Avto
99 ogledov

DS3 lahko ponudi veliko šarma in dober pogonski sklop

DS3
1/27
Saša Despot
Če dobro pogledate DS3 boste videli, da na njem ni več Citroënovega logotipa. Tako kot ga ni niti na DS4 in DS5. V primerjavi s citroëni je na njem veliko več šarma, "pod kožo" nekaj več tehnologije, sam občutek v njem pa je bolj kompakten. Kombinacija turbobencinskega trivaljnega motorja in ročnega menjalnika pomeni dovoljšno mero živahnosti. Cena je največja ovira.

DS je le kratek čas samostojna znamka. Prej so DS vozilom dejali, da so to premium citroëni. In to DS3 tudi je. Za zdaj, pa čeprav brez logotipa na motorni maski. Pri PSA imajo z znamko DS velike načrte, a s skromno paleto modelov od DS3 do DS5 še ne morejo konkurirati nemškim premium proizvajalcem.

Za to je potreben povsem nov začetek, predvsem pa nova platforma, ki bo omogočila večje razlike s Citroëni. V vozilih DS ne smemo imeti občutka, da sedimo v modelih z dvema puščicama na nosu. Za zdaj je podobnosti še vedno preveč, od zaslona na dotik, do drugih dizajnerskih rešitev. Tudi materiali bi se morali bistveno razlikovati, pa čeprav ima DS3 v primerjavi s C3 nekatere materiale veliko boljše in všečnejše - na primer usnjene sedeže, ki z dizajnom spominjajo na paščke prestižnih ročnih ur in utelešajo tisto k čemer znamka DS stremi - k francoski avantgardi. Je že res, da z rjavim usnjem na sedežih izstopa, v njem pa se počutimo odlično, kot je tudi res, da stane kar 3.600 evrov! To je četrtina citroëna C3!

DS3 z elementi prestižnega DS5

Piznam, da me je pri DS3 najbolj od vsega očaral dizajn. Francozi imajo smisel za estetiko - ni kaj. To potrjujejo pogledi številnih drugih udeležencev v prometu. Vizualne spremembe so doletele motorno masko s kromiranim okvirjem, zaradi česar avtomobil tudi v gneči izstopa, ponoči odlični polni led žarometi, ki dajejo vtis "kristalnega lestenca", so pika na i (950 evrov). V temi je prepoznaven tudi zaradi nove grafične podobe led luči zadaj.

V armaturno ploščo so vgradili nov in večji 7-palčni zaslon občutljiv na dotik, na katerem upravljamo s številnimi funkcijami v vozilu, z njim pa so se na armaturni plošči znebili kar 20 stikal. Pravzaprav je kopija Citroënovega zaslona, z njim pa je podedoval tudi slabše plati. Res, da so podatki na njem zdaj bolj pregledni, še vedno pa je občutljivost dotikanja v primerjavi z najmodernejšimi tovrstnimi izdelki slabša, premikanje med ukazi je prepočasno, kamera za vzvratno vožnjo pa ponoči in tudi v slabem vremenu ni uporabna. Takrat se je treba zanašati na lastno znanje in parkirna tipala. Imel jih je spredaj in zadaj, kar je vozilo podražilo za 500 evrov.

Sonce razbeli prestavno ročico

Hvalim to, da zdaj ponuja povezljivost MirrorLink za Android telefon in Apple CarPlay za iPhone. Na ta način na hitro in enostavno, v nekaj korakih, preslikamo vsebino lastnega pametnega telefona na zaslon vozila. V opremi so chic sem pogrešal napredne asistenčne sisteme, saj kaj več kot klasičnega tempomata z omejevalnikom hitrosti testno vozilo ni imelo. Obilica kroma ga naredi prestižnejšega, vseeno pa mi ni jasno, zakaj ga vgrajujejo na vrh prestavne ročice in na volan. To sem opazil tudi pri drugih francoskih proizvajalcih vozil. Ko sem se usedel vanj, ko je dalj časa stal na soncu, sta bila volan in ročica tako razbeljena, da sem moral počakati še lep čas, da sem ju lahko prijel in varno odpeljal s parkiriča.



Glede prostornosti nimam večjih očitkov. Kljub temu, da je na voljo samo s tremi vrati, pa je bolj praktičen in prostoren od glavnih tekmecev, minija cooperja in fiata 500. Tako kar zadeva prostornost za kolena in glavo na zadnji klopi, kot prostornost v prtljažniku. Ta ima sicer visok nakladalni rob, a smo vanj brez težav pospravili vse kar za vsakdanje potrebe potrebuje mlada družina.

Motor je majhen, a poskočen

Po šestih letih je izkušnja vožnje v DS3 precej podobna. Krmiljenje je bolj kot športni vožnji prilagojeno udobju, hkrati pa je to idealen avtomobil za mestno vijuganje. V hitrih ovinkih ponuja manj veselja kot miniji, saj je nagibanja in podkrmarjenja več. Tistim, ki vsakodnevno delate relacijske vožnje, priporočamo izbiro dizelskega bluehdi 120 motorja, saj gre za ekonomičen in še vedno agilen izdelek, za tiste, ki se vozite manj, bo trivalnji turbobencinski pretech motor pisan na kožo.

1,2-litrski motorček je kljub le trem valjem dobro uglašen in "zaprede", ko odločno pohodimo aluminijasto stopalko za plin. Odlično sodeluje s šeststopenjskim ročnim menjalnikom (na voljo je tudi samodejni, ki se je v malih peugeotih obnesel odlično). Pospeševanje je zahvaljujoč ugodnemu navoru hitro, poraba pa kljub manjši prostornini motorja višja kot pri dizlu. Motor je namreč kar dobro navit, ima 130 konjskih moči. No, poraba kljub temu ni bila pretirano visoka, 6,5 litra bencina na 100 kilometrov v kombinirani vožnji.

DS je znamka, ki se pri nas še uveljavlja. Potrebuje čas in zagon ter povsem nove modele, ki se bodo bolj razlikovali od Citroënovih. Te lahko pričakujemo že prihodnje leto. Dokazali so, da znajo delati všečne avtomobile, z odličnimi pogonskimi sklopi, rezerve pa je vseeno še veliko - predvsem pri materialih in novih tehnologijah - tu je Mini še daleč spredaj.



 

 

 

 

 

DS3 s turbobencinskim trivaljnikom stane vsaj 20.700 evrov, z vsemi dodatki pa že pregrešnih 28 tisočakov, s tem, da nima niti sistema za samodejno zaviranje pri nizkih hitrostih ...

Podatki o vozilu: DS3 So Chic PureTech 130 S&S BVM6
Motor: turbobencinski, trivaljni, 1.199 ccm
Najvišja moč: 96 kW (130 KM) pri 5.500 vrtljajih
Navor: 230 Nm pri 1.750 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 3.950 x 1.715 x 1.460, medosna razdalja 2.460
Najvišja hitrost: 204 km/h
Pospešek: 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 285/980
Poraba na testu: 6,5 litra, 105 g CO2/km
Cena (v evrih): 20.770 € (testnik) / 28.000 € (testnik z dodatno opremo)

Plusi: Dizajn, pogonski sklop, poraba;

Minusi: Na določenih delih preveč plastičen, ergonomija;

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.