Dars se pospešeno pripravlja na nadgradnjo obstoječe štajerske in primorske avtoceste pred Ljubljano. Na obeh odsekih želi upravljavec avtocestnega omrežja zgraditi dodaten tretji vozni pas, s katerim naj bi močno razbremenil prometno gnečo, ki se dnevno pojavlja zaradi tranzitnega prometa in dnevnih vozačev v prestolnico.
Načrt pravi, da bi voziščno konstrukcijo na obeh odsekih v celoti obnovili, pri tem pa odstavni pas preuredili v tretji prometni pas širine 3,5 metra. Manko odstavnega pasu bi nadomestili z odstavnimi nišami, saj to lani posodobljeni zakon o cestah dovoljuje, ne da bi zaradi tega kategorija cestišča avtomatsko padla nivo nižje med hitre ceste.
Za izvedbo teh načrtov bodo morali tudi širiti nasip cestnega prometa in ustrezno razširiti premostitvene objekte. Gre za zelo obsežna dela, poudarjajo pri Darsu in napovedujejo, da bodo trajala več gradbenih sezon. Da bodo lahko gradili, bodo morali promet delno omejiti, tako da bo urejen po dveh zoženih pasovih v vsako smer, dela pa bodo potekala po fazah.
Tudi Statistični urad je te dni na podlagi števcev prometa znova potrdil, da sta omenjena odseka najbolj obremenjena v vsej državi. Števec, ki stoji med Vrhniko in Brezovico, je v letu 2022 naštel skoraj 25 milijonov vozil, od tega 19 milijonov potniških. Na odseku med Domžalami in Zadobrovo pa je prevozilo 22 milijonov vozil, od tega skoraj 17 milijonov potniških.
Kot so na Darsu pred časom povedali za STA, je priprava obeh projektov v zaključni fazi, zdaj so na vrstnem redu državne službe, ki morajo podati potrebna soglasja. Če bo šlo vse po načrtih s pridobivanjem dovoljenj, bi se dela lahko začela v letu 2025, so optimistični pri Darsu, kjer končne ocene vrednosti obeh projektov še ne morejo podati.
130, 110 ali samo 90 km/h?
Ker bosta imela nova odseka tri pasove, a bosta brez odstavnega pasu, se postavlja vprašanje, kaj se bo zgodilo z največjo dovoljeno hitrostjo. Na več odsekih, kjer je avtocesta brez odstavnega pasu, jo je Dars za osebna vozila znižal s 130 na 110 km/h. Takšen je primer odseka Radovljica - Jesenice.
Trenutno končnega odgovora še na to vprašanje še ni, Dars razmišlja o več rešitvah. "Med možnimi scenariji je tudi rešitev, da bodo hitrosti za vsak posamezni prometni pas različne; kot primer, na skrajno desnem voznem pasu bi bila hitrost znižana. Glede te odločitve bodo različne možnosti kombinacij v testnem obdobju proučevane in bodo končne odločitve glede tega sprejete kasneje."
Nikakor pa ne pride več v poštev ideja, da bi tretji pas uporabljali le v času prometne konice, sicer pa bi imel funkcijo odstavnega pasu. Podobne rešitve vidijo vozniki na primer v okolici velikih nemških mest (na fotografiji spodaj).
Prometne obremenitve so na štajerski in primorski vpadnici visoke praktično čez cel dan, odločitev o potrebi po stalnem tretjem pasu utemeljujejo pri Darsu. So nam pa zatrdili, da bodo posodobljeni odseki še naprej sodili v kategorijo avtoceste in ne hitre ceste. V tem primeru bi namreč to avtomatsko prineslo s seboj določene omejitve.
Dolenjci te novice ne bodo veseli
Vprašali smo jih še, kateri je naslednji odsek, ki je na listi prioritet za vzpostavitev dodatnega pasu. "Med kapacitetno preverjenimi avtocestnimi odseki za potrebe vzpostavitve tretjega pasu za vožnjo je še odsek gorenjske avtoceste med Vodicami in Šentvidom," so nam odgovorili na Darsu. Vozniki z dolenjskega konca bodo ob tej vesti verjetno razočarani, saj je glede na števce prometa odsek med Grosupljem in Ljubljano pri Šmarje-Sap še bolj obremenjen kot gorenjska vpadnica.
Če stojiš, je čisto vseeno, če je omejitev ali pa je sploh ni!
ne vem zakaj je potrebno imeti med cestiščem 2 ali več metrov široko zelenico.predvsem v ravninskem delu od vrhnike do Lj in od domžal do LJ...Če bi to ločili z ograjo bi pridobili na vsaki strani vsaj en meter in… ...prikaži več bi bil odstavni pas,ki bi se ga spremenilo v voznega precej širši
Na tem odseku bomo samo še parkirali