Velika masa, malo privarčevanega goriva in ena najvišjih cen v paleti vozil BMW so s trga pregnali BMW X6 activehybrid. Bavarce to ni prestrašilo, saj so na trg splavili nove zmogljive hibride. Preizkusili smo hibridno limuzino serije 5, ki ki je zasnovana na modelu 535i.
Prilagojen "rezanju“ zraka
Tudi potovalni prostor je videti kot vsak drugi v modelih serije 5. To ni slabo, saj je vse zasnovano premišljeno z vrhunskimi materiali. Središče vsega je armaturna plošča z velikim zaslonom, kjer lahko voznik po želji v vsakem trenutku spremlja delovanje hibridnega sklopa in druge funkcije sistema iDrive.
Prtljažnik nič kaj družinski
Razkošni, električno pomični sedeži in v usnje oblečena zadnja klop ponujajo resnično udobje štirim potnikom, le peti na sredinskem zadnjem sedežu ne bo vesel dolgih poti. Zadaj zaradi vgrajenih litijionskih baterij, nameščenih za zadnjo klop, prostor centimetrsko v predelu kolen ni okrnjen, kar pa ne velja za prtljažnik, ki je konkretno skrčen. S 375 litri (standardni model ima prtljažnik velik 520 litrov) je za avtomobil tako velikih gabaritov, tudi če gre za hibrid, družinsko nesprejemljivo.
Vozna dinamika prepriča
Ob 450 Nm navora, ki je na voljo že pri 1.200 vrtljajih v minuti in veliki moči, so vozne lastnosti izjemne. Pospeški z mesta so siloviti, manj kot šest sekund potrebuje z mesta do 100 km/h, glas motorja športen, vožnja pa v vseh razmerah dinamična, na avtocesti pa vselej udobna. Energija se v baterijah shranjuje tudi ob zaviranju (ima sistem regenerativnega zaviranja), omogoča, da se avtomobil do omejene razdalje štirih kilometrov premika neslišno zgolj na elektriko. V praksi se to izkaže za uporabno zgolj v kolonah oziroma mestih, saj pri naglem pospeševanju ali hitrostih nad 50 km/h bencinski agregat hipoma prevzame celotno obremenitev.
Kaj prida se varčevati z gorivom ne da, saj je bila kombinirana poraba 12,1 litra in nismo dirkali. Avtomobil bi lahko bil uspešen le v državah, kjer zakonodaja ceno zbija zaradi hibridne zasnove. Pri nas je od modela 535d s šetvaljnim turbodizlom, ki ima družinsko uporaben prtljažnik, občutno nižjo porabo in z 230 kilovati moči (313 KM) dinamično zasnovo, dražji za okoli 4.500 evrov. 125 kilogramov lažji dizel 353d povrhu vsega v zrak izpusti 142 gramov škodljivega ogljikovega dioksida, hibrid 149 gramov.
Podatki o vozilu: (BMW activehybrid 5 limuzina)
Motor: 2.979 cm3, turbobencinski, šestvaljni
Najvišja moč (bencinski motor + elektromotor): 250 kW (340 KM) pri 5.800 vrt.
Največji navor: 450 Nm med 1.200 in 5.000 vrtljaji/minuto
Poraba na testu: 12,1 litra/100 km (mešani cikel), izpust 149 g CO2/km
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (v mm) (D x Š x V): 4.899 × 1.860 × 1.464, medosna razdalja 2.968
Prtljažnik: 375 litrov
Cena: 69.946/91.229 evrov