Pred dnevi smo poročali, kako nemški profesor psihologije Florian Becker ugotavlja, da je današnja mladina preprosto povedano preneumna za opravljanje vozniškega izpita. K temu so ga napeljali podatki, da že na teoretičnem delu vozniškega izpita pade več kot polovica kandidatov.
Podatki veljajo za Nemčijo. Becker je razloge za tako slabo uspešnost našel v pomanjkanju kognitivnih sposobnosti in discipline, kar se na sistemski ravni kaže tudi glede slabše uspešnosti mladih v srednjih šolah.
Je v Sloveniji tudi že tako hudo? Podatki za zdaj kažejo bolje. Celo več, naši sogovorniki so prepričani, da današnji mladi za varnost v prometu naredijo veliko več kot pa starejše generacije voznikov. Prav pri slednjih bo treba iskati načine za izboljšanje stanja na cestah. In v posodobitvi učnih načrtov.

Kaj pravi slovenska statistika
Povsem sveži podatki Agencije za varnost prometa pravijo, da so kandidati in kandidatke lani teoretični del izpita opravljali v natančno 29.999 primerih. Nekateri so poskusili večkrat. Uspešnost v vseh kategorijah je 55,49-odstotna.
Pri kategoriji B (22.818 poskusov) je uspešnost malenkost nižja, a še vedno dobrih 53 odstotkih. Kandidati so torej na teoriji povečini uspešni.
Edini negativni kategoriji, kjer je neuspešnih več kot uspešnih kandidatov, sta kategorija za mopede AM (41-odstotna uspešnost) in kategorija F za traktorje (44-odstotna uspešnost). Treba je vedeti, da ju v veliki večini opravljajo zgolj mladoletni kandidati.
Pri praktičnem delu izpita so rezultati zanimivo še boljši, od 28.758 tistih, ki so pristopili k izpitu, jih je drugi del izpita opravilo več kot 57 odstotkov. Pri kategoriji B je bila uspešnost 52,5-odstotna.
Primerjava z javno dostopnimi podatki v preteklih petih letih pokaže, da ostaja odstotek uspešnosti pri omenjenih kategorijah zelo primerljiv, brez bistvenih odstopanj.

Šola vožnje za hojo, trening varne vožnje pa za sprint
Kaj pravijo tisti, ki se s kandidati in nato mladimi vozniki ukvarjajo iz prve roke? Nikakor jih ne obravnavajo kot bolj neumne ali bolj pametne od starejših generacij. Ključno je, da se z njimi ukvarjajo na dolgi rok.
"Dobra šola vožnje bodočih voznikov ne pripravi le na končno izpitno vožnjo in pridobitev vozniškega dovoljenja, temveč jih mora pripraviti tudi na vse pasti in izzive, s katerimi se bodo srečevali kot vozniki v vsakdanjem prometu," komentira Manuel Pungertnik, vodja AMZS Šole vožnje in inštruktor varne vožnje.
Ter dodaja: "Kakovost dela v šolah vožnje se po mojih opažanjih iz leta v leto izboljšuje. Veliko učiteljev vožnje je tudi trenerjev varne vožnje, kar posledično pomeni, da se način poučevanja spreminja in je na vse višji ravni. Lahko bi to opisal s prispodobo. V šolah vožnje učimo kandidate hoditi, na treningu varne vožnje pa teči."
"Glede izobraževanja in usposabljanja kandidatov v šolah vožnje v AMZS menimo, da bi morali preiti iz tehnike učenje upravljanja vozila, na primer speljevanje v klanec z ročno zavoro in ročnim menjalnikom, v razumevanje udeležbe v vožnji, učenje upravljanja sistemov v vozilu …"
"Večina novejših vozil ima vgrajene moderne varnostne sisteme. Vozniki se moramo naučiti te sisteme varno in pravilno uporabljati, saj lahko z njihovo pomočjo vozimo veliko varneje – če nam že ne bodo pomagali v celoti preprečiti nesreče, lahko vsaj omilijo njene posledice."
Manuel Pungertnik
Kaj pa Pungertnik opaža glede dandanašnjih voznikov začetnikov, so bolj ali manj sposobni od njihovih predhodnikov? "Znanje, s katerim pridejo vozniki začetniki na usposabljanje v AMZS Center varne vožnje na Vranskem, je po mojih opažanjih različno, se pa iz leta v leto izboljšuje. Nekoliko je odvisno tudi, iz katerega dela Slovenije so. Zelo pomemben dejavnik je tudi, koliko kilometrov so že prevozili."

Ne mladi, pri nas so težava njihovi starši in stari starši
Erik Logar, vodja področja varna mobilnost pri AMZS, opozarja na velik preobrat, ki se je zgodil v naši državi: "Statistika nazorno kaže, da se delo z mladimi obrestuje. Iz večletnih analiz stanja oziroma trenda prometne varnosti izhaja, da so mladi v primerjavi z drugimi starostnimi skupinami, kljub manj vozniškim izkušnjam, vse bolj varni vozniki."
Danes problem niso več mladi in objestni vozniki, temveč njihovi starši in predvsem stari starši: "Kljub varnejšim avtomobilom in izboljšani cestni infrastrukturi, a brez sistematičnega dela z vozniki napredka ni oziroma pri starostni skupini 65+ število povzročiteljev celo strmo narašča," opozarja Logar.
Spodnja tabela zelo nazorno kaže velik preobrat.

Nova tehnologija mora najti ustrezno mesto v izobraževanju
"Učenje vožnje bo moralo stopiti v korak s časom in v vsebine šole vožnje bo treba vključiti tehnološke novosti, še posebej tiste, katerih uporaba lahko bistveno pripomore k večji varnosti voznika in drugih udeležencev v prometu," meni inštruktor Pungertnik in opozarja pred nevarnostjo (pre)sodobnih avtov: "Pomemben predpogoj varne vožnje je zavedanje izjemno hitrega razvoja digitalnih storitev in komunikacijskih poti v sodobnih avtomobilih in pasti, ki jih te prinašajo – vse večji in kompleksnejši zasloni v avtomobilih lahko voznikovo pozornost hitro preusmerijo z dogajanja v prometu. Tudi ta del avtomobila se je treba naučiti varno in pravilno uporabljati. V Veliki Britaniji imajo celo tečaj uporabe navigacijske naprave, pri nas pa je kar samoumevno, da to uporabniki znajo oziroma se naučijo sami."
Pozdravljeni, ponudba posojila med resnimi in poštenimi posamezniki v 24 urah. Za vse vaše finančne težave sem vam še naprej pripravljen pomagati. moj kredit je odprt za posameznike in podjetja, ki so sposobni spoštovati pravico do financiranja in pogodbo, ki… ...prikaži več jo bomo morali podpisati. kontaktirajte me po e-pošti: kulicadila6@gmail.com Whatsapp: +1 757 201 5057
)))) Samske ženske vas čakajo na -- Sexy24.mom
Mogoče se mulariji res ne da uliti vseh tistih križišč in prometnih znakov. apak pri nas ni problem vožnja avto v tehničnem smislu, pač pa v kulturi vožnje. Tukaj smo kot največji idioti.