V teh dneh je k nam uradno zapeljal evropski avto leta 2024 renault scenic E-tech. Od slovite rodbine Renaultovih družinskih avtov je ohranil le ime, vse ostalo je novo. Gre za pravi družinski električni avto z dosegom, ki pri večji bateriji presega 600 kilometrov z enim polnjenjem. Ne le za potnike, tokrat je končno odlično poskrbljeno tudi za voznika. Začetna cena avta v Sloveniji je 42.990 evrov.
Francozi so v primerjavi z električnim meganom E-tech naredili še nekaj dodatnih korakov glede ohranjanja nizke mase, visoke učinkovitosti elektromotorja in zmogljivosti baterije. Zavestno so želeli izdelati avtov, ki bo na zunaj kompaktnih mer, a zelo prostoren v notranjosti. Med vrhunci avta je gotovo tudi Googlova programska arhitektura OpenR, ki omogoča trenutno eno najbolj celostnih in uporabniško naravnanih povezljivosti v avtomobilskem svetu. A zdaleč od tega, da bi pri Renaultu ubrali 'tesla' taktiko brez fizičnih gumbov.
Scenica E-tech smo imeli priložnost pobliže že spoznati in preizkusiti. Še več, na štiri oči smo se usedli z enim od njegovih očetov, glavnim inženirjem pri projektu Scenic E-Tech Christophom Delvalom. Delval je sicer dober znanec Slovenije, saj je bil tesno vpet v razvoj zadnje generacije twinga, ki so ga nato izdelovali v Revozu.
V pogovoru za Žurnal24 razkril nekaj zelo zanimivih podatkov in lastnosti glede scenica E-tech, ki razkrivajo, zakaj je tako navdušil ocenjevalce in pometel s konkurenco na zadnjem izboru Evropski avto leta.
Scenic je z 1.800 kilogramov relativno lahek električni avto. Kako vam je uspelo doseči takšno maso?
Vsak centimeter na avtu je pomemben, to je ključno. Osnova je naša platforma, ki je stoodstotno namenjena baterijskim vozilom. Zato nam ni treba upotevati raznih omejitev, pri katerih je treba paziti na umeščenost bencinskega motorja, hibridnega sklopa in podobno. Zato smo lahko tudi izdelali električni avto po lastnih željah, na primer v primeru scenica E-tech z zelo kratkim sprednjim previsom.
"Vsak centimeter več na avtu pomeni približno 10 kilogramov dodatne mase."
Drugi del odgovora pa je, da načrtno nismo želeli narediti prevelikega avta. Osebno tega ne razumem, ampak zdi se, kot da je vsak novi električni avto na trgu večji od drugega. Povprečna dolžina v C-segmentu avtomobilov v Evropi je danes že 4,45 metra. Naš scenic je dva centimetra krajši, medtem ko mnogi naši konkurenti v dolžino merijo 4,5, 4,6 ali celo 4,7 metra. Morate pa vedeti, da vsak centimeter več na avtu pomeni približno 10 kilogramov dodatne mase. Podobno velja tudi pri višini avta. Scenic je precej nizek, ni tipičen hatchback, ni pa niti SUV, ker je voznik bližje tlem. Mi to imenujemo 'low-drive car'.
Kot tretje smo obliko zastavili tako, da smo lahko z detajli prihranili grame. Na koncu imate lažji avto. Seveda pa uporabljamo za prihranek mase tudi sodobne tehnologije materialov. Na primer vsa vrata in pokrov motorja so iz aluminija, zadnji del je iz plastike.
Ste imeli v mislih tudi napovedi, da nekatera velika mesta, kot je Pariz, že uvajajo precej višje pristojbine za parkiranje?
Niti ne, je pa dejstvo, da na proizvajalce sodobnih vozil preži nevarna past zaradi težkih baterij. Na eni strani bi prihranili nekaj sto gramov z nekimi dragimi rešitvami, na drugi strani pa imate v avtu vgrajeno nekaj, kar tehta 500 kilogramov. Kot proizvajalec lahko s takšnim pristopom izgubite pravi cilj, teža pa bo ostala velika.
Kaj menite, da so glavne prednosti vaše nove baterije?
Z dobaviteljem LG smo intenzivno sodelovali glede povečanja energijske gostote. Naša baterija je pri različici 'long range' velika 90 kWh, vendar je precej lahka v primerjavi z nekaterimi konkurenti in seveda v primerjavi z LFP rešitvijo.
Gre za kemijsko tehnologijo nikelj-mangan-kobalt (NMC), vendar je zasnova celic popolnoma drugačna, kot smo bili vajeni doslej. Znano je, da zasnova celic precej vpliva na učinkovitost, energijsko gostoto in temperaturno obnašanje. Na podlagi naših specifikacij je LG Chem razvil to baterijo, ki je glede na maso za 10 odstotkov bolj učinkovita v primerjavi z baterijo, ki jo vgrajujemo v našega megane E-tech.
Kakšna pa je napoved kapacitete te baterije čez nekaj let oziroma po na primer 200.000 prevoženih kilometrih?
Pri Renaultu lahko glede stanja rabljenih baterij vsako leto napovedujemo boljše rezultate. Imamo že veliko podatkov iz baterijskih modelov zoe ali megane. Pri modelu zoe imamo na primer baterije, ki so stare že 12 let, pa imajo še vedno zelo visoko kapaciteto. Zato smo lahko zelo samozavestni glede NMC tehnologije.
"Prepričan sem, da bo to bo prvi scenic, ki bo nasmešek vzbujal tudi vozniku."
Katere so glavne prednosti električnega scenica v primerjavi s konkurenco v tehničnem smislu?
Nizka teža in prava velikost, tako lahko odgovorim zelo jedrnato. Prepričan sem, da bo to bo prvi scenic, ki bo nasmešek vzbujal tudi vozniku. Priznam, da je bil prejšnji scenic nekoliko dolgočasen za vožnjo. Novi pa je resnično navdušujoč tudi med vožnjo.
Je enostaven za uporabo, zelo prostoren, popoln za družino z dvema najstnikoma, in nima resnih pomanjkljivosti, to so ugotovitve izkušenih žirantov. Nekateri naši konkurenti imajo sicer veliko dobrih kvalitet, a tudi velike pomanjkljivosti, je še zapisala žirija v izboru.
Poudarki renault scenic E-tech in cene
- Prvi električni družinski scenic.
- Dve možnosti motorja in baterij. Različica 170 ima 125 kW (170 KM), baterijo s 60 kWh in dosegom 430 km. Različica 220 ima 160 kW (218 KM), 87 kWh baterijo in obljubljen doseg z enim polnjenjem do 625 kilometrov.
- Na testnem krogu se je napoved o odlični učinkovitosti potrdila s porabo okoli 15 kWh/100 km.
- Konstantna krivulja polnjenja.
- Zelo lahek in po zaslugi podvozja agilen.
- Izjemna prostornost na zadnji klopi.
- Zmogljivi Googlov ekosistem navigacije in aplikacij.
- Možnost vleke prikolic do mase 1.100 kg.
- Nekaj zelo zanimivih in uporabnih rešitev, od naprednega strešnega okna, digitalnega vzvratnega ogledala do mobilnikom prijazne zadnje potniške konzole.
- Stopnja polsamodejne vožnje 2, več kot 30 pomagal, sodelovanje GPS signala pri vožnji s tempomatom ...
- Cena v Sloveniji za različico 170 od 42.990 evrov (možnost subvencije 7.200 evrov), za različico 220 pa od 46.990 evrov (možnost subvencije 6.500 evrov).
Scenic je avto za novo dobo in za novo generacijo ljudi. Veliko sodelujete z Googlom. Kaj lahko uporabniki pričakujejo od tega sodelovanja?
Google nenehno izboljšuje OpenR sistem, ki ga vgrajujemo v vse najnovejše renaulte. Vsakih 15 dni imamo posodobitev, kar je velika prednost. Prek OpenR sistema je mogoče nadzorovati avto, nastavljati predgretje, spremljati preostali doseg ...
Nekoliko nenavadno je oblikovan prtljažnik, ima visok rob. Zakaj takšna oblika, ki bo morda koga tudi motila?
Takšna odločitev je bila sprejeta v prid kar največje prostornine. Če bi želeli imeti nizek rob, bi za to potrebovali dodatne ojačitve, kar pa bi pomenilo večjo maso in zmanjšanje širine prtljažnika. Naša odločitev je bila zagotoviti kar najbolj uravnoteženo prostornino.
Kolikšna je vlečna zmogljivost družinskega električnega scenica?
1.100 kg, kar je dovolj tudi za povprečno velike prikolice z zavoro.
Ja seveda, tudi Zelenski je bil dejansko med nominiranimi za Nobelovo nagrado za mir...Toliko o teh nominacijah in "izbrancih" na katerem koli področju..
No, če so dobili priznanje za najboljši evropski avto leta to še ne pomeni, da so v letu za katero priznanje velja, dejansko naredili najboljši avto, ker pojem najboljši je relativen in se ga da razložiti, oz. zagovarjati, na "milijon in en" način!
30 let nazaj je renault znal izdelovati dobre avte potem pa so pričeli šparat na vsem in od takrat niso naredili nič niti povprečnega kaj šele dobrega pa tako tudi ta ni dober le za oči je lep