Avto
53 ogledov

Rogaška Slatina bi gnala vse evropske avte

AKumulator na Kemijskem inštitutu Andrej Leban
Če bi vrelec v Rogaški Slatini izkoriščali za razvoj avtomobilskih baterij, bi zadoščal za celotno Evropo. Na Kemijskem inštitutu pospešeno razvijajo dva tipa akumulatorjev za vozila, pri čemer sodelujejo z najbolj prodornimi svetovnimi imeni.

Na Kemijskem inštitutu (KI) kljub nedavnim tragičnim dogodkom nadaljujejo z delom s polno paro. Trenutno so med najbolj "vročimi" akumulatorji za prihodnja električna vozila, pri čemer razvoj poteka v dva različna tipa baterij. A zna se zgoditi, da bodo baterije nadomestile nafto pri krojitvi geopolitičnega zemljevida sveta.

  • Več o Slovencih in električni mobilnosti TUKAJ

Kot pojasnjuje zdajšnji vodja raziskovalcev Robert Dominko, je eden od projektov vreden štiri milijone evrov, v njem pa sodelujejo z evropskimi industrijskimi in raziskovalnimi partnerji, med drugim z Renaultom, Volvom, SAFT in Solvionicom.

Namen projekta je razviti novo generacijo akumulatorjev za električna vozila, ki bodo tri- do štirikrat zmogljivejši in za približno polovico cenejši od litij-ionskih akumulatorjev, ki se uporabljajo v današnjih električnih vozilih. Eno polnjenje naj bi zadostovalo za 500 do 800 kilometrov vožnje. 

A kot opozarja Dominko, so akumulatorji na osnovi litija geopolitično problematični. S prihodom električnih vozil bo povpraševanja po litiju namreč vse več, pri čemer pa je litij v dovolj velikih koncentracijah na voljo le v redkih državah.

Honda s pomočjo KI v drugo smer

Omejenosti litija se po njegovih besedah še posebej zavedajo na Japonskem, kjer velike vsote vlagajo v razvoj akumulatorjev na osnovi magnezija - ta je po svetu precej bolj enakomerno razporejen, tudi v Sloveniji. "Samo slovenski Rogaški vrelec bi lahko z ustrezno tehnologijo zagotavljal dovolj magnezija za evropsko proizvodnjo," je prepričan Dominko.

In prav temu je namenjen drugi projekt inštituta, razvoj magnezijevih akumulatorjev, ki bodo po teoretičnih izračunih po zmogljivosti verjetno primerljivi z litij-ionskimi, hkrati pa bodo lažji, okoljsko in surovinsko bolj vzdržni in zato tudi bistveno cenejši. 

  • Žurnal pripravlja obširen pogovor z Robertom Dominkom. Preberete ga lahko v prihodnjih dneh.

Končni cilj projekta s Hondo je vpeljava magnezijevih akumulatorjev v vozila prihodnosti. "Ni še popolnoma jasno, ali bodo to električna vozila ali pa bo magnezijev akumulator samo pomagal vodikovim celicam premagovati daljše razdalje," pravi Dominko. Še druga možnost pa je, da bo magnezijev akumulator služil le za mestna vozila.

Komentarjev 3
  • f5b0a37161572a16434c3a9b735044179b6963f0 11:01 07.januar 2015.

    slovenska vlada dela z nami kot prasica z mehom

  • d 19:47 06.januar 2015.

    To bi bilo nekaj kar bi po 20 letih pricakoval od tranzicije, razvoj v novo tehnologijo, biti prvi v evropi, ce ne na svetu v inovativnosti in to tudi dobro prodati ... lahko bi bili za 5 Švic ... al ...prikaži večl jebi ga, smo kjer smo

  • maresem 17:44 06.januar 2015.

    Lepo to prebrat.... samo, če bo kaj iz tega.