Kot nam je pojasnil lastnik dolenjskega podjetja Lastinski Inženiring Samo Omerzel, bo skupaj s hrvaškim izdelovalcem hiper avtomobilov Rimac Automobili zagnalo projekt Hyper E-Car Lab, iz katerega bo nastal laboratorij za testiranje komponent, ki bodo sestavljale najbolj zmogljive avtomobile na svetu.
Privabil je Porsche, Hyundai, Kio, McLarna ...
Zdaj se nam je oglasil tudi Mate Rimac, latnik podjetja Rimac Automobili, ki je že sredi leta 2018 razburkal avtosvet, ko je obelodanil, da je Porsche investiral denar v njegovo družbo. Šlo je za 10 odstotkov podjetja oziroma 18,7 milijona evrov. S Porschejem je bil v pogovorih od leta 2015 naprej, z nemškim proizvajalcem športnih avtomobilov pa že nekaj časa sodeluje na projektih na elektrifikaciji avtomobilov. Rimac je takoj pojasnil, da se bolj kot finančnega vložka veseli dolgoročnega sodelovanja in tehnološkega partnerstva. Kot je še dodal, imajo pri družbi višje ponudbe še drugih investitorjev, vendar pri njih nista toliko v ospredju omenjeni dve lastnosti iz posla s Porschejem.
Vsekakor bo za vse ostale projekte še kako potreboval dodaten kapital. V preteklosti je Rimac že sodeloval z McLarnom in Koenigseggom. S Porschejem bodo pri Rimcu sodelovali predvsem pri pogonskih sestavnih delih za električne avtomobile, pri menedžmentu baterij in avtonomni vožnji. Po novem sodeluje tudi s Kio in Hyundaijem, ki si prizadevata razviti visokozmogljive serijske električne avtomobile.
Novo mesto ima prednost pred Veliko Britanijo
"Testiranje električnih pogonskih sklopov in baterij je relativno novo področje in vsi proizvajalci se borijo za kapacitete testiranja. V podjetju na Hrvaškem imamo določene kapacitete, ki jih nadgrajujemo, ampak tudi to ni dovolj. Lastinski Inženiring nam je ponudil sodelovanje in možnost razširitve kapacitete testiranja s pogonom v Sloveniji, kar glede na sodelovanje, ki ga imamo, nima smisla le za nas - ampak omogoča tudi mnogim drugim proizvajalcev, da svoje pogonske sisteme testirajo v laboratoriju v Sloveniji," je povedal Mate Rimac in še dodal, da se industrija vse bolj usmerja k električnim pogonom, zato v podjetju menijo, da je to odlična priložnost, da se te, zelo iskane komponente in kapacitete, zgradijo v Sloveniji.
Zanimivo je, da je dogovor za slovensko tovarno prišel dva tedna po tem, ko je Rimac za Jutarnji list potrdil, da namerava odpreti center za raziskave in razvoj v Veliki Britaniji. Kot piše hrvaški časnik je takrat dejal, da je še v zgodnji fazi načrtovanja, zato o velikosti projekta in številu zaposlenih ne more govoriti. V Novem mestu naj bi delo dobilo 50 ljudi.
Po naših podatkih je projekt vreden 7,5 milijona evrov, od tega bo država projekt subvencionirala s 3,4 milijona evri. Rimac in Omerzel sta se zavezala, da bo projekt zaživel do septembra 2021.
Je že kupil čelado? Kmalu se bo tolkel po glavi.