Bliža se čas obdarovanj in voščil. Ker se je večina nakupovanja preselila na splet, bodo pod pritiskom predvsem distributerji, ki si bodo prizadevali naročila kar se da hitro dostaviti naročnikom. Z željo, da ne bi prihajalo do zamud v dostavi in posledično nezadovoljstva v prazničnem času, naš največji distributer – Pošta Slovenije strankam zato priporoča, da paketne pošiljke za naslovnike v Sloveniji v letošnjem letu oddajo do 10. decembra, za tujino pa je bil priporočen rok do 1. decembra. Letalski promet po vsem svetu se mora namreč zaradi nakupovalnih praznikov spopasti z ogromnim številom paketov, kar pomeni, da je lahko dobavni rok za mednarodne pošiljke v novembru in decembru daljši, na kar opozarjajo tudi spletni trgovci.
Direktor Divizije Prodaja v Pošti Slovenije Boštjan Pernek ima za vas nekaj nasvetov, s katerimi boste poskrbeli, da bodo vsa darila pravočasno izročena.
Kako se pripravljate na povečan promet med prazniki? Koliko več paketov v primerjavi s preostalim letom v tem času dostavite?
Največja oddaja je že bila izvedena, in sicer v času pred črnim petkom in t. i. cyber ponedeljkom. Takrat se količina paketov poveča za 30–40 odstotkov. Ta trend so nadaljuje tudi v decembru, ko se količina paketov poveča za 20–30 odstotkov.
Predvidevam, da so bile številke zaradi epidemije, ko se je vse preselilo na splet, še višje, kajne?
V Pošti Slovenije smo v lanskem letu zaradi omejitev trgovinske dejavnosti in izrazite selitve na spletne platforme beležili več kot 40-odstotno rast v primerjavi s predhodnim letom, v obdobju november 2020–januar 2021 pa je bil v najbolj obremenjenih dneh obseg paketnih pošiljk tudi podvojen. Letos se do sedaj sicer soočamo z nižjimi številkami kot lani, ko je bilo v notranjem poštnem prometu prenesenih nekaj manj kot 190 milijonov navadnih naslovljenih pisemskih pošiljk, v mednarodnem prometu pa dobrih 8 milijonov pošiljk. Decembra lani je bilo v notranjem prometu prenesenih okoli 19 odstotkov več naslovljenih pisemskih pošiljk v primerjavi z ostalimi meseci v letu, medtem ko je bilo v mednarodnem prometu prenesenih za približno 45 odstotkov več pošiljk.
Kaj priporočate ljudem, da bodo zadovoljni s storitvijo in bo darilo, paket pravočasno dostavljen?
Najprej bi izpostavil varnost pri nakupovanju na spletu. Svetoval bi, da naj kupci nakupujejo na straneh oz. spletnih trgovinah, ki imajo varnostni certifikat. Prav tako priporočamo nakupovanje s plačilnimi karticami in se izogibajo plačevanju po prevzetju. Pri nakupu na spletu svetujemo tudi, da navedejo številko mobilnega telefona oz. elektronski naslov. V tem primeru lahko namreč koristijo našo aplikacijo Moja dostava moja izbira, prek katere jih obvestimo o sprejemu paketa, ki ga lahko preusmerijo na drug naslov; paketomat, paketnik, bencinski servis ali drugo alternativno prevzemno mesto.
Pakete je možno poslati na več načinov, še vedno pa se večina ljudi najverjetneje poslužuje navadne oddaje paketa na okencih, kar je lani povzročalo kar nekaj preglavic in dolgih vrst na mrazu. Kaj svetujete na tem mestu?
Pošti Slovenije veliko ljudi očita, da bi se morala bolj modernizirati, velikokrat, posebej med prazniki, prihaja do zamud v dostavi. Kako poskušate to izboljšati?
Uporabljamo aplikacijo Moja dostava moja izbira, kjer naslovniki lahko spremenijo naslov dostave, prav tako jih obveščamo o sami dostavi. Samo kakovost storitve in zadovoljstvo strank tudi sproti merimo. Kljub temu da je bil po črnem petku promet krepko povečan, to ni vplivalo na oceno, ki so nam jo dali uporabniki, saj je ta še vedno nad 4,9. V tem decembru ne zaznavamo niti povečanega števila reklamacij, kar pomeni, da smo obdržali nivo, kot smo ga imeli v običajnih mesecih. Vse to kaže, da smo se na povečan promet dobro pripravili; zaposlili nove kadre, najeli pogodbene delavce in študente.
Skupaj z naraščanjem storitev narašča tudi potreba po dodatnih kadrih. Koliko ljudi po Sloveniji dostavlja pakete in koliko bipo vašem mnenju moralo biti?
Se pri pridobivanju dodatne delovne sile res soočate s težavami pri zaposlovanju?
Trenutno je situacija na trgu delovne sile taka, da verjetno ni delodajalca, ki se ne bi soočal s težavami pri zaposlovanju. Za primer lahko navedemo avstrijsko pošto, ki je za ta čas razpisala 300 dodatnih delovnih mest, te pa so pridobili večinoma iz Slovenije. To ne gre na roko nam, ker nam to bazen delovne sile še dodatno zmanjša.
Za praznike ljudje radi pošiljajo tudi voščila in pisma. Opažate, da se ta tradicija ohranja ali morda zamira?
Tradicija postopoma zamira, vendar vseeno opažamo, da promet s pismi v mesecu decembru naraste za 15–20 odstotkov. Ljudje še vedno radi pišejo voščila. Gre za prav posebno veselje, ko prejmeš voščilnico oz, čestitko, in to ne prek telefona, da jo potem lahko doma obesiš in se na ta način spomniš ljudi, ki so ti pisali.