Združenje slovenskih dermatovenerologov letos že 12. izvaja kampanjo osveščanja o pomenu zaščite pred soncem ter zgodnjega odkrivanja in zdravljenja kožnega raka. Del akcije so tudi brezplačni pregledi kože, za kar je letos zanimanje izredno, saj je bilo razpoložljivih 350 mest zapolnjenih v nekaj urah, je povedal dermatovenerolog Boris Kralj.
"Nikoli doslej še nismo doživeli takšnega zanimanja kot letos, tako da smo akcijo morali ustaviti. To je seveda znak tega, kakšno je stanje našega zdravstva in čakalnih dob. Ljudje bi želeli preglede, pa ne pridejo do tega," je dejal Kralj.
Naročanje za brezplačne preventivne preglede z namenom odkrivanja sumljivih sprememb na koži, ki jih bodo od 15. do 31. maja opravljali specialisti dermatovenerologi v številnih dermatoloških centrih po Sloveniji, so začeli v ponedeljek, mesta pa so bila zapolnjena v nekaj urah.
Odziv kaže, da bi ljudje radi opravili preventivni pregled, ta pa jim z napotnico pripada na nekaj let oz. naredijo splošni zdravniki selekcijo, ali je potrebno ali ne. "Ljudje pa so danes prestrašeni in želijo biti pregledani, kar jim pa ta sistem ne omogoča," je dejal Kralj.
Hkrati je opozoril, da se morajo ljudje sami ustrezno pozanimati o tem, kaj je tisto, kar potrebuje pregled. "Ni znamenje, ki je stalno enako, tisto, ki potrebuje pregled," je opozoril dermatovenerolog.
Na kaj je treba biti pozoren
Ljudje naj bodo pozorni na spreminjajoča se znamenja in če neka sprememba hitro raste. Takrat naj najprej gredo k osebnemu zdravniku, ki bo presodil, ali je to nekaj nevarnega ali ne. "Znamenja nastajajo celo življenje, ampak če se znamenje, ko nastane, ustavi pri dveh, treh milimetrih in ne gre naprej, potem to ne pomeni nekaj nevarnega," je dodal.
Čakalne dobe različne
Glede čakalnih dob za dermatološke preglede pa Kralj svetuje, naj se ljudje pozanimajo pri različnih ambulantah, saj so razlike v čakalnih dobah po Sloveniji lahko zelo velike. Sicer pa so vedno možni tudi samoplačniški pregledi. Prvi dermatološki pregled denimo v Zdravstvenem domu dr. Franca Ambrožiča Postojna stane 45 evrov, evro več pa v mariborski Fontani.
Za najbolj agresivno obliko raka, melanomom, letno v Sloveniji na novo zboli okoli 600 ljudi. Prav zaradi akcij osveščanja in razpoložljivih informacij je danes izhod zelo redko slab, saj ljudje na pregled pridejo v zgodnji fazi in se znamenje še pravi čas izreže ter nima usodnih posledic, je povedal Kralj.
Sicer pa je slogan letošnje kampanje osveščanja Boj proti kožnemu raku se začne v tvoji glavi. Slovenski projekt je sestavni del evropske preventivne kampanje, ki jo organizira Evropsko združenje za dermatoonkologijo.