Mitsubishiju je še pred časom grozilo, da bo izginil iz evropskega avtomobilskega trga. Zaradi strategije, ki med drugim združuje Renault in Mitsubishi, in temelji na sinergijah, znamka pri nas živi in predstavlja nove in prenovljene modele. Hkrati pa se na ta način na evropski in slovenski trg vračajo tudi legendarni modeli, kot je novi outlander, ki mu je Mitsubishi vgradil prepoznavno japonsko tehnologijo. A o tem modelu še več pomladi, ko po skoraj treh letih spet prihaja na slovenski trg.
Manjši ASX je avto, ki je na trgu prisoten ves čas, kot omenjeno pa je nastal na osnovi renault capturja. Ob prihodu aktualne generacije na trg mu je bil zelo podoben, razlikoval se je več ali manj v kakšni podrobnosti in logotipih, predvsem pa po drugačnem pristopu pri servisiranju in vzdrževanju. Glavna razlika s capturjem je drugačen, manj obsežen in predvsem cenejši način servisiranja.
Maska naredi razliko
Kljub podobnosti z renault capturjem pri Mitsubishiju zvestih strank niso izgubili. Še več, na ta način so ohranili kupce v najbolj zaželenem segmentu vozila pri nas, to je B SUV. Ob prenovi aktualne generacije so se pri Mitsubishiju vseeno odločili za spremembe. Čeprav je tehnološko enak kot captur, pa so ga oblikovno, vsaj kar zadeva motorno masko, močneje ločili od francoskega brata. In to jim je odlično uspelo, saj je videti bolj agresivno, športno, pa še manj jih je na cesti od francoskega modela, ki je najbolj prodajan B SUV pri nas. To je odlična popotnica tudi za ASX. Na ta način so torej ubili dve muhi na en max, dobili so odlično prodajano in zaželeno vozilo v Sloveniji in obdržali ponudbo v B SUV segmentu.
In avto je res drugačen kot pred prenovo. Že na prvi pogled daje vedeti, da gre za Mitsubishijevo obliko, vsaj od spredaj. Zadaj je razlik bistveno manj. Japonci tokrat na ASX niso zgolj dodajali logotipov znamke Mitsubishi, ampak so šli dlje in njegovo identiteto bolj razločno izpostavili. Povezali so jo celo s svojo slavno zgodovino športnih modelov.
Pravijo, da se to odraža predvsem na prednjem delu, na katerem se bohoti nova maska, ki jo obdajata tanka žarometa, zračniki na odbijaču pa so urejeni v obliki izrazitega trapeza "Dynamic Shield". Spominjala naj bi na slavna modela lancer evolution. Bok se ni veliko spreminjal, z izjemo novo oblikovanih kolesnih platišč. Tudi zadnji del je ostal bolj ali manj enak in ga še vedno krasi izraziti napis MITSUBISHI. Vse luči po novem serijsko svetijo v led tehniki. Na izbiro je pet barv, testni avto je bil za doplačilo malo maj kot 500 evrov kovinske barve. Za doplačilo je možna tudi kombinacija s črno streho, pa tudi drugače je na vozilu kar nekaj črnih dodatkov, na primer antena na strehi, platišča, obrobe karoserije.
Nov infotainment z Googlovimi aplikacijami
Tudi v modernejši notranjosti ne skriva svojega porekla, kar je pravzaprav dobro. Prihaja z velikimi izboljšavami. Hvalimo tudi kakovost materialov in izdelave, pa tudi ergonomsko gledano je kljub velikim zaslonom to avto, ki je lahko v digitalni avtomobilski dobi zgled vsem drugim.
Standard celotne opreme je navpični 10,4-palčni infotainment zaslon na dotik, ki po novem temelji na priljubljenih Googlovih storitvah. Vgrajena navigacija temelji na Google zemljevidih, trgovina Google Play pa je na voljo tudi za prenos priljubljenih aplikacij. To lahko samo hvalimo, menimo, da bo v prihodnje vse več izdelovalcev avtomobilom preklopilo na Googlov sistem, ki deluje odlično, v živo pa ponuja široko paleto raznovrstnih informacij, ki vozniku med vožnjo pridejo prav.
Poleg teh funkcij ima novi ASX tudi Google Assistant, glasovnega pomočnika, ki ga aktivirate z glasovnim ukazom "Hey/OK Google" ali dolgim pritiskom gumba z motivom mikrofona na volanu. Ta je potreben pri vnosu zahtevnejših ukazov. Z njim lahko hitro spremenite načine vožnje, prilagodite klimatsko napravo ali upravljate zvok.
Novost je tudi mobilna aplikacija My Mitsubishi Motors, s katero vam proizvajalec avtomobilov omogoča oddaljen dostop do avtomobila za diagnostiko v realnem času in funkcije daljinskega upravljanja ali iskanja vozil. Nova aplikacija je na voljo za operacijska sistema mobilnih telefonov Apple iOS in Google Android.
Kljub izčrpni digitalizaciji je ostalo nekaj prostora tudi za analogna stikala. Pod osrednjim zaslonom so tako analogni regulatorji klimatske naprave. Na voljo je tudi več priključkov USB, prav tako pa je možno tudi brezžično polnjenje mobilnega telefona. Precej obsežen je tudi seznam asistenčne tehnike, veliko asistenčnih sistemov za udobje je na voljo že kot del serijske opreme.
Ohranja prilagodljiv prtljažnik
Tudi po osvežitvi je zadaj ostala vzdolžno pomična klop, ki lahko poskrbi za več prostora za noge potnikov, ali pa povečanje osnovnega prtljažnika s 484 na 616 litrov. Tega je sicer mogoče povečati na 1.458 litrov. Prtljažni prostor je tudi lepo obdelan, dodali so tudi vselej uporabne kljukice za vrečke.
Zadnja klop po širini zaostaja za najboljšimi, pritajevanje otroških sedežev je tudi bolj nerodno kot pri nekaterih konkurentih, saj se zaponke skrivajo za zadrgo. Sedenje na zadnji klopi je malenkost izboljšano na račun vdrtega sedeža. Klop pa je zelo udobna. Spredaj se sedi udobno, želeli bi si več bočne opore sedežev.
Dobil je cel kup premijskih dodatkov, od panoramske sončne strehe do ozvočenja Harman Kardon in 360-stopinjske kamere. Slednja je med najboljšimi v tem razredu vozil.
Zmogljiv motor, je dinamičen, ni pa ASX športen avtomobil
Pod motornim pokrovom je na voljo le bencinska konjenica, delno v kombinaciji s hibridnimi dodatki. Osnovo predstavlja litrski turbobencinski motor z močjo 91 'konjev' (67 kW), nad njim pa je zmogljiv 158-'konjski' (116 kW) blago hibridizirani 1,3-litrski turbobencinski motor, ki je lahko kombiniran s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, ali, v našem primeru 7-stopenjskim dvosklopčnim samodejnim DCT menjalnikom. To je, v kombinaciji z najvišjo opremo instyle vrh ponudbe ASX. To pomeni, da lahko računate na vso tehnologijo za udobje in varnost, kar jo je trenutno mogoče dobiti v tem razredu vozil. Doplačilo v višini 1130 evrov sta predstavljali le dvobarvna karoserija črno streho in kovinska barva, kar pripelje do končne cene 30.580.
Osnova blago-hibridne tehnologije je 12 V starter-generator in baterija s kapaciteto 0,13 kWh . Njegova glavna funkcija je rekuperacija energije, povečanje navora med pospeševanjem in na koncu manjša poraba bencina. 158 konjev lahko zelo živahno premika ASX.
Motor odlično sodeluje z menjalnikom. 7-stopenjski menjalnik DCT je uglajen, po nepotrebnem ne duši motorja. Za motor z majhno prostornino ima veliko navora, kar 270 Nm, ki je na voljo od 1.800 vrtljajev dalje. To se pozna pri pospeševanju, a kljub zadostni zmogljivosti od njega ne pričakujte športnih ambicij. Podvozje je dobro umerjeno, in če ga močno priganjate, predvsem skozi ostrejše ovinke, vam bo dalo vedeti, kje so njegove meje. Podvozje na 18-palčnih kolesih zna lepo filtrirati neravnine, šibkejše pa je pri dušenju hrupa.
Tudi poraba je precej ugodna. Zasluga gre blago hibridni tehnologiji. Vsakič, ko voznik odvzame plin, se motor med vožnjo izklopi in jadra, dokler se ne ustavi. Takoj, ko pred križiščem voznik pritisne na zavoro, to motor zazna, sistem pa poveča zavorni učinek prav z rekuperacijo, s tem pa je klasičnega zaviranja manj.
Mitsubishi sicer obljublja kombinirano porabo 5,9 litra. Mi smo na testnem krogu (mesto, podeželje, avtocesta) dosegli porabo 6,1 litra na 100 kilometrov. Ob dinamični in večinoma mestni vožnji, z veliko pospeševanji in kratkimi relacijami, je bila poraba 7,0 litra na 100 kilometrov. Na relaciji Kamnik – Ljubljana, torej primestni vožnji, pa smo lahko dosegli celo porabo 5,0 litra na 100 kilometrov. Skupna poraba na testu je bila 6,7 litra na 100 kilometrov.