Regionalna razvojna agencija Ljubljanska urbana regija v zadnjem desetletju vse več pozornosti namenja trajnostni mobilnosti, prebivalcem tega območja namreč želi ponuditi še boljše, učinkovitejše in bolj raznolike načine mobilnosti. Tako so pristopili k izdelavi celostne prometne strategije, v pripravo pa želijo vključiti tudi širšo javnost.
Pripravili so tudi spletno anketo (https://www.1ka.si/a/178347), s katero želijo pridobiti podatke o stališčih in željah glede urejanja vseh vrst prometa (hoja, kolesarjenje, javni promet, avtomobilski promet in mirujoč promet) predvsem na ravni regije, seveda pa tudi znotraj posamezne občine.
Nujne so izboljšave v javnem potniškem prometu
Kot so sporočili iz omenjene razvojne agencije, bodo v okviru celostne prometne strategije pripravili temelje za nadaljnje dolgoročno načrtovanje prometa v regiji. "Pri tem bo poseben poudarek namenjen ukrepom za spodbujanje trajnostne mobilnosti, usklajenih z gospodarskim in družbenim razvojem ter ohranjanjem visoke kakovosti okolja," so poudarili.
Cilj je znižati visoke stopnje emisij in hrupa v prometu ter prometne zastoje, zmanjšati uporabo osebnih vozil ter spodbujati uporabo javnega prevoza in nemotoriziranih načinov potovanja.
Dosedanje analize, ki so nastale na podlagi delavnic s ključnimi deležniki na področju urejanja mobilnosti ter pogovori z župani in predstavniki občin Ljubljanske urbane regije, so pokazale, da je treba celostno prometno strategijo graditi na intenzivnem razvoju javnega potniškega prometa, ki bi moral biti dostopen vsem, hitrejši, ugodnejši in udobnejši.
"Le tako bodo namreč lahko zagotovljene nujno potrebne hitre povezave z Ljubljano iz vseh smeri oziroma občin regije, kar je tudi eden izmed ključnih razvojnih ciljev regije," so izpostavili.
V Ljubljansko urbano regijo sodijo občine Ljubljana, Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Logatec, Log-Dragomer, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice in Vrhnika.
Celostno prometno strategijo pripravljajo omenjena regionalna razvojna agencija, Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti, Ljubljanski urbanistični zavod, Prometni inštitut Ljubljana in Inštitut za politike prostora.
Celje Velenje včasih kar ni vlaka, pride avtobus. Ker se 50 let star zug redno okvari. Še otroc se sam smejijo
Nazadnje sem se peljal iz MB v LJ v času dopustov z znancem iz čiste nostalgije radi . V Pragerskem smo čakali dobre pol ure ,nihče ne ve zakaj in naprej do LJ in po slabih petih urah srečno prispeli.… ...prikaži več Vračali smo se skupino Japoncev ,ki so nadaljevali do Dunaja in vse kar je bilo dobrega na tem vlaku so bili oni. Toliko humorja na račun SŽ in fotkanja še Pahor ni bil deležen v najboljših pozah. I FEEL SŽ
Ljudje bodo radi šli na vlak, ko bodo z njegovo uporabo porabili manj časa in denarja kot z drugimi oblikami prevoza. Brez teh dveh pogojev je vse skupaj iluzija.