Berlingo od predstavitve leta 2008 ni doživel ene, pač pa že dve prenovi. Prva, pred štirimi leti je prinesla nekaj kozmetičnih popravkov, dobil je nekaj novih asistenčnih sistemov, v Parizu so se osredotočili tudi na nižje storške lastništva. Druga prenova, lani, je ob novih kozmetičnih spremembah dodala še sodobnejše motorje in predvsem nekatere varnostne sisteme, ki jim strokovnjaki za varnost v zadnjih letih namenjajo veliko pozornostim – recimo sistem za samodejno zaustavitev pri nizkih hitrostih.
Povsod prostora na pretek
Različica multispace pri Citroënu pomeni potovalnega "potniškega" berlinga. Opremljen je z dvojimi serijskimi drsnimi vrati za lažje vstopanje zadaj, ki niso električno pomična, a tega niti nismo pogrešali, saj odpiranje in zapiranje kljub večji teži od klasičnih vrat poteka lahkotno. Za nameček so priročna, ko moramo na zadnji sedež posaditi otroka. Slabost je da so drsna vrata dolga, prav tako so ogromna vrata prtljažnika, zato je treba iskati velike parkirne prostore. Pred nakupovalnimi centri še gre, težje je v mestnih jedrih, kjer je treba parkirati pred šolo ali vrtcem. Škoda tudi, da oprema feel, ne vključuje posebej dvižnega okna na prtljažnih vratih za lažji dostop do prtljažnika - tudi zato priporočam izbiro paketa "shine", ki z obilico dodatne opreme za varnost in udobje navzgor odstopa zgolj 918 evrov.
Zadaj je deljiva klop in ne ločeni sedeži. Tako kot spredaj se sedi visoko in zato pregledno. Sedeža spredaj z novo tkanino sta udobna tudi za dolge poti, a nekoliko premalo podpirata ledveni del, pohvalno pa imata tako voznikov, kot sovoznikov sedež svoje naslonjalo za roko. V višji stopnji opreme sta sedeža tudi ogrevana.
Plastika je všečno dvobarva, a manj privlačna in povečini trda, monotonost nekoliko razbijejo svetli merilniki, ki so tudi dobro berljivi. Odlagalnih površin in predalov je sicer veliko, a vsi niso priročni. Tako testnik na sredini med obema sedežema ni imel velikega predala, ki bi bil dobrodošel. Mobilni telefon je treba odlagati v predal pred sopotnikom ali v predal v stranskih vratih. Zato pa velike odlagalne površine najdemo v stranskih vratih, na sredinski konzoli, velik predal je nad glavo spredaj, pogrešali smo le primernejša odlagališča za pijačo.
Izbrali bi najbolje opremljeni model
Nasploh je testnik z drugim od štirih paketov opreme (feel) zgolj najbolj nujno opremo. Tako je ob paketih, ki prinašajo "lepotni vtis" izklopljivi ESP (ESP je del obvezne opreme pri novih vozilih), tempomat, ne pa tudi parkirnih senzorjev, ki so pri tako velikem avtomobilu nujni. Tudi ti so (spredaj in zadaj del opreme shine). S solidno audio napravo se upravlja z obvolansko ročico, klima je bila ročno nastavljiva, a deluje suvereno in hitro ogreje ali shladi tako vleik prostor, kot ga ponuja berlingo.
Če pogledamo na cenik, hitro ugotovimo, da za dodatnih 918 dobimo opremo shine s številnimi naprednimi asistenčnimi pomagali in 7-palčnim zaslonom.
Feel torej ponuja bolj kot ne osnovno opremo, pogrešali pa smo vsaj naslednje: tri samostojne sedeže v drugi vrsti, odlagalno konzolo med prvima sedežema, avtomatske prednje brisalce, vzdolžne strešne nosilce, avtomatsko klimatsko napravo ...
Prtljažnik je ogromen in uporaben, prostornina pa je od 675 do 3000 litrov. Širok je 120 centimetrov, globok pa 99 centimetrov. Največja dolžina je 1,5 metra, uporabna višina pa 125 centimetrov. S tem je berlingo uporaben družinski avto, za družine s tremi otroci, ki imajo po možnosti tudi velikega psa, lahko pa se ga uporablja tudi v službene namene, namesto kombija.
Turbodizel kos svoji nalogi
Turbo dizelski 1.6 BlueHDi motor z 73 kilovati moči (100 KM) povsem zadosti potrebe večine voznikov. Ni športnik, a je dovolj zmogljiv, da se kosa z maso dobre tone in pol. Voznik ima občutek, da je pod pokrovom številčnejša konjenica, kot na papirju. Na odprti cesti je poraba s šestimi litri ugodna, v mestih je za dober liter višja, na avtocesti pa mu nižjo porabo onemogoča petstopenjski ročni menjalnik, ki ima za tovrstno vožnjo kljub dolgim hodom prestavo premalo. A hvalim natančnost in enostavno uporabe. V povprečju smo namerili porabo 6,4 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar je manj kot na testu pred dvemi leti, ko smo testirali 1,6-litrski HDI motorjem z 68 kilovatov moči (92 KM). Novi motor je v primerjavi s starim tudi bolj odziven, uporabne vrtljaje so pomaknili nižje, zato so vmesni pospeški med semaforji boljši, ob večji moči motorja je tudi navora zdaj občutno več (254 Nm proti 230 Nm).
Podvozje je izboljšano, kar se pozna pri požiranje neravnin, ki je bolj udobno in manj glasno. Nagibanja v ovinkih zaradi oblike karoserije še vedno občutno, podvozje pa v notranjost prinaša nekaj hrupa.
Cena testnega berlinga se z dodatki ustavi pri 20.610 evrih. Toliko stane avto, v katerega spravimo štiričlansko družino z vsemi potrebnimi rekviziti za dopust in še psa. Ni najmanj, če gre soditi po konkurenci s strani romunske dacie v lasti Renaulta. A v ceno niso všteti popusti in barantanje. Je pa dejstvo, da je berlingo še vedno racionalna izbira, a se sedanji generaciji čas izteka, kljub prenovi.
Podatki o vozilu: (Citroën berlingo feel BlueHDi 100 BVM)
Motor: štirivaljni, turbodizelski
Prostornina: 1.560 cm3
Najvišja moč: 73 kW (99 KM) pri 3.750 vrtljajih na min.
Navor: 254 Nm pri 1.750 vrtljajih na min.
Poraba na testu: 6,4 litra/100 km (mešani cikel), izpust 113 g CO2/km
Zmogljivosti: 166 km/h, 12,4 sekund od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.380 x 1.810 x 1.800, medosna razdalja 2.730
Prtljažnik (v litrih): 675–3.500
Cena (v evrih): 19.840 (testni)/ 20.610 evrov (testni z dodatki)