Dars je predstavil rezultate meritev zadovoljstva uporabnikov slovenskih avtocest v letu 2019. Pri slovenskem upravljavcu so zadovoljni, da kar 80 odstotkov anketiranih domačih in tujih voznikov delo Darsa ocenjuje pozitivno, medtem ko jih je petina nezadovoljnih.
Anketiranci so na splošno najbolj zadovoljni s štajerskim krakom avtoceste, najmanj pa s primorskim, kjer zadovoljstvo znižuje predvsem ocena pretočnosti, počivališč in kakovosti vozišča. Pri Darsu še izpostavljajo, da se v zadnjih letih kaže konstanta rast zadovoljstva tujih voznikov tovornih vozil, saj jih je po zadnjih podatkih s stanjem na slovenskih avtocestah zadovoljnih kar 88,8 odstotka. Zadovoljstvo med slovenskimi vozniki tovornjakov ne zaostaja dosti in je pri 81,7 odstotkih, medtem ko je bilo še leta 2016 le 69-odstotno. Izboljšanje na Darsu pripisujejo uvedbi elektronskega cestninjenja za tovornjake, ki je med vozniki še posebej dobro sprejeto.
Dars pa je opravil tudi anketo glede uvedbe elektronskih vinjet. Spomnimo, infrastrukturni minister Jernej Vrtovec je obljubil, da jih bomo v Sloveniji uvedli proti koncu leta 2021. Anketa je pokazal, da uvedbo elektronskih vinjet med domačimi vozniki podpira ali močno podpira 61 odstotkov voznikov, okoli 18 odstotkov pa je temu nenaklonjenih. Še precej bolj pa uvedbo elektronskih vinjet podpirajo tuji vozniki osebnih vozil, saj je takih več kot 70 odstotkov, nenaklonjena pa jim le dobra desetina vprašanih. Ostali so do tega vprašanja neopredeljeni. Podporo tujcev si pri Darsu razlagajo s prihrankom časa, ki ga morajo tujci sredi turistične sezone porabijo za nakup in lepljenje vinjet.
Vozniki v pretežni večini menijo, da bi država oziroma Dars za boljšo pretočnost prometa na avtocestah največ storila z izgradnjo tretjega pasu. Dobra tretjina meni, da je treba predvsem izboljšati javni potniški promet, 28 odstotkov pa je mnenja, da je treba prvenstveno spremeniti navade voznikov in kulturo vožnje.
Lahko uvedejo elektronsko. Samo naj se obračunava na uporabo, na dan...po domače povedano. To, da bo legalizirana kontrola...zato mora državljan tudi nekaj dobiti...in še progresivno plačevanje, kdor uporablja avtocesta večkrat...naj plačuje tudi vsakič več! Zvočno in zračno onesnaževanje nikakor ne… ...prikaži več sme bit subvencionirano, oziroma solidarnostno obračunano!
Meni se zdi elektronsko cestninjenje predvsem poseg v zasebnost. sicer nimam kaj za skrivati, ampak vseeno se mi zdi neprijetna ideja, da bo Dars, ki ni policija lahko zbiral podatke, kje in kdaj vozim ter morda celo obdeloval te podatke… ...prikaži veče in jih prodajal naprej kot moje navade. kot to pocnejo google, fb itd.
In koga je DARS vprašal za uvedbo vinjet in ukinitev ABC cestninjenja ?