Avto
57 ogledov

Hibrid, ki bolj kot na porabo stavi na dinamiko

BMW Active Hybrid 5
1/17
Saša Despot
Hibridna serija 5 navzven kaže vse drugo kot srce športnika. Za volanom je povsem drugače. Kljub "zelenim" genom zaradi zmogljive kombinacije šestvaljnega bencinskega agregata twin turbo in elektromotorja poraba krepko presega deset litrov.

Velika masa, malo privarčevanega goriva in ena najvišjih cen v paleti vozil BMW so s trga pregnali BMW X6 activehybrid. Bavarce to ni prestrašilo, saj so na trg splavili nove zmogljive hibride. Preizkusili smo hibridno limuzino serije 5, ki ki je zasnovana na modelu 535i.

Prilagojen "rezanju“ zraka

BMW Active Hybrid 5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Atraktiven hibrid z gladkimi zunanjimi linijami in zaprtimi platišči dobro skriva, da gre za zmogljiv stroj. Le dve izpušni cevi na zadku, vsaka na svoji strani, dajeta slutiti, da premore nekaj nadstandardne iskrivosti. Po drugi strani na "hibridno plat" opozarjajo le hibridne oznake na boku in zadku ter 18-palčne nizkokotalne ("run flat") pnevmatike, čim bolj gladkemu rezanju zraka so prilagojene zračne reže na maski spredaj.

Tudi potovalni prostor je videti kot vsak drugi v modelih serije 5. To ni slabo, saj je vse zasnovano premišljeno z vrhunskimi materiali. Središče vsega je armaturna plošča z velikim zaslonom, kjer lahko voznik po želji v vsakem trenutku spremlja delovanje hibridnega sklopa in druge funkcije sistema iDrive.

Prtljažnik nič kaj družinski

Razkošni, električno pomični sedeži in v usnje oblečena zadnja klop ponujajo resnično udobje štirim potnikom, le peti na sredinskem zadnjem sedežu ne bo vesel dolgih poti. Zadaj zaradi vgrajenih litijionskih baterij, nameščenih za zadnjo klop, prostor centimetrsko v predelu kolen ni okrnjen, kar pa ne velja za prtljažnik, ki je konkretno skrčen. S 375 litri (standardni model ima prtljažnik velik 520 litrov) je za avtomobil tako velikih gabaritov, tudi če gre za hibrid, družinsko nesprejemljivo.

BMW Active Hybrid 5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Primarni pogon hibridnega sklopa sestavlja kombinacija vrstnega trilitrskega šestvaljnega motorja BMW twinpower turbo z 225 kilovati moči (306 KM) in električnega motorja z močjo 40 kilovatov. Skupna moč 250 kilovatov (340 KM) se na cesto prenaša s pomočjo že večkrat hvaljenega osemstopenjskega samodejnega menjalnika.

Vozna dinamika prepriča

Ob 450 Nm navora, ki je na voljo že pri 1.200 vrtljajih v minuti in veliki moči, so vozne lastnosti izjemne. Pospeški z mesta so siloviti, manj kot šest sekund potrebuje z mesta do 100 km/h, glas motorja športen, vožnja pa v vseh razmerah dinamična, na avtocesti pa vselej udobna. Energija se v baterijah shranjuje tudi ob zaviranju (ima sistem regenerativnega zaviranja), omogoča, da se avtomobil do omejene razdalje štirih kilometrov premika neslišno zgolj na elektriko. V praksi se to izkaže za uporabno zgolj v kolonah oziroma mestih, saj pri naglem pospeševanju ali hitrostih nad 50 km/h bencinski agregat hipoma prevzame celotno obremenitev.

Kaj prida se varčevati z gorivom ne da, saj je bila kombinirana poraba 12,1 litra in nismo dirkali. Avtomobil bi lahko bil uspešen le v državah, kjer zakonodaja ceno zbija zaradi hibridne zasnove. Pri nas je od modela 535d s šetvaljnim turbodizlom, ki ima družinsko uporaben prtljažnik, občutno nižjo porabo in z 230 kilovati moči (313 KM) dinamično zasnovo, dražji za okoli 4.500 evrov. 125 kilogramov lažji dizel 353d povrhu vsega v zrak izpusti 142 gramov škodljivega ogljikovega dioksida, hibrid 149 gramov.

BMW Active Hybrid 5 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Osnovna cena hibrida se tako začne pri 69.946,67 evra, potem pa kupca čaka še več strani dolg seznam dodatkov. Testnik je bil opremljen vrhunsko, tudi s head-up displejem, ki podatke o hitrosti vozila in navigaciji izrisuje na vetrobranskem steklu pred očmi voznika (1.500 evrov), ksenonskimi žarometi (1.300 evrov), ogrevanimi prednjimi sedeži, pomočjo pri menjavami voznega pasu in še marsičem. Končna cena takšnega vozila je 91.229 evrov.

Podatki o vozilu: (BMW activehybrid 5 limuzina)
Motor: 2.979 cm3, turbobencinski, šestvaljni
Najvišja moč (bencinski motor + elektromotor): 250 kW (340 KM) pri 5.800 vrt.
Največji navor: 450 Nm med 1.200 in 5.000 vrtljaji/minuto
Poraba na testu: 12,1 litra/100 km (mešani cikel), izpust 149 g CO2/km
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (v mm) (D x Š x V): 4.899 × 1.860 × 1.464, medosna razdalja 2.968
Prtljažnik: 375 litrov
Cena: 69.946/91.229 evrov

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.