Fiat Chrysler Automobiles (FCA) je vodilni v Evropi po prodaji v razredu mini vozil. A ima kljub temu enake težave kot ostali proizvajalci, kako zadostiti novim merilom glede izpustov CO2, brez, da bi povečali stroške proizvodnje do te mere, da bi bila proizvodnja tako majhnega avtomobila, kot sta fiat 500 ali panda, ekonomsko upravičena.
Automotive News Europe tako navaja izjavo šefa FCA Mika Manleyja, da bodo skušali kupce preusmeriti v B razred (nekdanji punto), pri čemer se verjetno v veliki meri zanaša na prihodnje partnerstvo s skupino PSA, kar pomeni, da bi si novi "punto", ki so ga ukinili lani, ali katerikoli model že bo nastajal pod znamko Fiat, platformo in tehnologije delil z modeloma, kot sta opel corsa in peugeot 208.
V proizvodnjo le avtomobili, ki prinašajo zaslužek
"V bližnji prihodnosti se bomo usmerili na bolj množične avtomobilske razrede, ki prinašajo večje marže, to pa pomeni odmik od razreda mini vozil," je analitikom ob predstavitvi poslovnih rezultatov FCA po koncu tretjega kvartala leta povedal Manley. Ameriško-italijanski avtomobilski proizvajalec Fiat Chrysler (FCA) je konec oktobra objavil, da je v tretjem četrtletju ustvaril 179 milijonov evrov čiste izgube, od tega 55 milijonov v Evropi. Prodaja je upadla za devet odstotkov na 1,06 milijona vozil, kljub temu pa so se prihodki zvišali za odstotek na 27,3 milijarde evrov.
Manley ni navedel datuma, kdaj bi utegnili prenehati proizvajati vozila v mini razredu. Retro oblikovani trivratni fiat 500 in majhna, a prostorsko uporabna panda, prevladujeta na evropskem trgu v razredu mini vozil, a se starata. Trivratni 500 je star že 12 let. Fiat ga je predstavil julija leta 2007, simpatije potrošnikov pa je povzel tudi na račun oblike, ki močno spominja na original iz leta 1957. Avto je postal ikoničen. Kljub temu je njegova prodaja v Evropi v prvi polovici leta padla za devet odstotkov na 100.150 enot. Fiat je tretjo generacijo pande začel tržiti februarja leta 2012. Prodaja je v prvih šestih mesecih poskočila za 15 odstotkov na 105.534 prodanih enot, piše Automotive News Europe (ANE).
Prihaja novi punto?
Fiat bo, kot kaže bolj množično kupce v prihodnje lovil v B razredu, kjer je bil v preteklosti zelo uspešen z modelom punto, ki pa se mu je odpovedal pokojni šef FCA Sergio Marchionne, za katerega punto ni bil dovolj uspešen, da bi dobil naslednika. Še danes je punto pogost avtomobil na evropskih cestah, zato Manley verjame, da je veliko takih, ki bi zamenjali starega punta za nov Fiatov avto v B razredu, kjer je tudi dobiček veliko boljši kot v A razredu. V njem imajo prav fiat 500 in pando. Fiat ima sicer v svoji ponudbi v razredu kompaktnih vozil še enoprostorca 500 L, ki pa so jih v prvi polovici leta v Evropi prodali le 24.112 in športnega terenca 500 X, ki je deseti najbolje prodajani mali križanec v Evropi.
Priznani analitik pri JATO Felipe Munoz je po navajanju ANE prepričan, da bo Fiat izstopil iz razreda mini vozil, dopušča pa tudi možnost, da bo panda doživela neke vrste spremembo in bo ostala na trgu. Tudi fiat 500 bi po njegovih ugibanjih utegnili predstaviti v povečani različici. Vzrok je lahko tudi dobra prodaja "ostarele" lancia ypsilon v Italiji.
Fiat, oziroma FCA, ki sta pred združitvijo s PSA, nimata veliko opcij, saj so po novem koncernske prijateljske znamke svoje mini modele že izločile iz ponudbe. Na primer Opel je napovedal, da ne bo več proizvajal modelov karl in adam.
Tudi drugi proizvajalci, kot je Ford, so se odpovedali modelu ka+ v Evropi, na drugi strani pa so tudi taki, ki še vztrajajo, na primer Renault z modelom twingo, pa skupina Volkswagen, ki ima v ponudbi VW Up!, ki bo po vsej verjetnosti v prihodnje le 100-odstotno električen, prodajajo pa tudi škodo citigo in seata mii.
dezurni@zurnal24.si
italjana ne kupim niti če mi ga oni plačajo
novi "fičko" (fiat 500) je odločno predrag za svojo velikost in za ponujeno opremo. Zato pa se prodaja slabo... je bolj kot ne "butični" avto - obstajajo posamezniki, ki želijo izstopati in ga kupijo.