Svet
70992 ogledov

Konec veselja: Ravno navadili smo se na spletne nakupe, zdaj pa tole

Nakupovanje preko spleta Saša Despot
Z novimi ukrepi se ameriška potrošniška mrzlica začenja omejevati.

Pravica do brezplačnih vračil blaga je bila uvedena pred nekaj leti, zanjo pa je bil zaslužen predvsem ameriški velikan Amazon. Sedaj se to pravico potrošnikov začenja omejevati. Del vrnjenega blaga mora biti očiščen, včasih tudi popravljen in prepakiran tako, da bo, ko nakup opravi naslednja stranka, videti kot nov. Naraščajoči stroški pošiljanja ter dodatno delo, potrebno za obdelavo vračil in sortiranje blaga ter pripravo za nadaljnjo prodajo, so ameriškim trgovcem začeli predstavljati težave, zato so začeli nekateri trgovci na drobno vračila delno ali v celoti zaračunavati, piše Business Insider.

Ameriška nacionalna maloprodajna zveza ocenjuje, da so kupci leta 2020 vrnili blago v vrednosti 100 milijard, lani pa za 218 milijard dolarjev (223 milijard evrov). Za vsako milijardo dolarjev prodanega blaga dobi povprečni trgovec 166 milijonov dolarjev (170 milijonov evrov) donosa.

Trgovci se poslužujejo različnih strategij 

K tej rešitvi se nekatera večja podjetja zatekajo tudi na trgih izven Združenih držav. V Zari, JC Penny, Abercrombie&Fit in J.Crew vračilo kupljenih izdelkov že stane od 4 evre naprej, švedska modna veriga H&M pa je nedavno objavila, da namerava preizkusiti zaračunavanje vračila na nekaterih svojih trgih, da bi videla odziv strank. Vračilo bo po novem ostalo brezplačno le, če bo spletni kupec blago v trgovino vrnil sam. Strokovnjaki predvidevajo, da bo to rešitev uvedlo čedalje več podjetij.

Nekateri trgovci pa uvedli možnost brezplačnih vračil zgolj za najzvestejše stranke, torej članom katerega od VIP programov nagrajevanja, v okviru katerega morajo na letni ravni porabiti določen znesek.

Trgovci brez fizičnih trgovin po drugi strani večinoma še dovoljujejo pošiljko vračila po pošti brezplačno, medtem ko nekatera podjetja zbirajo in združujejo vračila za različne trgovce na drobno na določenih lokacijah z namenom znižanja stroškov pošiljanja vračil.

Tudi v Sloveniji nekatera podjetja računajo vrnitev blaga, a je ta večinoma brezplačen, če potrošnik vrne blago v trgovino. Slovenska zakonodaja sicer določa, da ima potrošnik pri spletnih nakupih pravico, da v roku 14 dni od prejema blaga odstopi od pogodbe brez navedbe razloga. Obstoj pravice do odstopa od pogodbe je povezan z dejstvom, da potrošnik ob nakupu blaga ne vidi v živo, zato ne more preveriti njegove kakovosti oziroma ga preizkusiti. Za odstop od pogodbe v navedenem roku ni potrebno navajati razlogov, edini strošek potrošnika lahko predstavlja strošek vračila blaga, v kolikor vas je o tej obveznosti prodajalec predhodno jasno obvestil.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 14
  • blayo 20:57 17.oktober 2022.

    Nikjer ne piše, da mora trgovec nositi stroške vračila, razen če vračaš zaradi uveljavljanja garancije ali stvarne napake. V SLO praktično noben trgovec ne omogoča vračila na svoje stroške, v DE to omogoča večina trgovcev.

  • Boggs 20:54 17.oktober 2022.

    Pravilno. Poznam veliko več primerov, ko je folk zlorabljal to politiko brezplačnih vračil kot pa upravičenih primerov vračila.

  • Skias 18:42 17.oktober 2022.

    Pri spletnih nakupih pravico, da v roku 14 dni od prejema blaga odstopi od pogodbe brez navedbe razloga. Ha ha ha pa še kaj. Dobil izdeleg ga hotel vrniti prej kot 14 dneh pa tega niso hoteli upoštevati. Bil celo ...prikaži večo pri inšpektorju pa je bil učinek kot, da bi govoril steni. Fizični nakupi so pa vzemi si izdelek enake vrednosti. Kar se pa tče brez razloga pa pri enih tudi to ne drži! Prek so imeli do sedaj Indijo-koromandijo ( obljubljeno deželo).