Težave z različnimi gumbi, sledilnimi ploščicami in upravljalniki strojne opreme ni povsem nova. Zaradi vse večjega števila funkcij so morali prvič proizvajalci avtomobilov to težavo reševati na prelomu tega in prejšnjega stoletja. Takrat so se na preizkusih avtomobilskih novinarjev začele pojavljati primerjave armaturnih plošč sodobnih avtomobilov, polnih najrazličnejših gumbov in upravljalnih elementov, s tistimi v pilotskih kabinah.
Predvsem v premijskih avtomobilih, v katerih so njihovi vozniki želeli vse sodobne funkcije, hkrati pa so se želeli v avtomobilu počutiti udobno, je to postalo neznosno. BMW je zato uvedel novo arhitekturo, ki je močno poenostavila nastavitev vse večjega števila funkcij. Vmesnik, ki je danes star 20 let, so poimenovali iDrive.
Vrtljiv gumb zamenjal številna stikala
BMW je revolucionarno rešitev predstavil leta 2001 skupaj z novo generacijo svoje najbolj luksuzne limuzine 7. Kar zadeva notranjost avtomobila, je bil iDrive prelomen kot predstavitev prvega iPhona - a nanj smo morali počakati še šest let.
Številne gumbe je nadomestila prej neuporabljena kombinacija velikega zaslona na sredini armaturne plošče in vrtljivega upravljalnika na sredinskem mostu.
Voznik je s pritiskom, obračanjem, vrtenjem in drsenjem po gumbu - torej naravnimi gibi, ki ne zahtevajo vizualne pozornosti - nastavil na ducate različnih funkcij, za katere so bili v drugih avtomobilih rezervirani številni gumbi. Hkrati je to od voznika zahtevalo veliko manj odvračanja pogleda od ceste, kot če bi iskal stikalo.
Ker gre za zelo naraven in intuitiven način nastavljanja številnih funkcij so BMW-jev izum postopoma kopirali številni drugi proizvajalci avtomobilov. Vendar se to ni zgodilo takoj. iDrive v prvi različici ni deloval dobro. Resnica je, da so bile njegove prve različice zapletene, nezanesljive, sistem je pa je pogosto zamrznil.
Okoli vrtljivega gumba bližnjice
Kljub temu so mu v BMW-ju še vedno zaupali, sistem pa evolucijsko izboljševali v naslednjih 15 letih. Prva inovacija se je pojavila leta 2003. Šlo je za manjši procesor, DVD in dva strojna gumba. Okoli daljinskega upravljalnika so se postopoma pojavili gumbi za hitro izbiro najpomembnejših funkcij.
Že leta 2004 je BMW predstavil koncept še enega revolucionarnega elementa, ki je še poenostavil nadzor nad avtomobilom - head-up zaslon.
Hkrati se je v tem desetletju začela integracija spletnih funkcij. Leta 2007 je bil v BMW že Googlov integriran iskalnik, leto kasneje pa še neomejen dostop do interneta. V letih 2007 in 2008 se je istočasno rodil koncept povezanega avtomobila, ki je bil v celoti uveden v nadaljnjih desetih letih.
Aplikacija BMW Connected je leta 2016 omogočila izmenjavo podatkov z avtomobilom prek pametnega telefona in celo delno upravljanje prek pametnega telefona ter na primer prenos navigacijskih podatkov s pametnega telefona neposredno na navigacijo v vozilu. Sledila je še naprednejša aplikacija z več funkcijami My BMW.
Zaslon na dotik
Leta 2015 se je zgodila še ena pomembna, tokrat revolucionarna sprememba - nadzorni zaslon je postal zaslon na dotik, ki je še razširil možnosti nadzora nad vozilom. Prilagoditev upravljalnih elementov na dotik je v BMW morda vzela nekoliko več časa, prišla pa je tudi z drugimi večjimi izboljšavami: nadzor s kretnjami in govornimi ukazi. Nadzor govora je bil leta 2018 še izboljšan z inteligentnim glasovnim asistentom, ki je postal del informacijsko-razvedrilnega programa. Za spremembo so ga prvič predstavili v BMW serije 3.
Danes smo spet tam, kjer smo bili pred 20 leti. V avtomobilih je spet neskončno veliko funkcij, še več zaslonov in več načinov za nadzor vseh funkcij. Z multimedijo lahko upravljamo z dotikanjem, glasovnimi ukazi ali kretnjami.
Spet čakamo na revolucionarno spremembo, ki bo znatno poenostavila nadzor avtomobila. Tokrat bo to verjetno zasluga kombinacije umetne inteligence, glasovnega asistenta in zaslonov OLED.
Resnica je, da je BMW v zadnjih 20 letih sistem iDrive naredil skoraj popoln v smislu ergonomije, pri čemer je malo pozabil na oblikovalske novosti. Kaj prinaša bližnja prihodnost, bomo še spoznali. BMW bo s povsem novim električnim SUV-jem iX predstavil povsem novi iDrive, ki bo še bolj pameten.