Celoletne pnevmatike morajo biti prilagojene na zelo vsestranske podnebne razmere, saj morajo biti enako učinkovite med žgočo poletno vročino kot tudi med hudim zimskim mrazom. Njihove naloge so torej zelo zahtevne, saj morajo hkrati imeti lastnosti letnih in zimskih pnevmatik.
Še pred časom smo o celoletnih pnevmatikah pisali zgolj kot o bolj ali manj uspešnem kompromisu za tiste, ki se vozijo zelo malo ali živijo v krajih brez prehudih vremenskih obremenitev. A očitno so se stvari v zadnjem času precej spremenile, saj je celoletna pnevmatika Goodyear vector 4season gen-3 na AMZS-jevem testu prejela celo oceno dobro oziroma zelo priporočljivo, kar se do zdaj še ni zgodilo. K izboljšanju celoletnih pnevmatik je pripomoglo tudi drugačno obnašanje voznikov, saj tudi vulkanizerji opažajo rast priljubljenosti celoletnih pnevmatik med slovenskimi vozniki.
Veliko voznikov uporablja celoletne pnevmatike
Aleš Hrvatič, vulkanizer iz Sežane, torej okolja, kjer bi se nam uporaba celoletnih gum lahko zdela skoraj samoumevna, je za Žurnal24 povedal, da je pri njih vse več voznikov, ki se odločajo za celoletne pnevmatike. Ko gre za prvi avtomobil v družini, s katerim se vozijo tudi v notranjost Slovenije, se vozniki sicer še vedno odločajo za sezonsko menjavanje zimskih in letnih pnevmatik. Ko gre za drugi avtomobil v družini, s katerim se vozijo bolj lokalno, pa se vozniki vse bolj odločajo za uporabo celoletnih gum, saj na Krasu skoraj ni pravih zimskih razmer.
Industrija pnevmatik je v Evropi v časovnem obdobju od leta 2019 do 2023 beležila 66% rast na področju celoletnih pnevmatik, v naslednjih petih letih pa Goodyear predvideva dodatno rast tega segmenta za 8 % letno. Pri Goodyearu trdijo, da prav pnevmatika vector 4Seasons Gen-3 voznikom ponuja prepričljivo alternativo letnim in zimskim pnevmatikam s popolnoma uravnoteženimi voznimi lastnostmi.
Goodyear pojasnil kompleksno zasnovo pnevmatike
Celoletne pnevmatike združujejo elemente dezena tekalne plasti, strukture lamel, razporeditve kanalov ter bočnic letnih in zimskih pnevmatik, kar jim zagotavlja uravnoteženo zmogljivost v spremenljivih vremenskih razmerah.
Pri Goodyearu pojasnjujejo, da je zmes tekalne plasti pnevmatike vector 4Seasons Gen-3 sestavljena iz 17 komponent, mednje sodijo denimo sintetični kavčuki, ki zagotavljajo odličen oprijem. Silika in oprijemne smole pa pnevmatiki omogočajo boljši oprijem in zavorno zmogljivost v deževnem vremenu. Med komponente sodijo tudi saje, žveplo, vosek in antioksidanti ter sončnično olje, ki povečuje prožnost gume. Prilagodljiva gumena zmes pnevmatiki zagotavlja, da ostane prožna pri različnih temperaturah ter omogoča zanesljivo delovanje in odličen kilometrski potencial v najrazličnejših razmerah.
Goodyear pojasnjuje zmotna prepričanja, ki še vedno krožijo o celoletnih pnevmatikah:
• Obraba: v nasprotju s pogostim zmotnim prepričanjem imajo najnovejši modeli celoletnih pnevmatik optimizirano zasnovo, ki z enakomerno porazdelitvijo teže pripomore k večjemu kilometrskemu potencialu pnevmatike ter zagotavlja enakomernejšo porazdelitev pritiska na podlago in s tem počasnejšo obrabo tekalne plasti.
• Zanesljivost v zimskih razmerah: Goodyearove celoletne pnevmatike so označene s simbolom snežinke v gori s tremi vrhovi (3 Peak Mountain Snowflake) po istem industrijskem standardu kot zimske pnevmatike. To pomeni, da izpolnjujejo vse potrebne zahteve za vožnjo po snegu.
• Oprijem poleti: sodobne celoletne pnevmatike se ponašajo z odličnimi voznimi lastnostmi na suhi podlagi, zato so vozniki z njimi lahko samozavestni tudi na daljših poletnih potovanjih.
• Vsestranskost: celoletne pnevmatike so na voljo v najrazličnejših dimenzijah in so primerne tudi za večja vozila, saj je karkasa vsake dimenzije pnevmatike prilagojena namenu uporabe.
• Uravnoteženost voznih lastnosti: sodobne celoletne pnevmatike zagotavljajo uravnotežene vozne lastnosti in zmogljivost v različnih razmerah. Vozniki so razbremenjeni menjave letnih in zimskih kompletov pnevmatik in se lahko počutijo bolj pripravljene na različne vremenske razmere.
Odličen oprijem na različnih vrstah snega
Goodyearovi inženirji v zimskem laboratoriju v inovacijskem centru v Luksemburgu pripravljajo različne vrste snega, na katerem preizkušajo raznolike gumene zmesi in strukture lamel. Test zmesi omenjene pnevmatike, izveden na kovinski plošči, pokriti z zbitim snegom, je pokazal, da tehnologija Snow Grip na gumeni zmesi v kombinaciji s posebnimi 3D-lamelami na osrednjem delu tekalne plasti zagotavlja odličen oprijem na snegu. V neposrednem stiku s cestiščem je približno 63 % gume, preostanek pa predstavljajo kanali, ki odvajajo vodo in pnevmatiko varujejo pred akvaplaningom oziroma oprijem zagotavljajo posredno.
Vozim že 6 let in zadovoljen s ceno in kvaliteto.
🍓 Seks klepet s pravimi dekleti 18+ 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐘𝐄𝐒𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 id06497662