Popolnoma avtonomna vožnja, ko prevozna sredstva ne bodo več imela volana in stopalke za plin, bo prinesla tudi izumrtje semaforjev. Prihodnost avtomobilske varnosti bo gradila na inovativnih funkcijah. Veliko več bo komunikacij med vozili in infrastrukturo (V2I) ter med posameznimi vozili (V2V). Pri Fordu so predstavili sistem, ki omogoča komunikacijo med vozili, s tem pa tudi varno vožnjo skozi križišča.
Statistika razkriva, da povprečni voznik na leto zapravi kar 48 ur medtem, ko čaka z vozilom, da prečka križišče. V križiščih naj bi se zgodilo kar 60 odstotkov vseh prometnih nesreč.
Fordova tehnologija, ki je nastala v projektu Autodrive se imenuje Intersection Priority Management (IMP), je le delček ekološkega ekosistema, ki bo nekoč omogoča popolnoma avtonomno vožnjo. Vozilo se s pomočjo še drugih sistemov, ki delujejo s pomočjo občutljivih tipal, laserjev in sistema Green Light Optimal Speed (GLOSA) izogiba rdeči luči, saj se povezuje s semaforji in drugimi vozili. Testni poligon so postavili v Angliji, Ford pa je delovanje sistema, predstavil tudi v videu.
To sicer ni prvič, da Ford tehnologijo komunikacije med vozili. Že leta 2011 so v ZDA zgradili pametno križišče za napredno raziskovanje tehnologije povezav med infrastrukturo in vozili, ki bi lahko pomagala zmanjšati število nezgod in prometnih zamaškov.
Komunikacijo vozila z infrastrukturo in komunikacijo med vozili je Ford prikazal s pametnim križiščem, ki so ga vzpostavili v okolici Fordovega centra za raziskave in inovacije v Dearbornu v Michiganu v ZDA. Pametno križišče komunicira s posebej opremljenimi testnimi vozili in voznike opozarja na morebitne nevarne prometne situacije, na primer na vozilo, ki je prevozilo rdečo luč. Križišče je opremljeno s tehnologijo, ki s pomočjo nadzora signalov semaforja, podatkov sistema GPS in digitalnih zemljevidov oceni morebitne nevarnosti in v vozilo prenese ustrezne informacije.
Po sprejemu informacij sistem za preprečevanje trčenja v vozilu presodi, ali bo avto varno prečkal križišče ali se mora ustaviti, preden zapelje vanj. Če sistem presodi, da se mora vozilo ustaviti, voznik pa ne upočasnjuje dovolj hitro, ga opozori z vizualnimi in zvočnimi signali. Tako predstavlja ključno "tretje oko" pri zaznavanju nevarnosti v križiščih.
Ne bo semaforiziranih križišč. ne bo voznikov... A avti bodo?
Ne. Kot prvo bi morali ta sistem imeti vsi - prav VSI, biti bi moral poenoten, drugo vsem bi moral ta sistem brezhibno DELAT, tretje sistema ne bi smelo biti mogoče "povoziti" (izklopiti) če ne dela, četrto sistem bi moral… ...prikaži večl biti brez napak... japajade. Mokre sanje. Samo nek nadebudnež bi se našel na križišču z motilcem pa bi bila štala...