Mestne občine vodijo statistiko poškodovanih prometnih znakov iz različnih naslovov, na primer prometne nesreče, vandalizem, dotrajanost oprema, poškodbe pri pluženju in odvažanju snega, dela na gradbiščih … Na Mestni občini Ljubljana (MOL) nam podatka, koliko prometne opreme je bilo poškodovane samo od prometnih nesreč, niso mogli podati, saj natančno takih podatkov nimajo.
So nam pa pojasnili, da v primeru prometne nesreče, kjer je podrta prometna oprema, poškodovan znak ali ogledalo, škodo krijejo iz zavarovalne police povzročitelja. Pri tem poudarjajo, da je veliko primerov, ko povzročitelj pobegne s kraja dogodka.
Na Mestni občini Maribor (MOM), kjer prav tako ne vodijo statistike, pojasnjujejo, da vsako leto zamenjajo, ali na novo postavijo več prometnih znakov iz različnih razlogov, tudi takih kot sta kraja in namerno poškodovanje. Vzrok za zamenjavo so pogosto tudi nenehne spremembe pravilnika o prometni signalizaciji, nekaj pa jih zamenjajo na predlog policije ali redarstva.
Poškodovanih semaforskih stebrov za zamenjavo je na letni ravni okoli pet. S tem na MOB mislijo tudi, da je treba zamenjati semaforsko glavo za vozila in pešce, ki praviloma pade skupaj s stebrom in se zlomi.
Na vprašanje, kdo mora poravnati škodo v primeru podrtja prometnega znaka ali semaforja v prometni nesreči, pravijo, da je to odvisno od situacije. Ali je krivec znan, gre za pobeg, od vrste zavarovanja … Če obstaja policijski zapisnik ali se povzročitelj sam prijavi, gre strošek popravila z njegove zavarovalne police.
To so nam potrdili tudi na Zavarovalnici Triglav, in sicer, da je poškodovanje prometnih znakov in signalizacije v prometnih nesrečah krito iz zavarovanja avtomobilske odgovornosti. V primeru, da je voznik vozil brez vozniškega dovoljenja, je bil alkoholiziran, pod vplivom drog ali psihoaktivnih snovi, zavarovalnica škodo poravna iz zavarovančevega zavarovanja avtomobilske odgovornosti, povzročitelju pa pošlje regresni zahtevek. Podatkov o poškodbah prometne signalizacije sicer ne spremljajo.
Na MOL so nam še pojasnili, da je znesek popravila odvisen od prometne opreme. Okvirne cene pa so 50 do 140 evrov za prometni znak (odvisno od tega, kateri je), 480 do 780 evrov stane dajalec signala (odvisno od tipa), od 360 do 480 evrov dajalec signalov za pešce z led diodami, semaforski drog višine 3,7 metra pa stane 454 evrov.
Na MOB pojasnjujejo, da je strošek zamenjave semaforja odvisen od velikosti stebra in glav na njem in stane okoli tisoč evrov. Se pa pripetijo tudi poškodbe stebrov, kjer ni potrebna zamenjava, ampak samo ravnanje stebra in morebitna zamenjava semaforske glave, Če je poškodovana. Posledično je tudi strošek nižji, pravijo na MOB, kjer še pojasnjujejo, da je strošek zamenjave prometnega znaka okoli 300 evrov, če je treba zamenjati temelj, drog in znak.
Kratica za Mestno občino Maribor NI MOB ampak MOM!