Avto
27 ogledov

BMW skočil globoko v prihodnost

bmw_1_310809_
1/41
Žurnal24 main
BMW znova dokazuje, da bo tudi v električni dobi med tisto peščico naprednih proizvajalcev, po katerih se bo zgledovala ostala avtomobilska srenja. S konceptom Vision EfficientDynamics Bavarci predstavljajo tehnologijo prihodnosti.

Te dni so končno razgrnili vse zavese s težko pričakovanega koncepta, ki ga bodo predstavili sredi septembra v Frankfurtu. Že oblika štirisedežnika (2+2) nakazuje, da visoka tehnologija hodi z roko v roki s športnimi zmogljivostmi, kar v nadaljevanju dokazujejo podatki o pogonu.

Športne predispozicije
Najvišja hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h pa je 4,8 sekunde. Gre za plug-in hibrid, ki pa mu družbo dela še trivaljni dizelski motor. Kombinacija obeh ima na zalogi 261 kW (356 KM) in 800 Nm navora.

Dizel ima prostornino zgolj 1,5 litra, vseeno pa zmore konkretnih 120 kW (153 KM) in 290 Nm navora. Pri tem dizelaš porabi le 3,76 litra na 100 km, emisija je 99 g CO2/km. Upoštevaje še električno moč pa je emisija le 50 g. Menjalnik je šeststopenjski z dvojno sklopko, poznan iz M3 ali Z4. Motor je vgrajen v zadnji del avtomobila in je sredinsko nameščen. Na ta način so oblikovalci lahko naredili zelo aerodinamičen sprednji konec s koeficientom upora 0,22, kar dodatno pripomore k ekonomičnosti.

PREDSTAVITVENI VIDEO (v angleščini)


Dva elektromotorja
Hibridni sistem so pri BMW zasnovali na temeljih "mehkega" hibrida iz serije 7 (ActiveHybrid 7). Uporablja dva električna motorja. Prvi z močjo 24,5 kW (33 KM) je postavljen med dizelski agregat in menjalnik ter obenem deluje kot generator energije med zaviranjem, drugi (59,6 kW/80 KM) pa poganja sprednji par koles. Po potrebi lahko moč tega motorja za do 30 sekund naraste na 83 kW, za dobo 10 sekund pa celo na 103 kW.  Oba motorja služita kot dopolnitev dizla pri pospeševanju ali zaviranju, lahko pa tudi povsem samostojno poganjata vozilo.

Energijo električna motorja črpata iz litij-polimerski baterij, ki so vgrajene v sredinski tunel med sedeži. Nominalna moč je 10,8 kWh, pri BMW pa trdijo, da lahko iz baterije uporabijo kar 80 odstotkov energije, torej 8,6 kWh. Za primerjavo, električni volt lahko nominalno moč baterije izkoristi le 50-odstotno. BMW baterija tehta le slabih 85 kilogramov, v navadni vtičnici 220V/16 A za polnenje potrebuje le dve uri in pol.

Vision EfficientDynamics lahko 50 kilometrov potuje zgolj na elektriko, skupaj z dizelskim motorjem pa še dodatnih 650 kilometrov. Za izboljšanje aerodinamike so se pri BMW poslužili številnih prijemov, za katere so navdih črpali na dirkališčih, poleg že omenjene postavitve motorja v zadnji predel so vgradili še lopute na vstopnike zraka, ki se odpirajo in zapirajo glede na potrebe motorja.

Avtomobil je poln LED-svetil, ki so hkrati privlačna in varčna. © BMW

 
Inteligentna izraba energije
Tudi sicer se znotraj tako imenovani forward looking energy managmenta skrivajo številni sistemi, katerih glavna naloga je kar najučinkovitejša vožnja. Med njimi je souporaba radarskega senzorja za aktivni tempomat, ki ugasne delovanje motorja in vključi sistem za rekuperacijo zavorne sile, ko zazna, da se promet pred vozilom zaustavlja. Drug primer inteligentne izrabe energije je predvidevanje centralnega računalnika, da bo voznik pravkar zapeljal na avtocesto in bo potreboval izdatno zalogo pogonske energije. V tem primeru sistem za nekaj časa zmanjša delovanje klimatske naprave, saj ve, da bo pri višji hitrosti hlajenje hitro znova vzpostavilo želeno temperaturo.

Šasija avtomobila, streha in vzmetenje so vsi iz aluminija, zato je masa za to vrsto avtomobila precej nizka, le 1.400 kilogramov. Zanimiva je tudi uporaba na svetlobo občutljivega polikarbonata materiala, ki potemni v močni sončni svetlobi. K atraktivnosti in nižji porabi energije pripomorejo še LED-svetila.

Napreden je seveda tudi videz notranjosti. Futurističen delovni prostor s 3D HUD-zaslonom voznika zalaga z vsemi informacijami o vožnji, ne manjkajo napredne tehnologije, kot je night vision. Štirje potniki bodo uživali v športnem udobju, prtljažnika je dovolj za dve golf torbi, z zlaganjem zadnjih sedežev prostor naraste še za kaj več.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.