Slovenija
140 ogledov

Slovenski prevozniki izgubljajo angleški trg zaradi krize z begunci

Kriza z begunci v Calaisu, Calais EPA
Slovenski prevozniki se zaradi naraščajoče krize z begunci v francoskem Calaisu, ko najdejo pot do, na in v njihova vozila, izogibajo voženj v Anglijo. Ne morejo razumeti, da unija ne stori ničesar, da bi jih zaščitila. Odgovorov ne dobijo niti s strani slovenske komisarke Violete Bulc.

Pred tedni je svetovno javnost razburil posnetek divje vožnje madžarskega tovornjakarja, ki je na francoski strani Rokavskega preliva v navalu jeze zapeljal naravnost v skupino migrantov.

V 14-minutnem videu je najprej vidno, kako se tovornjakar meter za metrom prebija skozi množico migrantov, ki skušajo na francoski strani Rokavskega preliva najti način prevoza v Veliko Britanijo. Tik pred Madžarom, ki glasno komentira in psuje migrante, se vozi slovenski tovornjak, na katerega skušajo migrantje splezati, a očitno zaman. 

Slovenskih voznikov, ki vozijo v Anglijo, je sicer le še za vzorec, angleškega trga se izogibajo ravno zaradi nevarnosti, ki nanje preti v obliki migrantov.

Ne vem kako, a ti najdejo način, da se nekako pretihotapijo na tovornjak. V našem primeru so se povzpeli na cerado,” za Žurnal24.si razloži lastnik prevozniškega podjetja s Štajerske Zdravko Lamot, ki so ga angleške oblasti kaznovale zaradi tega, ker je njegov voznik prevažal migrante. “Saj ni vedel! Na francoski strani jih niso zaznali, kako to, ne vem. Mislim, da jih Francozi spuščajo čez. Angleži so jih nato opazili in nam izdali kazen,” pravi Lomot. Vozniku šest tisoč evrov, lastniku tovornjaka dodatnih devet.

Seveda smo se pritožili; kazen so vozniku na koncu znižali na 170 evrov, podjetju pa je nočejo. V kolikor se bomo s tovornjakom še pripeljali na angleško zemljo, nam preti izguba vozila, ki nam ga bodo zasegli, če ne plačamo kazni. Ampak zakaj naj bi plačali nekaj, za kar nismo krivi,” se jezi Lomot, ki doda, da njegovo podjetje, ki ima 17 zaposlenih, več ne vozi v Anglijo, zaradi česar imajo za okrog 50 tisočakov manj prometa.

Vam povem, da povsem razumem madžarskega vozika, ki je pred tedni izgubil živce. Na tovornjake se migranti plazijo kot podgane. Bog ne daj, saj niso podgane, so ljudje, vendar tako je videti. In nihče ne ukrene nič. Nihče nas ne zaščiti,” poudari štajerski avtoprevoznik.

Kriza z begunci v Calaisu, Calais | Avtor: EPA EPA

Kriza z begunci v Calaisu, Calais | Avtor: EPA EPA

 

 

 

 

 

 

Zaradi migrantov tudi ob robo

Težava ni od včeraj, pri tem za naš portal pove Branko Tkalčič, ravno tako lastnik prevozniškega podjetja s Štajerske. “V Calaisu je že vrsto let podobna situacija. Moji vozniki so imeli številne probleme, migrante je tihotapska združba celo spravila v notranjost hladilnika, kjer so jih našli. Moj voznik med počitkom tik pred Calaisom ni opazil, da so dobesedno prerezali in zalepili nazaj ključavnico, v vozilo, v hladilnik pa spravili 13 migrantov.” 

Kazen za voznika, podjetje in škoda zaradi izgubljene robe, ki jo je naročnik zavrnil, saj so bili številni jogurti uničeni, je znašala okrog 60 tisočakov. “Tudi urinirali so v jogurte! Takšne robe naročnik seveda ni hotel prevzeti. Delno mi je škodo povrnila zavarovalnica, saj sem njihova dolgoletna stranka, malo so mi šli naproti. Če mi ne bi, bi moje podjetje takrat šlo na kant,” pravi. Od takrat v Anglijo ne vozi več.

Prepričan je, da sta francoska in angleška policija dogovorjeni, da tako delujeta, saj si drugače ne zna pojasniti, kako da nadzorni sistem na francoski strani ni opazil ubežnikov v vozilu. “V Calaisu ima angleška policija zakupljen del zemlje, kjer pregleduje vozila preden gredo ta čez Rokavski preliv. V kolikor ubežnike na vozilih odkrijejo Francozi, se ne zgodi nič, naženejo jih stran in to je to. Če pa jih odkrijejo Angleži, ko se torej že premaknejo čez mejo, pa sledijo visoke kazni. V bistvu mi plačujemo za stroške njihovega azila,” je prepričan lastnik avtoprevozniškega podjetja, ki sam kazni sicer ni plačal, a škoda mu je bila zaradi izgubljene robe kljub temu prizadejana.

Uspel sem si izboriti, da so mi vrnili voznika in vozilo, saj je prej veljalo, da so jih imeli pridržane, dokler ni bila plačana kazen,” pove in doda, da se je s težavo obrnil tudi na Bruselj, ki pa je bil za te težave prevoznikov gluh.

Kriza z begunci v Calaisu, Calais | Avtor: EPA EPA

Bulčeva nam niti odgovorila ni

Težave v Calaisu se stopnjujejodo te mere, da so avtoprevozniki zahtevali celo prisotnost vojske. Za zdaj njihovim pozivom francoske oblasti še niso sledile. Andrej Klobasa, predsednik sekcije avtoprevoznikov pri Obrtni zbornici Slovenije pove, da se težave v Calaisu stopnjujejo že več let, vrhunec so dosegle letos. 

S težavami smo se obrnili tudi na slovensko komisarko v Evropski uniji, ki je zadolžena za promet, Violeto Bulc, a s strani njenega kabineta nismo dobili niti odgovora,” pravi Klobasa in doda, da slovenskim prevoznikom ni preostalo nič drugega, kot da se enostavno izogibajo angleškega trga.

Seveda to za številne pomeni izgubo na zaslužku, vendar v teh razmerah je pametneje, da se tja pač ne vozi. Izogibamo se kritičnim točkam, drugega nam ne preostane. Bruselj, ki naj bi ščitil državljane Evropske unije se za naše težave enostavno ne zmeni, na francosko – angleški meji pa organi delujejo bolj kot neka kriminalna združba kot kaj drugega,” še doda Klobasa. 

PREBERITE TUDI:

barbara.barbic@zurnal24.si

Komentarjev 17
  • McBobo 20:49 21.december 2015.

    Razpad EU se dogaja s pospeškom.

  • alibaba 17:55 21.december 2015.

    Violeta Bulc,je verjetno premalo plačana da bi se ubadala z našimi prevozniki.Povzemam po Siol.net:Danes ponoči pa je postala izbranka za službo, v kateri bo v prihodnjih petih letih zaslužila več kot milijon evrov. Letno bo Bulčeva, ...prikaži več če bo seveda prestala zaslišanje, prejela okoli 250 tisoč evrov bruto oziroma 20.800 evrov bruto na mesec (na ta znesek se plačata 45-odstotni davek ter sedemodstotni solidarnostni davek). Vsak mesec komisar prejme tudi tri tisočake nadomestila za bivanje, 600 evrov za reprezentančne stroške, pokrite dobi tudi potne stroške in dnevnice. Če ima šoloobvezne otroke, lahko dobi družinski dodatek. Tri leta po koncu mandata lahko komisar dobiva mesečno nadomestilo do 65 odstotkov njegove osnovne plače.

  • dragec 16:03 21.december 2015.

    Predlagam, da tudi tvojo ženo zavijejo z žico, kot zaščita od muslićev, ki bi plezali po njej.