobro, vendar so bili ostali hudo poškodovani," je dejal.
"Vračala sva se z obiska pri prijateljih v Val d'Anniviersu in se vozila po avtocesti, ki vodi v Sierra, in v tunel sva zapeljala le nekaj minut po nesreči, morda tri ali štiri minute kasneje. Pravzaprav je težko reči, saj ko sva se približevala avtobusu, so bili nekateri otroci že zunaj in nam mahala, naj ustaviva. Tam je bilo tudi mlado dekle z otrokom. Avtomobil, ki je prispel na prizorišče tik pred nami, se je ustavil, ampak najprej niso dojeli, kako resno je stanje, ko smo se približali avtobusu in videli otroke ... Vsi sedeži so bili potisnjeni proti sprednjemu delu avtobusa," je povedal Van Maldaren.
Identitete nekaterih vizualno ne morejo ugotoviti
Danes v mrtvašnici sorodniki identificirajo umrle, posmrtne ostanke nekaterih pa bodo že danes odpeljali v Belgijo. "Družine so tu, da bi identificirale trupla in dale informacije, ki bi pomagale pri uradni identifikaciji tistih, katerih identitete ne moremo ugotoviti vizualno," je povedal tiskovni predstavnik policije. Posmrtne ostanke voznika naj bi še zadržali Švici, saj morajo "izvesti medicinske preiskave", da preverijo, ali je morda trpel zaradi zdravstvenih težav, ki bi lahko bile vzrok za nesrečo. V Belgiji so razglasili dan žalovanja.
Družine žrtev bodo dobile najmanj 220 tisoč evrov odškodnine, kaj je najnižja vsota po belgijski zakonodaji.
Med poškodovanimi ni nihče v smrtni nevarnosti
Zdravnik v bolnišnici v Sionu Cawen Mechiel je medijem povedal, da otroci v tej bolnišnici niso v smrtni nevarnosti. "Otroci, ki so tukaj, so še vedno pod vtisom hude nesreče, vendar so na splošno v dobrem stanju. Večina jih je utrpela zlome, vendar njihova življenja niso ogrožena. Imamo 12 otrok na oddelku pediatriji," je dejal zdravnik.
Vzroke za nesrečo še preiskujejo
Vzroki za nesrečo tako za zdaj ostajajo neznani. "Hitrost vozila v času nesreče še vedno ugotavlja. Našli smo merilnik hitrosti, ki ga pravkar analiziramo. Po znanih podatkih bi lahko rekli, da vozilo ni vozilo prehitro," je sporočil lavni tužilec iz Valaisa Olivier Velsig.
Preiskovalci so ugotovili, da je avtobus najprej naglo zavil v desno, preden je trčil v steno tunela s hitrostjo kakih 100 kilometrov na uro. Vendar razlog nesreče še ni znan.
Nekako se ne strinjam s teboj, saj nafta ni tak problem glede drsanja. Pa tudi, če bi to bil vzrok, bi moralo v poročilih biti objavljeno nekako takole: Avtobus v steno X mrtvih. Bile so še dodatne nesreče. <br… ...prikaži več />Teh pa nikjer ne omenjajo, torej jih po vsej verjetnosti ni bilo. P.S. Zurnal, popravite to bedasto prijavo da bo ostala na trenutnem clanku ne pa pa kretensko isces clanek, ki ga hočeš komentirati!!!!!!!!!!!!!
pri 100kmh par kapljic goriva na cesti neamore bit vzrokpredzadnji odstavek:... je sporočil lavni tužilec iz Valaisa...
Jaz vidim da mu je v ovinku zaneslo zadnji konec. Zakaj? Če bi mu postalo slabu , bi udaril najprej na levi zid predora. Moja varianta nesreče. Dva avtobusa istega podjetja in istih šolarjev, kakor tudi ta ponesrečeni, so za… ...prikaži večza tako dolgo vožnjo potrebovali polne rezervoarje goriva. Recimo , da eden od teh dveh ni imel brezhibnega pokrova rezervoarja in mu je na ovinkih začel rezervoar zgoraj puščati. Ker pa so rezervoarji obloženi z blatom, blato pije začetek puščanja in to zna biti ravno časovno do tegale mesta, ko je pa začelo gorivo kapljati na cesto in naredilo zadnjemu avtobusu drsalnico ! Preglejte rezervoarje drugih dveh avtobusov.