Zakaj Detroit? |
Avtosalon v Detroitu, najbolj avtomobilskem mestu na svetu, ima 101 leto dolgo zgodovino. Prvi avtomobil, ki so ga na salonu leta 1907 predstavili javnosti, je bil legendarni ford T. Zadnjih 20 let se prireditev imenuje NAIAS (North American International Auto Show) in od takrat so na njem zelo dejavni tudi Evropejci. Salon bo prve tri dni odprt le za okoli 6.500 novinarjev iz približno 60 držav, nadaljnje tri dni pa za predstavnike gospodarstva. Od 19. do 27. januarja si bodo lahko razstavljeno pločevino ogledovali tudi ostali obiskovalci. |
Na salonu NAIAS 2008, ki se bo razprostiral na skoraj desetih hektarjih oz. 70 kilometrih položenih preprog, se bodo ameriškim proizvajalcem pridružili tudi vsi glavni evropski in azijski akterji, ki si želijo na tem najpomembnejšem avtomobilskem tržišču na svetu odrezati svoj kos pogače. Predstavljenih bo več deset svetovnih in ameriških premier, veliko avtomobilov pa se bo v bližnji prihodnosti vozilo tudi po evropskih cestah in bodo zato še kako zanimivi za javnost na Stari celini. Seveda bo prednjačil predvsem ameriški pogled na prihodnost, kjer zaenkrat še vedno prednjačita moč in velikost.
Med najbolj obleganimi novostmi bo gotovo skorajda že serijski Mercedes-benzov GLK, ki bo z obliko in zmogljivostmi razpihal konkurenco v razredu kompaktnih SUV. BMW bo predstavil serijsko izvedenko že nekaj časa znanega koncepta X6, s tehnologijo nabitega križanca med športnim SUV in kupejem. Tradicionalni ameriški pogled na pločevino bosta ob številnih zelenih novostih branila superšportnik corvette ZR1 in novi rod tovornjakarskega forda F-150. Subaru bo v Detroit pripeljal novi rod foresterja, Mazda pa nekoliko osveženi model RX-8 ter koncept furai, dirkalnik z rotorskim motorjem na etanol. Poleg serijskih bo na ogled tudi cel kup konceptnih vozil, ki bodo dali vpogled, v katero smer se bo v prihodnosti peljala avtomobilska industrija. Precej proizvajalcev je zelo skrivnostnih glede tega, katere avtomobile bodo pripeljali v Detroit, neuradni seznam največjiih zvezd salona pa je spodaj:
Mojstri iz Ingolstadta v Detroitu premierno predstavljajo najmočnejšega TT z dodatno črko S . TTS bo poganjal 2,0 TFSI motor z 200 kW (272 KM) moči. Druga zvezda Audijevega razstavnega prostora na salonu v ZDA bo model R8 s TDI motorjem.
Aston Martin
Prestižni superšportnik vantage V8 je pred kratkim dobil še bolj nabrušeno
izvedenko vantage V12 RS. Kot že ime pove, ima njegov motor dvanajst valjev, ki v sebi skrivajo 441
kW (600 KM) moči. Ne samo da je močnejši, koncept RS je po zaslugi izdatne uporabe materialov iz
ogljikovih vlaken tudi lažji. Aston Martin bo v Detroitu novinca zelo verjetno prvič
predstavil širši javnosti.
X6 je bil septembra v Frankfurtu še koncept, v Detroit pa že prihaja kot serijski avtomobil . Mešanico športnika in SUV Bavarci predstavljajo kot člana novega podrazreda športnoaktivnih kupejev (Sports activity coupe – SAC). Konjenico elegantneža sestavljata šestcilindrski motor z 220 kW (300 KM) ali osemvaljnik s 295 kW (400 KM). Oba motorja imata dvojna puhala. Za udobje štirih potnikov je vrhunsko poskrbljeno, notranjost je precej prilagodljiva.
Cadillac
Osrednje mesto bo imel CTS-V, ki je visokozmogljiva različica prenovljenega in
precej hvaljenega modela CTS. Neposredni konkurent BMW M5 ali mercedes-benzu E63 AMG (s
stališča ameriških kupcev seveda) si je 6,2-litrski V8 motor (405 kW/550 KM) sposodil kar pri
corvetti. Sprememb v zvezi z osnovno izvedenko je precej, tako na zunaj, kot tudi pri
podvozju. Draga nafta je po žepu udarila tudi Američane, zato sledijo japonskemu in evropskemu
zgledu pri razvoju hibridnih vozil. V tej luči bo na ogled veliki SUV cadillac escalade z dual-mode
hibridnim pogonom, ki obljublja, da bo zverina odslej popila za polovico manj goriva.
Na corvetto ZR1 , najbolj športno različico že tako športne corvette Z06, bo usmerjenih največ luči. Neposredni konkurent porscheju GT2 ima popolnoma nov 6,2-litrski osemvaljni motor s 456 kW (620 KM) moči in 806 Nm navora ter naj bi v sebi združeval vse ameriško znanje na področju športnih avtomobilov. V salone naj bi prišel v drugi polovici leta.
Chrysler
Prvi nastop tovarne v Detroitu po ločitvi z nemškim Daimlerjem bo v znamenju popularne zelene
barve. Predstavljen bo preprosto zastavljeni, a vseeno elegantni koncept ecoVoyager. Poganja ga
električni pogon, ki energijo pridobiva iz naprednih ogljikovodikovih gorivnih celic. Eno polnjenje
zadostuje za že zelo vzpodbudnih 500 km poti. Pri blagovni znamki Jeep bodo predstavili koncept
renegade, dvosedežno off-road vozilo segmenta B. Na ogled bo tudi kombinacija pogona na
litij-ionske baterije in BLUTEC dizelskega motorja, ki obljublja za Američane še nepoznano skromno
porabo 2,1 litra goriva na 100 kilometrov.
Dodge
Tukaj bo novi rod tovornjakarja RAM. Koncept 2+2 športnega karavana ZEO pa v sebi skriva
električni pogon na litij-ionske baterije, ki zadostujejo za 400 km poti z enim polnjenjem.
Ferrari
Italijani nočejo nič povedati glede svojih načrtov v Detroitu, menda pa bi lahko presenetili
s konvertibilno različico modela 599 GTB fiorano.
Ameriška enota Forda z Evropejci nima veliko veze. Prav zato so njegove novosti namenjene predvsem ameriškim kupcem. Njih bo najbolj zanimal prenovljeni rod najbolj prodajanega ameriškega avtomobila lanskega leta, legendarnega tovornjakarja F-150. Predstavljen bo tudi explorer america concept, ki bo v spominu ostal predvsem po zanimivi obliki prednjih svetil. V srednje veliki SUV bo vgrajena tehnologija ecoBoost, ki naj bi v prihodnosti kljub povečanim zmogljivostim porabo goriva zmanjšala za tretjino.
Honda
Hondin "ameriški" SUV pilot naslednje generacije bo na ogled prvič. Tudi za Evropejce pa
utegne biti zanimiv
hibrid
CR-Z. Konceptno vozilo poganja pogon na plin in elektriko. Podoben pogon bi
utegnil v prihodnosti poganjati Hondine športne modele. Na ogled bo tudi že nekaj časa znani, a
zato nič manj vabljivi FCX clarity, prvi serijski avtomobil na gorivne celice.
HX concept bo pritegnil veliko pozornosti. Vozilo, ki ohranja značilne oblike ostalih hummerjev, je manjše od doslej najmanjšega H3, mogoče mu je odstraniti streho in vrata, namenjeno pa je vsem, ki si želijo aktivne vožnje po brezpotjih. Neuradno mu bo ime H4.
Hyundai
Korejski velikan se je na ameriškem trgu že dodobra ugnezdil, svoj položaj pa naj bi še
okrepil z limuzino
genesis. Hyundai napoveduje, da bo vozilo, ki bo prišlo tudi v Evropo, z
elegantnimi linijami, udobjem in zmogljivostmi, predvsem pa z zelo ugodno ceno pomenilo resno
konkurenco BMW in mercedes-benzom.
Kia
V popularni razred SUV bo vstopil model borrego. Vanj bodo vgradili tudi prvi
tovarnin V8 motor.
Športni koncept LRX, ki se po pojmovanju tovarne uvršča med cross-coupeje, je privlačen dvovratni SUV manjših dimenzij. Če ga bo javnost sprejela z odobravanjem, utegne prav kmalu zaiti v serijsko proizvodnjo.
Mazda
Že v navado je prišlo, da Mazda na vsakem avtosalonu predstavi kopico zanimivih študij.
Tokrat bo odobravanje iskal s konceptom športnika furai. Obenem bo na
ogled dodobra prenovljeni model RX-8.
Sicer še koncept, vendar že zelo blizu proizvodnje. Kompaktni SUV GLK bo vsekakor ena izmed najsvetlejših zvezd Detroita. V njem so združene najnovejše stuttgartske oblikovne in tehnološke smernice, med drugim tudi BLUTEC dizelski motor s sedemstopenjskim avtomatskim menjalnikom.
Mitsubishi
Japonci prihajajo z dvema modeloma. Prikazan bo serijski lancer ralliart, ki se
uvršča med lancerja GTS in lancerja evolutiona ter bo tekmoval z imprezo WRX. Koncept RA pa je
visoko zmogljivi avtomobil, zgrajen na osnovi lancerja evolution, vendar z dizelskim motorjem.
Forum concept je prikupna študija naprednega minivana prihodnosti z obilico elektronike in udobja ter svojstveno razporeditvijo sedežev.
Subaru
Prenovljeni in nekoliko povečani
forester bo glavna novost
razstavnega prostora.
Toyota
Številnim podrazredom Toyota dodaja novega – crossover sedan. Model venza je kombinacija
avtomobila, ki se ga vozi kot limuzino, ima pa uporabne lastnosti SUV.
Svetovna premiera bo tudi koncept
A-BAT, futuristična
študija hibridnega pickupa po vzoru priusa.