Na evropskem avtomobilskem trgu že dosegajo 40-odstotni tržni delež in ta še vedno narašča. Nič drugače pa ni niti pri nas. A njihova slaba plat je, da od svojih lastnikov zahtevajo precej več denarja od njihovih limuzinskih, kombilimuzinskih, karavanskih in celo enoprostorskih tekmecev.
Športni terenci imajo seveda veliko prednosti, tudi to, da so precej prilagodljivi, poleg tega pa boljše obvladajo tudi slabše podlage, potnikom olajšajo vstop, vozniku pa izboljšajo pogled na cesto. Načeloma so tudi bolj prostorni od kombilimuzin, pa tudi prtljažnik je lahko razmeroma velik.
Imajo pa tudi nekaj slabosti. Ena takšnih je gotovo višja nakupna cena, prav tako pa tudi porabijo več goriva, saj so težji in aerodinamično manj ugodni od konvencionalnih avtomobilov. In zato morajo njihovi lastniki za gorivo pač odšteti več denarja. Poleg tega so višji tudi njihovi izpusti škodljivih snovi in na nek način izničijo ves napredek, ki ga naredijo avtomobili z okolju prijaznimi alternativnimi pogoni.
Do 445 evrov več
A eno so površna navajanja slabosti, drugo pa so konkretne številke. Britanski medij Auto Express je izračunal, da britanski lastnik športnega terenca za gorivo na leto povprečno odšteje 448 evrov več kot lastnik primerljivih kombilimuzine, limuzine ali karavana. Za osnovo pri izračunu so vzeli predpostavko, da povprečni avtomobil letno prevozi 9.700 kilometrov. Razliko 448 evrov oziroma 409 britanskih funtov so seveda izračunali na osnovi širokega razpona avtomobilov od najmanjših do največjih.
Bolj zanimivi so izračuni po posameznih avtomobilskih razredih. Majhni športni terenci, kakršna sta renault captur ali audi Q2, povprečno denimo porabijo za 159 evrov goriva več od kompaktnih kombilimuzin, kakršna sta renault clilo in audi A2. V segmentu BMW-ja X1 ali volva XC40 se razlika poveča na 169 evrov. In više ko gremo, večja je razlika med športnimi terenci in njihovimi konvencionalnimi tekmeci. V spodnjem srednjem razredu, v katerem sta po eni strani VW tiguan in škoda karoq, po drugi pa škoda octavia in VW golf, razlika naraste že na 199 evrov.
Lastniki avtomobilov, kot sta BMW X5 ali škoda kodiaq, pa morajo računati že z razliko 445 evrov v primerjavi z lastniki BMW-ja 5 touringa ali škode superb. Športni terenci poleg tega povprečno porabijo celo za 363 evrov več goriva od primerljivih enoprostorcev, kakršna sta VW sharan ali ford galaxy.
Dražje tudi gume in zavore
In to so le razlike v stroških porabljenega goriva in ne ostalih postavk. Večja masa športnih terencev vpliva tudi na hitrejšo obrabo gum, ki jih je treba prej zamenjati z novimi, enako pa velja tudi za zavore. Ker so večjih dimenzij, so gume in zavore športnih terencev tudi dražje.
Vendar pa to voznikov očitno ne ovira v želji, da bi enega imeli tudi v svoji garaži, saj jim priljubljenost, kot rečeno, še vedno raste. In to kljub pozivom okoljevarstvenih organizacij, da močno obremenjujejo okolje, in poskusom nekaterih držav, da bi kupce od njih odgnale z višjimi obdavčitvami.