Avto
13220 ogledov

Bomo končno namesto v avto sedli na vlak in se odpeljali v Ljubljano?

vlak Saša Despot
Na mizi je projekt, ki bi utegnil spremeniti naše mišljenje o vožnji v Ljubljano izključno z avtomobilom.

Regionalna razvojna agencija Ljubljanska urbana regija v zadnjem desetletju vse več pozornosti namenja trajnostni mobilnosti, prebivalcem tega območja namreč želi ponuditi še boljše, učinkovitejše in bolj raznolike načine mobilnosti. Tako so pristopili k izdelavi celostne prometne strategije, v pripravo pa želijo vključiti tudi širšo javnost.

S-BIKES Slovensko e-kolo Avto Slovensko električno kolo utira pot novi urbani mobilnosti

Pripravili so tudi spletno anketo (https://www.1ka.si/a/178347), s katero želijo pridobiti podatke o stališčih in željah glede urejanja vseh vrst prometa (hoja, kolesarjenje, javni promet, avtomobilski promet in mirujoč promet) predvsem na ravni regije, seveda pa tudi znotraj posamezne občine.

mestno kolo C70e S-BIKES | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Nujne so izboljšave v javnem potniškem prometu

Kot so sporočili iz omenjene razvojne agencije, bodo v okviru celostne prometne strategije pripravili temelje za nadaljnje dolgoročno načrtovanje prometa v regiji. "Pri tem bo poseben poudarek namenjen ukrepom za spodbujanje trajnostne mobilnosti, usklajenih z gospodarskim in družbenim razvojem ter ohranjanjem visoke kakovosti okolja," so poudarili.

Car sharing Avto Polom trajnostne mobilnosti v Parizu

Cilj je znižati visoke stopnje emisij in hrupa v prometu ter prometne zastoje, zmanjšati uporabo osebnih vozil ter spodbujati uporabo javnega prevoza in nemotoriziranih načinov potovanja.

S-bikes električno kolo Test: slovensko e-kolo Avto S-bike mestni mobilnosti odvzame sleherni napor

Dosedanje analize, ki so nastale na podlagi delavnic s ključnimi deležniki na področju urejanja mobilnosti ter pogovori z župani in predstavniki občin Ljubljanske urbane regije, so pokazale, da je treba celostno prometno strategijo graditi na intenzivnem razvoju javnega potniškega prometa, ki bi moral biti dostopen vsem, hitrejši, ugodnejši in udobnejši.

Pešci | Avtor: Shutterstock Shutterstock

"Le tako bodo namreč lahko zagotovljene nujno potrebne hitre povezave z Ljubljano iz vseh smeri oziroma občin regije, kar je tudi eden izmed ključnih razvojnih ciljev regije," so izpostavili.

V Ljubljansko urbano regijo sodijo občine Ljubljana, Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Logatec, Log-Dragomer, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice in Vrhnika.

Polnilnica za električna vozila Avto E-mobilnost: Evropa v srednjem veku, Slovenija pa v kameni dobi

Celostno prometno strategijo pripravljajo omenjena regionalna razvojna agencija, Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti, Ljubljanski urbanistični zavod, Prometni inštitut Ljubljana in Inštitut za politike prostora.

Komentarjev 15
  • McClain 12:31 22.julij 2018.

    Celje Velenje včasih kar ni vlaka, pride avtobus. Ker se 50 let star zug redno okvari. Še otroc se sam smejijo

  • Avatar Leon
    Leon 19:59 21.julij 2018.

    Nazadnje sem se peljal iz MB v LJ v času dopustov z znancem iz čiste nostalgije radi . V Pragerskem smo čakali dobre pol ure ,nihče ne ve zakaj in naprej do LJ in po slabih petih urah srečno prispeli. ...prikaži več Vračali smo se skupino Japoncev ,ki so nadaljevali do Dunaja in vse kar je bilo dobrega na tem vlaku so bili oni. Toliko humorja na račun SŽ in fotkanja še Pahor ni bil deležen v najboljših pozah. I FEEL SŽ

  • Pepe007 17:50 21.julij 2018.

    Ljudje bodo radi šli na vlak, ko bodo z njegovo uporabo porabili manj časa in denarja kot z drugimi oblikami prevoza. Brez teh dveh pogojev je vse skupaj iluzija.