Nekateri največji avtomobilski proizvajalci na svetu se soočajo s pomanjkanjem polprevodnikov, kar povzroča zastoje v proizvodnji številnih avtomobilov znamk Daimler AG , Nissan Motor Co. , Honda Motor Co. , Ford Motor Co. in Fiat Chrysler Automobiles.
Izdelovalec premijskih vozil Mercedes-Benza oziroma koncern Daimler poroča o ozkih grlih v proizvodnji, niso pa količinsko opredelili oliko manj avtomobilov bodo v svojih tovarnah po svetu proizvedli zaradi pomanjkanja mikročipov.
Iz Honde so sporočili, da bodo ta mesec v eni od svojih tovarn na Japonskem domačo proizvodnjo zmanjšali za okoli 4.000 avtomobilov, tudi Nissan na Japonskem prilagaja svojo proizvodnjo zmogljivostim dobavitelja polprevodnikov. Proizvodnjo modela note bo zmanjšal iz 15 tisoč modelov na mesec na 10 tisoč proizvedenih vozil.
Ford bo v Severni Ameriki prihodnji teden prav tako zaradi pomanjkanja čipov omejil proizvodnjo športnih vozil. Fiat Chrysler začasno zapira kanadsko tovarno, hkrati pa bodo zamaknili ponovni zagon proizvodnje v mehiški tovarni Jeep do konca januarja. Te poteze so namenjene ohranjanju delovanja drugih severnoameriških tovarn, so sporočili iz italijansko-ameriškega proizvajalca avtomobilov.
"Da bi obvladovali vpliv pomanjkanja mikročipov na proizvodnjo, tesno sodelujemo z globalno mrežo oskrbovalne verige," so še sporočili iz Fiat Chryslerja.
Dobavitelji nepripravljeni na večje povpraševanje
Volkswagen kot največji proizvajalec vozil na svetu je prejšnji mesec napovedal, da bo moral zaradi pomanjkanja polprevodnikov v tovarnah po vsem svetu prilagoditi proizvodne načrte v prvem četrtletju. Iz koncerna so sporočili, da so proizvajalci čipov lani nekatere svoje proizvodne zmogljivosti prerazporedili na potrošniško elektroniko in druge sektorje, avtomobilska panoga pa jih je zaradi povečanega povpraševanja ujela nepripravljene.
Prizadeti so predvsem modeli, ki temeljijo na modularni platformi podjetja pod znamkami Volkswagen, Volkswagen Gospodarska vozila, Škoda, Seat in v omejenem obsegu tudi znamke Audi.
Avtomobili postajajo računalniki na kolesih, polprevodniki pa so postali zelo pomembna komponenta modernih vozil, ki so digitalizirana, povezana in ponujajo številne asistenčne funkcije za pomoč vozniku. Polprevodniki so običajno silicijevi čipi, ki izvajajo nadzorne in pomnilniške naloge v različnih izdelkih, od računalnikov in mobilnih telefonov in tudi v vozilih.
To je nov udarec za avtomobilske tovarne, ki jih je že tako prizadela kriza zaradi koronavirusa, ki je zmanjšala prodajo, spomladi pa so morali celo zapirati tovarne, da se virus ne bi širil med zaposlenimi.
Zaloga mogoče res boli, samo manjko boli veliko bolj. Excel majstre še nekaj časa to ne bo izučilo.
ja namesto ene žarnice v žmigavc 20 LED. ko potem crkne ena sama LED pa gre cela luč v smeti. da mi ne bo kdo solil pamet je isto pri današnjih LCD televizorjih. da gledate tv imate zadaj nekaj ducatov… ...prikaži več LED in ko ena sama crkne - tema in hajd na odpad. TV, ki stane 100 eurov gre na odpad zaradi ene LED, ki stane 10 centov. danes se rabljen avto proda, ker je treba naredit servis motorja in to stane , čez par let pa ko bo treba pomenjt vse luči in senzorje na avtu.
Problem je v tem, da so sli vsi v vitkost in 1 dnevne zaloge. ali pa 1 tedenske. Najdrazji je del, ki ga nimas. Morda pa jih bo srecala pament in bodo spet vrnili starejsi sistem malo vecjih zalog.