Avto
68877 ogledov

Nič več nakup, ampak najem avta, toliko vas na mesec stane novi clio

Renault Clio Hybrid Alpine Esprit
1/8
Saša Despot Renault Clio Hybrid Alpine Esprit
V Zahodni Evropi vozniki že dolgo avtomobile kupujejo drugače kot pri nas. Ne kupujejo, ampak najemajo za omejeno obdobje, v mesečni znesek pa so lahko všteti vsi stroški, razen goriva. Tudi pri nas je ta produkt že na voljo. Adem Dizdarević, vodja marketinga Renault in Dacia, nam je pojasnil, koliko z vsemi vštetimi stroški lastništva - od zavarovanja, vinjete, servisov, pnevmatik, nadomestnega vozila - na mesec stane novi clio.

Visoka inflacija je imela velik vpliv na financiranje vozil. Preprosto povedano, Evropska centralna banka je, da bi znižala inflacijo in podražitve, močno dvignila obrestne mere, avtomobili pa so postali dragi za financiranje. Kakšen vpliv je imelo to na prodajo novih vozil?

Prav imate, hkrati pa sem zadovoljen, da nismo več priča situaciji iz preteklega leta, ko so obresti le naraščale. V zadnje pol leta se je stanje umirilo. Obrestne mere po dolgem času celo padajo. Denar je drag, zato se veliko kupcev v času visokih obrestnih mer ni odločila za nakup avtomobila prek financiranja (odločili so se za gotovinski nakup, kjer so vozilo v popolnosti plačali), tisti, ki pa so potrebovali financiranje, so dobo odplačevanja podaljšali oziroma je bil začetni polog višji.

Adem Dizdarević | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Koliko kupcev Renaulta in Dacie se pri nakupu novega avtomobila odloči za financiranje?

Nekje polovica kupcev se odloči za leasing financiranje, ki je finančno najbolj popularen. Veliko ljudi vzame tudi kredit, ki pa se v statistiki opredeli kot gotovinski nakup, saj gre koncesionarju le nakazilo na račun. Določene banke so se na nastalo situacijo hitro odzvale in so ponudile akcijske obrestne mere, tudi pod štirimi odstotki, kar je v trenutni situaciji zelo zanimiva ponudba. V preteklosti sama obrestna mera ni bila tako v ospredju kot je zdaj (tudi ni bilo potrebe po tem, saj so bile le-te ugodne za kupce), kar je posledično pomenilo, da se kupci niso toliko poglabljali v izračune, obrestna mera jim sama po sebi ni pomenila veliko, želeli so obrok, nižji od 200 evrov, in če je to bilo izvedljivo v njihovem želenem okvirju (kar je v večini primeru tudi bilo), so financiranje tudi podpisali. Zdaj pa se to spreminja. Tudi zaradi same medijske pozornosti se kupci vse bolj izobražujejo na tem področju, predvsem mlajši spremljajo dogajanje na finančnih trgih, preračunajo, kombinirajo in ugotavljajo, katera rešitev je v dani situaciji za njih najbolj ugodna.

Adem Dizdarević | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Pred skokom inflacije so bile obrestne mere praktično nične. Se to lahko sploh ponovi?

Če gledamo trg, so danes najvišje obresti 12 odstotkov, najnižje pa celo pod štirimi odstotki. Razpon je velik. Če potegnem črto, je povprečna obrestna mera na finančnih trgih nekje na šest odstotkov. Verjetno še dolgo časa ne bomo imeli tako ugodnih obresti, kot omenjate. Globalni bančni sistem je postal bolj previden, kar zadeva denarnih posojil, da ne bi trga potegnil v recesijo. Vsekakor se bodo iz časa v čas pojavile akcijske obrestne mere raznih bančnih ustanov, na ničli pa po trenutni projekciji še dolgo ne bomo.

Bi trenutno pri financiranju nakupa novega avtomobila priporočili izbiro fiksne obrestne mere?

Če želimo biti na varni strani, potem se vsekakor splača odločiti za fiksno obrestno mero, čeprav zna biti obrok višji v primerjavi z variabilno obrestno mero. V preteklosti je bila variabilna obrestna mera zelo priljubljena, predvsem na račun stabilnosti EURIBOR-a. Nekje od leta 2010 do leta 2020 je bila v določenih primerih variabilna obrestna mera ugodnejša izbira za kupce, zadnja štiri leta pa se je zaradi dvigovanja obrestnih mer s strani ECB-ja obrok posamezniku zelo povečal, tudi za 30 odstotkov ali več. Se pa vseeno najdejo kupci, ki spremljajo trg ter z raznimi špekulacijami poskušajo svojo srečo, in se še vedno odločajo za variabilno obrestno mero v upanju, da bodo njihove špekulacije pravilne in da bo to tudi pozitivno vplivalo na njihovo financiranje.

Adem Dizdarević | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Slovenski kupec je še vedno staromoden, konservativen. Številnim ni jasno, kako je lahko cena avtomobila ob financiranju (leasing) nižja, kot če bi avto kupili z denarjem, gotovino? Kako odgovarjate?

Trend je, to se je pokazalo med inflacijo, da so dobrine postale veliko dražje. Če govorimo, da je bila cena renault clia še pred desetletjem krepko pod 10 tisočaki, stane danes vozilo 15 ali 16 tisoč evrov. Vsekakor je treba vzeti v zakup tudi dejstvo, da se je v tem času tudi sama kakovost omenjenega vozila izboljšala, ne samo z vizualnega vidika, temveč tudi varnost, sistemi in podobno, kar je vplivalo na dvig cene. Posamezniki v neki meri uspejo privarčevati določeno vsoto denarja, ne pa toliko, da bi lahko v celoti vozilo plačali. Plače v določenih sektorjih gospodarstva niso sledile inflaciji. Financiranje pa pripomore k temu, da si lahko ljudje v obliki mesečnega obroka namesto rabljenega privoščijo novo vozilo. Če poenostavim, nekdo, ki ima privarčevanih 10 tisoč evrov, lahko kupi rabljeno vozilo, ali pa da 10.000 evrov kot polog za novo vozilo, razliko pa financira in ima novo vozilo. To je stvar vsakega posameznika. Trend je, da se tak način kupovanja avtomobila povečuje in je vse bolj priljubljen. Finančni produkti so ključno orodje za v prihodnje, kako se bodo vozila prodajala. In prav zaradi samega trenda financiranja so se pri posameznih blagovnih znamkah razvili produkti, ki ponujajo dodatne ugodnosti (bodisi popust ali storitve), ki so vezane na financiranje. Če bi bil ta trend usmerjen na gotovinski nakup, bi bili produkti verjetno kreirani v to smer. Vse je stvar trga in potreb kupcev na trgu, pri naših znamkah (Renault in Dacia) vedno poskrbimo za vse kupce, bodisi tiste, ki potrebujejo financiranje, ali pa kupce, ki želijo opraviti gotovinski nakup. V Sloveniji skušamo razširiti število produktov, hkrati pa želimo z novimi produkti in tovrstnim oglaševanjem ljudi izobraziti, kakšne možnosti imajo. Želimo, da zna vsak kupec sam preračunati, kakšna oblika nakupa je zanj najboljša oziroma najbolj ugodna. 
Pri naših znamkah (Renault in Dacia) smo se odločili, da želimo biti čim bolj transparenti in vsakršno kalkulacijo vseh naših finančnih produktov tudi javno objaviti na naših spletnih straneh, saj sem mnenja, da sodoben nakupni proces vozil to tudi od nas zahteva. V preteklosti so kupci nakup vozila opravljali v živo v salonih, danes pa se je trend spremenil tako, da se stranke najprej same pozanimajo in vse želene informacije poskusijo pridobiti na spletu, kar še posebej velja pri mlajših generacijah. Sam sem relativno mlad in iz lastnih izkušenj vem, da če o določenem produktu ni zapisanih podrobnosti, se verjetno na koncu ne bom odločil za nakup. To logiko želim prenesti tudi na avtomobilski trg, kjer je transparentnost ključna in predstavlja minimalni standard do naših kupcev. 

Adem Dizdarević | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Omenjate nove produkte, ki so Slovencem manj znani. Lahko pojasnite bolj natančno?

Opažamo, da v smislu lastništva oziroma nelastništva zelo zaostajamo za najbolj razvitimi državami v Evropi. Včasih je težko kupca prepričati, da ni lastnik vozila, ampak je lastnik banka. Avtomobil v Sloveniji še vedno predstavlja tudi nek vir garancije, ima neko vrednost kot rabljeno vozilo, če se karkoli zgodi, da kupec pade v stisko, lahko vozilo proda in ima neko finančno injekcijo, ki mu v dani situaciji lahko olajša stisko.

Sicer pa ob nakupu novega vozila sledijo za kupca številni stroški tekom lastništva, od servisiranja, vinjete, točenja goriva, nakupa in menjave pnevmatik, potrošnega materiala, zavarovanja … redkokateri lastnik vozila sploh ve, koliko ga v resnici stane avto na mesec.

Zato smo se odločili izzvati ta odnos do lastništva in lansirati produkt dolgoročnega najema za fizične osebe.
Ustvarili smo tri pakete, ki kupcu omogočajo na eni strani prilagodljivost, na drugi pa možnost, da točno do centa ve, koliko ga na mesec sploh stane vozilo. Namen tega produkta pa je, da stranka brez pologa pride do novega vozila, hkrati pa ima vnaprej znane stroške, ki jih prinaša uporaba avtomobila. Naši trije paketi vključujejo določene ali pa celotne stroške lastninjenja, razen goriva. Od paketa je odvisen mesečni obrok. Če vzamemo primer modela renault clio evolution 1.0 TCe 90, ročni menjalnik, je mesečni obrok najema za 60 mesecev in 10.000 km na leto, 216 evrov za osnovni paket, 284 evrov za srednji paket oziroma 330 evrov za velik paket. Je pa dolžnost najemnika, da skrbi za avto, da ga redno pripelje na uradni servis in da se drži pogodbenih dolžnosti. Če primerjamo z velikim paketom za renault captur, sicer še model pred prenovo, novi pa bo verjetno cenovno podoben, je okoli 60 evrov višji strošek najema.

Adem Dizdarević | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kaj sploh vsebuje vsak od treh omenjenih paketov?

Trenutno so paketi narejeni za modele clio, captur, megane conquest in austral. S 1. 7. bodo paketi na voljo tudi za modele Dacia – sandero, jogger in novi duster. Osnovni paket zajema le osnovni najem vozila, srednji paket ima zajete ključne elemente (kasko, zavarovanje, registracijo, zimske pnevmatike), ne vključuje pa shrambe pnevmatik. Veliki paket pa vsebuje vse, razen goriva, torej tudi shranjevanje pnevmatik, nadomestno vozilo, kasko … na naših spletnih straneh so zapisane vse podrobnosti in stroški posameznih paketov za posamezni model, kjer si jih lahko stranke tudi ogledajo.

Kje so omejitve?

Omejitve v prevoženih kilometrih obstajajo, in sicer je najem od dveh do petih let, omejitev kilometrov pa od 10.000 do 30.000 na leto. Povprečen kupec najame avto za pet let in se omeji med 10.000 in 15.000 prevoženimi kilometri na leto. Vse seveda vpliva na mesečni strošek, so pa paketi prilagodljivi. Če lahko hranite pnevmatike doma, lahko umaknete to postavko iz paketa, če imate svojo zavarovalnico, lahko prilagodimo tudi to. Z malo prilagajanja lahko mesečni obrok zmanjšate in ga prilagodite svojim potrebam.

Kako je z zavarovanjem? Če si dolgo let lastnik avtomobila, imaš lahko maksimalne bonitete.

To je vse vezano na ponudbo. Tudi tukaj so možne prilagoditve.

Ali je redna zaposlitev pogoj za najem?

Tako je, za fizične osebe, pri pravnih osebah, tudi s.p. gre za poslovni najem.

Prenovljeni renault captur | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Kaj se zgodi, če med odplačevanjem pogodbe najema ostanemo brez službe?

To je opredeljeno v pogodbi, za primer brezposelnosti in smrti, kjer ima banka rezerve za nepredvidljive dogodke, zato ni bojazni, da bi se strošek ob smrti prelil na drugo osebo. V pogodbi so predvideni tudi določeno obdobje odloga plačila zapadlih obveznosti kot tudi stroški v primeru prekinitve najema.

Kaj se zgodi v primeru, da si kot najemnik vozila povzročitelj prometne nesreče? Ali to kakorkoli vpliva na povečanje višine mesečnega obroka najema?

V tem primeru dobi najemnik novo vozilo v uporabo. Pravila so zapisana v pogodbi, na primer, da ne smeš biti v tem primeru pod vplivom alkohola ali prepovedanih snovi. Pravila so enaka kot pri klasičnem zavarovanju, če ste lastnik avtomobila. Obrok odplačevanja ostane enak. Tveganje prevzema najemodajalec.

Kakšen je vaš cilj oziroma kakšen je potencial na področju najema vozil v Sloveniji?

Vsekakor verjamemo v produkt in menimo, da je to smer, ki se bo v Sloveniji vse bolj razvijala oziroma iskala. Verjamemo, da bomo do konca leta podpisali okoli 100 pogodb, v prihodnje pa bo to število večje. Predvsem zato, ker opažamo, da mlajši vozniki razmišljajo drugače in ne želijo nujno biti lastniki stvari. Trend se obrača v smer naročniških razmerij, kot jih poznamo pri mobilnih telefonih, televiziji. Hkrati pa bomo produkt s časom nadgrajevali. Primer situacije, kjer ta produkt pride prav, je predvsem pri posameznikih, ki so stopili v svet samostojnosti, prve redne zaposlitve, želijo urediti stanovanje, želijo biti samostojni, v danem trenutku pa nimajo dovolj privarčevanih sredstev, da bi lahko storili vse naenkrat. Javna infrastruktura, razen večjih mest, ni dovolj razvita, da bi pokrila vse aktivnosti, in večina prebivalcev je primorana k uporabi vozila. Dolgoročni najem je lahko začetna rešitev, kjer posameznik brez pologa pride do novega vozila (polog, ki bi ga prvotno namenil v vozilo, lahko zdaj uporabi za stanovanje oziroma kje drugje). Glede na izbrani paket ima lahko vključene vse storitve lastninjenja, kar pripomore k eni skrbi manj (karkoli se zgodi, je krito v fiksnem mesečnem znesku). Po izteku najema pa ima možnost, da se odloči ali za nadaljevanje najema z drugim vozilom ali pa za morebiten nakup.

Bo avtomobile možno najeti tudi samo za mesec dni? Ali pa, da bi na primer manjši avtomobil najeli za daljše obdobje, ko bomo šli na dopust, pa samo za ta čas večje vozilo?

Dolgoročni najemni so v Evropi zelo popularni, tudi sama doba odplačevanja je lahko kratka. Tudi obroki so lahko manjši od 100 evrov. Obstajajo tudi opcije, da lahko stranka vsak mesec menjuje vozilo. Mi želimo postaviti osnove dolgoročnega najema, povečevati bazo, kasneje pa bomo produkt nadgrajevali. Ko bo naša mreža dovolj velika, bomo lažje ponudili več modelov in več vozil. Ne želimo prehitevati, zavedamo se ,da je to produkt, ki terja čas in vsakršno prehitevanje lahko samo uniči zgodbo.

Zakaj niste v najem vključili nobenega električnega modela? Na primer dacio spring, ki je najcenejši evropski električni avtomobil?

Trg električnih vozil se ta hip ohlaja, tudi infrastruktura še ni razvita do te mere, kot bi morala biti. Zato se ta hip nismo odločili v dolgoročni najem ponuditi električnega vozila. Pred leti smo sicer imeli ponudbo za električnega zoe-ja, 150 evrov na mesec je bil mesečni obrok ob vezavi na dve leti. Vse pogodbe smo podpisali v enem dnevu. Težava je, da gre pri nakupu vozila eko subvencija na fizično osebo, pri podjetjih pa so omejitve. Pod črto je sistem tak, da trenutno električna vozila niso zanimiva za najem, z izjemo dacie spring, če bodo cene podobne, kot so na evropskem trgu. V Nemčiji na primer stane spring okoli 16.000 evrov, v tem primeru bi bil mesečni obrok lahko zelo ugoden. Če se produkt dolgoročnega najema razvije dovolj dobro, bomo definitivno dodali celoten vozni park, ki ga imamo na voljo (tudi električna vozila).

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 14
  • ilija 15:59 26.junij 2024.

    Me prav zanima kateri bedaki nasedejo na to nakladanje

  • Kmodri_ 12:20 25.junij 2024.

    Lupljenje zelene agende se je začelo? No, saj že nekaj časa že je...

  • Avatar Zoran
    StarMačk 10:58 25.junij 2024.

    300 eur mesečno za veliki paket pomeni, da jim najemnik v 60 mesecih za Clia plača 18.000 eur, ves čas pa mora za avto skrbeti kot svojo last, vendar po njihovih pravilih in pri njihovih pogodbenikih. To za najemnika zagotovo ...prikaži več pomeni vsaj 20% višje stroške vzdrževanja kot bi jih imel sam, z avtom pa v 5 letih ne sme prevoziti več kot 50.000 kilometrov. Hm, le zakaj niso navedli cene najema za vozilo, ki stane 40.000 eur??? Naj si svojo ponudbo lepo zapakirajo in nekam vtaknejo, kar se mene tiče!