Preprosto povedano, 16v označuje število sesalnih in izpušnih ventilov v motorni glavi, ki regulirajo vstop gorivne zmesi v zgorevalno komoro in izstop izpušnih plinov iz nje. Če govorimo o štirivaljnem motorju, to pomeni, da so nad vsako zgorevalno komoro štirje ventili, v celotnem motorju torej šestnajst ventilov, pri trivaljnem motorju pa je skupno število ventilov dvanajst, od tod oznaka 12v.
![motor, 16V, motorna glava, ventili, | Avtor: VW](/media/img/e6/2e/4a801046cd3cd0071e43.jpeg)
Preprosti motorji imajo sicer zgolj po en sesalni in en izpušni ventil na valj. V tem primeru pri štirivaljniku torej govorimo o osemventilski tehniki. Nanjo opozarja oznaka 8v, ki jo danes še najdemo na kakšnem motorju, čeprav jih je z vsakim letom manj. Število ventilov se lahko dvigne tudi do pet na valj, pri čemer so običajno razdeljeni na dva sesalna in tri izpušne ventile. V tem primeru je štirivaljnik označen z oznako 20v. Vsaj na serijskih motorjih je ventilov zelo redkokdaj več.
In kakšen je smisel večjega števila ventilov? Motor z več ventili ima večjo sposobnost "dihanja", torej izmenjevanja zraka in izpušnih plinov v zgorevalni komori, ter lahko deluje pri višjih vrtljajih od osemventilskih, zato ob enaki delovni prostornini razvijajo večjo moč, saj se izboljša zgorevanje gorivne zmesi. Tudi vžigna svečka je v večventilski motor vgrajena na bolj idealnem mestu za optimalni vžig goriva. Ventili v večventilskem motorju so poleg tega praviloma manjši, zato je manjša tudi obraba ležišč. Več ventilov zagotavlja tudi boljše hlajenje motorne glave.
![motor, 16V, motorna glava, ventili, | Avtor: Škoda](/media/img/d9/5e/2508d1fd89a7ab537f92.jpeg)
Poleg tega šestnajstventilska tehnika v kombinaciji z dvema odmičnima gredema omogoča tudi različne čase odpiranja sesalnih in izpušnih ventilov, kar zaradi povečanja turbulenc v zgorevalni komori pripomore k bolj učinkovitem mešanju goriva in zraka tudi pri nižjih vrtljajih s tem pa se poveča tudi izkoristek goriva.
![motor, 16V, motorna glava, ventili, | Avtor: Daimler](/media/img/f5/38/d66a99a41c33942212af.jpeg)
Hm... 20V lahko tudi pomeni, da ima avto 5 cilindrov, ne samo, da ima 5 ventilov na valj...
a je to članek iz leta 1990?