Svet
135 ogledov

"Vozniki se bojijo, v Calais nočejo voziti"

Calais protesti EPA
V Franciji so v ponedeljek kmetje in avtoprevozniki s traktorji in tovornjaki zablokirali ceste, ki vodijo proti Veliki Britaniji. Zahtevaliu so izpraznitev največjega begunskega taborišča v Franciji, ki ga imenujejo 'džungla'. Zaradi nemogočih razmer na tem območju imajo velike težave tudi slovenski prevozniki, zaradi visokih kazni, ki so jih dobili, ker niso vedeli, da prevažajo begunce, so bili primorani ustaviti vožnje v Veliko Britanijo.

Po podatki francoskih oblasti je v največjem begunskem taborišču v Franciji okrog 6.900 beguncev, medtem ko nevladne organizacije opozarjajo, da je številka bistveno višja, vrtela naj bi se okrog devet tisoč. Med njimi naj bi bilo okrog 900 mladoletnikov, ki potujejo brez spremstva staršev.

V želji, da bi se prebili do Velike Britanije se skušajo vtihotapiti na tovornjake, ki prevažajo na britanski otok, posli cvetijo kriminalnim združbam, ki se ukvarjajo s tihotapstvom beguncev. Situacija uhaja izpod nadzora, v ponedeljek so pri Calaisu pripravili včji protestni shod tam živečih ljudi in tovornjakarjev, ki vozijo skozi to območje. Zahtevajo izpracnitev taborišča. Tudi zaradi beguncev samih, ki tam živijo v nemogočih razmerah. Nervoza je vse večja.

"Situacija je iz dneva v dan vse hujša. Na začetku so želeli na silo vstopiti v naše kamione in se tako prepeljati do Velike Britanije, danes je to prerastlo tudi v kraje. Zaustavljajo nas sredi ceste, razparajo cerado, kradejo in uničujejo robo, ki jo prevažamo," je za BBC na protestu povedal eden izmed prevoznikov.

"Izgubili smo trg, prisiljeni smo bili prodati vozila"

Slovenskih prevoznikov, katerih vozniki še vozijo v Veliko Britanijo je le še za vzorec. Med tistimi, ki so izgubili tamkajšnji trg je tudi Zdravko Lamot. Britanske oblasti so ga kaznovale zaradi tega, ker je njegov voznik prevažal begunce. “Saj ni vedel! Na francoski strani jih niso zaznali, kako to, ne vem. Mislim, da jih Francozi spuščajo čez. Angleži so jih nato opazili in nam izdali kazen,” pravi Lomot. Vozniku šest tisoč evrov, lastniku tovornjaka dodatnih devet.

Na kazen so se pritožili; vozniku so jo na koncu znižali na 170 evrov, podjetju je nočejo. "V kolikor se bomo s tovornjakom še pripeljali na angleško zemljo, nam preti izguba vozila, ki nam ga bodo zasegli, če ne plačamo kazni. Ampak zakaj naj bi plačali nekaj, za kar nismo krivi,” se jezi Lomot, ki je za naš portal že decembra povedal, da njegovo podjetje, ki ima 17 zaposlenih, več ne vozi v Veliko Britanijo, zaradi česar imajo za okrog 50 tisočakov manj prometa.

To ni osamljen primer. Kot pove Andrej Klobasa, predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije potrdi, da je vse več slovenskih prevoznikov, ki se ne upajo več skozi Calais. "Nekateri so uspeli pridobiti druge trge, so pa tudi taki, ki žal ne. Ki so morali prodajati vozila in odpustiti voznike. Žalostno, da se oblasti, evropske oblasti, ne zganejo in res ne ukrepajo tako, kot bi morale," je jezen Klobasa.

Voznike je strah

Slabe izkušnje z omenjenega območja ima tudi mariborski prevoznik Bojan Ploj, ki pove, da so tudi na vozila njegovih voznikov že vdirali begunci. "K sreči so to pravočasno zaznali in obvestili policijo, da je ta sprožila ustrezne postopke. Čisto vsak dan lahko tam naletimo na težave, lahko pride tudi do tega, da voznika okrivijo za slabo kontrolo, ki jo opravijo na francoski strani. Kazni so zares visoke."

Ploj nadaljuje, da so begunci ves čas korak pred prevozniki. "Katerekoli varnostne ukrepe namestimo na kamionih, vse uspejo z neverjetno natančnostjo in povsem neopazno obit. Saj ne gre za begunce same, pač pa za organizirani kriminal, ki ga žal Evropa dopušča," izpostavi in doda, da nekateri njegovi vozniki enostavno več nočejo voziti v Veliko Britanijo. Strah jih je. 

To potrdi tudi prevoznik Slavko Šega. "Med našimi vozniki je le kaka tretjina, ki si še upa tja. Begunci včasih vozila ustavljajo tudi na silo, tako da mora biti voznik silno previden in pozoren. Po prestopu meje je nujen ponovni pregled tovora, da se te reveže odstrani."

Prevozniki so vsi mnenja, da so za nastalo situacijo krive oblasti, ki dopuščajo takšne razmere. Ponedeljkov protest za zdaj ni ničesar spremenil.

PREBERITE TUDI:

barbara.barbic@zurnal24.si

 
Komentarjev 7
  • kapibara 09:00 12.september 2016.

    Prebral... in to je ŽE pri nas...

  • Pepe007 08:17 12.september 2016.

    Sedaj bi bilo na mestu predvsem javno opravičilo vseh medijev madžarskemu vozniku, ki so ga lani novembra tako ožigosali, ker se je boril z vsiljivci kakor je znal in mogel. Tudi žurnal je objavil hujskaški članek 29. 11. 2015.

  • Milan Novak 07:46 12.september 2016.

    Kaj Francozi nimajo vojske ?????