Evropska komisija je pred dnevi objavila preliminarne podatke o smrtnih žrtvah v prometu za leto 2024, ki razkrivajo približno 20.000 smrtnih žrtev v EU, kar pomeni triodstotno zmanjšanje v primerjavi z letom 2023.
Kljub tem spodbudnim številkam EU glede na trende še vedno zaostaja za ciljem, da bi do leta 2030 prepolovili število smrtnih žrtev glede na izhodiščno leto 2010, poročilo povzemajo pri Agenciji za varnost prometa (AVP).
K tem številkam je treba dodati, da na vsako smrtno žrtev pride v povprečju še pet hudo poškodovanih udeležencev oziroma 100.000 na leto v celotni EU.

Najmanj smrtnih žrtev v Sloveniji doslej
Slovenija se uvršča med uspešnejše države, saj je skupaj z Belgijo, Bolgarijo, Dansko, Litvo in Poljsko na dobri poti k doseganju osnovnega cilja glede prepolovitve najbolj temne statistike. Leta 2024 je v Sloveniji v prometnih nesrečah umrlo 68 ljudi, kar je za 18 odstotkov manj kot v letu 2023 in najmanj, odkar vodimo statistiko žrtev.
Zaskrbljujoč pa je podatek, da je Slovenija lani zabeležila 12-odstotni porast udeležencev s hudimi telesnimi poškodbami.
Najpogostejši vzroki za nastanek prometnih nesreč v letu 2024 s smrtnim izidom so:
- Neprilagojena hitrost, kjer je bilo povzročenih 28 prometnih nesreč s smrtnim izidom in 30 smrtnih žrtev.
- Nepravilna stran/smer vožnje, kjer je bilo povzročenih 22 prometnih nesreč s smrtnim izidom in 23 smrtnih žrtev.
- Nepravilnost pešca, s 4. povzročenimi prometnimi nesrečami s smrtnim izidom in 4. smrtnimi žrtvami.
Zaradi navedenih vzrokov prometnih nesreč s smrtnim izidom, je umrlo 57 udeležencev oziroma 84 odstotkov vseh umrlih.
Vir: AVP
Osmi v Uniji
Podatki Evropske komisije kažejo, da je povprečje smrtnih žrtev v prometu v EU 44 na milijon prebivalcev, medtem ko jih je v Sloveniji 32 na milijon, kar nas uvršča na osmo mesto med državami EU. Najbolj varne ceste imajo Švedska (20/milijon) in Danska (24/milijon), najvišje stopnje smrtnosti pa beležijo Bolgarija (74/milijon) in Romunija (77/milijon).
Med evropskimi državami izven Unije imajo boljšo prometno varnost tudi na Norveškem (s 16 mrtvimi na milijon prvaki v Evropi) in v Švici. Podatki za Združeno kraljestvo za leto 2024 niso bili dostopni, je pa to še ena tradicionalno zelo varna država.
Slovenija je letos prvič prometno varnejša od vseh svojih sosed Italije, Avstrije, Madžarske in Hrvaške. Slednja je še vedno med najmanj varnimi evropskimi državami.
Ločena statistika za balkanske države, nečlanice EU, kaže, da so daleč najnevarnejše ceste v Črni gori, tam umre po 120 ljudi na milijon prebivalcev na leto.

Analiza varnosti cestnega prometa v letu 2024 kaže, da se prometne nesreče z najhujšimi posledicami večinoma zgodijo na cestah izven naselij (52 odstotkov), sledijo nesreče v naseljih (38 odstotkov) in na avtocestah (9 odstotkov).
Moški predstavljajo več kot tri četrtine vseh smrtnih žrtev, starejši od 65 let pa so vedno bolj ogroženi, saj predstavljajo kar 31 odstotkov vseh smrtnih žrtev v prometu.
Mladi v starosti od 18 do 24 let so med bolj izpostavljenimi skupinami z 12-odstotnim deležem med smrtnimi žrtvami.
Podatki kažejo, da se večina nesreč zgodi na začetku in koncu delovnega tedna na kar vpliva tudi gostota prometa.
Največ prometnih nesreč se je v Sloveniji leta 2024 zgodilo ob petkih in ponedeljkih, najmanj pa ob nedeljah.
Največ nesreč s smrtnim izidom se je zgodilo ob sredah (16), najmanj pa ob ponedeljkih (5) in četrtkih (6).
Vir: AVP
Ranljivi udeleženci skupno najbolj ogroženi
Glede na vrsto udeležencev je med smrtnimi žrtvami največ voznikov in potnikov v avtomobilih (44 odstotkov), sledijo motoristi in mopedisti (20 odstotkov), pešci (18 odstotkov) in kolesarji (10 odstotkov).
V mestih ranljivi udeleženci, kot so pešci, kolesarji, motoristi in uporabniki električnih skirojev, predstavljajo skoraj 70 odstotkov vseh smrtnih žrtev prometnih nesreč.
EU stremi k uresničitvi cilja "Vizija nič", ki predvideva popolno odpravo smrtnih žrtev v prometu do leta 2050. V sklopu strategije trajnostne in pametne mobilnosti je Evropska komisija marca 2023 predlagala posodobljene zahteve za vozniška dovoljenja, strožja pravila za kaznovanje prometnih prekrškov v drugih državah članicah in izboljšanje zakonodaje o tehničnih pregledih vozil. Vse to naj bi prispevalo k večji varnosti na evropskih cestah.
*simbolične fotografije
Samske ženske čakajo na vas na -- Sexy24.mom
Prepoved avtomobilov za navadno rajo izjema samo za izbrance to je rešitev za Slovenijo
Slovenija na dobri poziciji , gre ji še bolje, ampak to ne zaustavi zavarovalnic, da ne bi cene dvignile v nebo.