Avto
4744 ogledov

Avtomobil, za katerega velja, da je manj lahko tudi več

Mitsubishi ASX
1/39
Saša Despot Mitsubishi ASX
Avtomobili so se v zadnjih letih zelo hitro razvijali in kar težko je izbrati pravega, takšnega, ki bo v vsakdanjih vožnjah varen, sodoben in prijazen do uporabnika. Ste pomislili na novi mitsubishi ASX?

Mitsubishi ASX je sodoben avtomobil, ki ustreza marsikateremu pričakovanju voznika, hkrati pa je še vedno preprost in lahko obvladljiv avtomobil, ki ne prestraši s kompleksnimi zasloni, množico asistenčnih sistemov in neštetimi dodatki, ki jih voznik pogosto niti ne pozna, niti ne razume, še manj pa potrebuje.

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Mitsubishi ASX Saša Despot

Pametna izbira danes ni avto, ki je opremljen z vsem, kar je na voljo na seznamu opreme, ampak tak, ki zadosti predvsem trem zahtevam. Da poveča varnost voznika in potnikov med vsakdanjimi vožnjami, da je prijazen tako do voznika začetnika kot tudi do izkušenega seniorja ter da je tudi cenovno dovolj dosegljiv, da ne okrni družinskega proračuna.

Poskrbljeno za varnost

To pomeni tudi, da je navigacija preprosta, kontrole jasne, parkiranje brez stresa, meniji na zaslonu pa dovolj preprosti, da voznik ostane pozoren na dogajanje na cesti ne pa na zaslon.

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Mitsubishi ASX Saša Despot

Eden od najosnovnejših asistenčnih sistemov, s katerimi je opremljen mitsubishi ASX, je tudi najbolj koristen. Sistem za opozarjanje in preprečevanje zapustitve voznega pasu namreč na avtocestah učinkovito pomaga ohranjati smer vožnje. To velja predvsem, če je voznik utrujen ali njegovo pozornost zmoti kaj drugega. Pri starejših voznikih poleg tega zmanjša tveganje nenamernega odmika od smeri, mlade pa reši pred situacijami, ki so posledica preveč vnete uporabe telefona.

Skoraj enako pomemben je tudi sistem za samodejno zaviranje v sili, ki je pri večini proizvajalcev postal že standarden del opreme in ga podpira tudi agencija Euroncap. Gre za sistem, ki dokazano preprečuje prometne nesreče ali vsaj ublaži njihove posledice, od voznika pa praktično ne zahteva nobenega privajanja.

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Mitsubishi ASX Saša Despot

Do drobnih poškodb najpogosteje pride med parkiranjem, ki marsikateremu vozniku ne gre najbolje, situacijo pa v sodobnih avtomobilih oteži še slab razgled nazaj. Statistike kažejo, da že osnovna vzvratna kamera naredi največ za znižanje stresa med parkirnimi manevri. Ključna je predvsem preprosta uporaba, saj se kamera vključi samodejno, ko voznik prestavi v vzvratno, in ga vodi tudi z jasno grafiko. Še bolje pa je, če je na voljo 360-stopinjski pogled okrog avtomobila, ki e pusti dvoma, kje se vozilo trenutno nahaja.

Tempomat, ki vozilo samodejno vzdržuje pri nastavljeni hitrosti, je danes skoraj že standardni del avtomobilov. Še bolj bistveno pa vozniško izkušnjo izboljša prilagodljivi tempomat (ACC), še posebej, če je združen s samodejnim menjalnikom in sistemom za preprečitev zapustitve voznega pasu. S samodejnim ohranjanjem varnostne razdalje in samodejnim prilagajanjem hitrosti poveča udobje in varnost predvsem na dolgih vožnjah na avtocestah.

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Mitsubishi ASX Saša Despot

Voznikom začetnikom denimo pomaga, da vozijo bolj tekoče in učinkovito, starejši vozniki se manj utrudijo, vsi vozniki pa vozijo bolj konstantno, s tem pa tudi bolj varno. Tudi vključitev tempomata in upravljanje sta preprosta s pomočjo skupka stikal na volanskem obroču.

Enako bi lahko veljalo tudi za LED žaromete, ki so pomemben skok naprej pri varnosti nočnih voženj, saj cesto osvetlijo širše in bolj naravno od halogenskih svetilk ter pomagajo pri prepoznavanju robov cest, pešcev in živali. Voznik se zaradi močnejše in naravni bližje svetlobe tudi manj napreza, kar tudi vpliva na njegovo počutje in odzivne čase.

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Mitsubishi ASX Saša Despot

Ugodje zaradi dodatne višine

Pomemben je še en element, ki ga mitsubishi ASX prinaša kot križanec. Ker je avtomobil višji, tudi voznik sedi višje, zato bolje vidi naprej. Ker so sedeži višji, je tudi vstopanje in izstopanje nanje lažje, kar je pri mnogih kupcih, ne glede na to, kateri generaciji pripadajo, razlog, da se odločijo za križanca.

Njegova lastnost je tudi udobno sedenje na bolj pokončnih sedežih, praktičnost križanske zasnove pa se pokaže tudi v dovolj odlagališčih za drobne predmete ter solidno prostornem prtljažniku. Zadnja klop je tudi vzdolžno nastavljiva, kar pomeni, da se lahko uporabnik po potrebi odloča med večjim prtljažnikom ali več prostora za noge potnikov.

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Mitsubishi ASX Saša Despot

Digitalen in analogen hkrati

Uporabnost avtomobila povečuje tudi soliden infotainment z velikim pokončnim zaslonom, na katerega je mogoče prezrcaliti pametne telefone obeh najpomembnejših operacijskih sistemov Androida Auta in Apple CarPlaya.

Lastnikom avtomobila tako ni treba plačevati za drago in pogosto slabšo tovarniško navigacijo, saj lahko na zaslon zrcalijo navigacijo s svojih pametnih telefonov, torej  Google Maps, Waze in podobne. Na enak način lahko tudi prostoročno telefonirajo ter poslušajo glasbo in podkaste ter sistem z jasnimi navodili upravljajo s pomočjo velikih ikon.

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Mitsubishi ASX Saša Despot

Mladi vozniki prednosti zrcaljenja že dolgo poznajo, starejši pa tudi hitro začnejo hitro ceniti, da se njihov telefon z avtomobilskim sistemom poveže samodejno, hitro in brez posebnih nastavitev.

Digitalizacija je torej v mitsubishiju ASX precej obsežna, kar pa ne pomeni, da ni ostal tudi prijetno analogen avtomobil, tam, kjer to še vedno nekaj velja. Upravljanje klimatske naprave in glasnosti avtoradia je zato še vedno zaupano fizičnim stikalom in regulatorjem, ki od voznika ne zahtevajo, da umakne pogled s ceste, enako pa velja tudi za upravljanje luči.

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Mitsubishi ASX Saša Despot

V poplavi trendov in digitalnih dodatkov je torej pomembno, da avtomobil s svojo ponudbo ostaja pragmatičen, da je zanesljivo, pregledno, varno in razmeroma nezahtevno orodje, kar mitsubishiju ASX precej dobro uspeva. Ponuja dovolj moderne tehnologije za varnost in udobje, hkrati pa ni pretirano kompleksen.

Poleg tega pa je tudi cenovno dovolj dostopen, da bi lahko zapeljal v marsikatero slovensko garažo. Osnovna različica z 1,2-litrskim turbobencinskim motorjem, blagim hibridom in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ter močjo 85 kilovatov je namreč na voljo že za 21.490 evrov, različica z 1,3-litrskim turbobencinskim motorjem, blagim hibridom in 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom ter močjo 103 kilovatov pa v osnovi stane 25.390 evrov.

Morda je za konec potrebno dodati, da za ta denar kupec dobi avtomobil, ki mu zares ponudi vse, kar potrebuje za udobne in varne vsakdanje vožnje, hkrati pa je še vedno dovolj cenovno dostopen, da ne poseže preveč v družinski proračun. To velja tudi za omejeno serijo vozil na zalogi mitsubishi ASX inspire, ki za 21.990 ponuja vsestransko opremo, zmogljiv motor ter 5-letno tovarniško garancijo s pomočjo na cesti in je na voljo z kacijskim financiranjem za 139 evrov na mesec.

dezurni@styria-media.si

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Mitsubishi ASX Saša Despot