Po karavanski različici i30 wagon, petvratni kombilimuzinski različici nove generacije i30 in prvi športni izvedenki i30 N so pri Hyundaiu v Slovenijo pripeljali še četrto izvedenko modela i30 – i30 fastback.
Hyundai je s tem dopolnil ponudbo v tem najbolj pomembnem in najbolj prodajanem evropskem segmentu.
Pri novem petvratnem i30 fastbacku gre za nekakšno kupejevsko različico i30 s podaljšanim zadkom. Z izjemo premium proizvajalcev vozil, nihče od konkurentov ne ponuja podobnega vozila. Sploh pa ne za ceno, ki se začne malenkost pod 16 tisočaki. Ne, to ni nadomestilo za štirivratno elantro, ki je klasična limuzina za globalni trg, s katero znamke v Evropi večino prodaje naredijo na vzhodnih trgih. I30 Fastback naj bi pri nas s 15-odstotnim deležem znotraj modela i30 in 60 registriranimi vozili v letu 2018 predstavljal več kot le eksotični model.
Že na pogled drugačen
V primerjavi s klasično petvratno kombilimuzino i30 je rahlo spremenjen prednji del vozila, z večjo kaskadno masko, medtem ko sta bočna linija in zadek z integiranim spojlerjem, ki se razteza med zadnjima žarometoma, popolnoma nova. Prtljažnik v osnovi meri 450 litrov, z zlaganjem sedežev dobimo 1351 litrov prostora.
Hkrati je daljši za 12 centimetrov in občutno nižji (streha za 2,5 centimetra). Pri Hyundaiu pravijo, da so tako kot videz tudi vozne karakteristike temu primerno bolj dinamične. Karoserija je k tlom približana za dodatnega pol centimetra, vzmetenje pa je za 15 odstotkov trše.
Vsebina je enaka kot pri kombilimuzini in karavanu. To pomeni, da v notranjosti najdemo serijski 5-palčni in večji 8-palčni zaslon z navigacijo, večpredstavnostni sistem je povezljiv z aplikacijami pametnih telefonov, ki prezrcalijo vsebino telefona na zaslon vozila.
Dizla ne bo
Hyundai je z i30 fastbackom že v serijski opremi ponudil bogat nabor asistenčnih sistemov za pomoč vozniku, zbranih pod imenom smart sense: sistem za zaviranje v sili s senzorjem za zaznavanje vozil, nadzor voznikove zbranosti, samodejno zasenčenje dolgih žarometov in sistem na opozarjanje na nenamerno zapustitev voznega pasu.
Na voljo je tudi napredni sistem za zaviranje v sili z radarjem za zaznavanje pešcev, inteligentni sistem za prepoznavo prometnih znakov, sistem za opozarjanje na prečni promet, sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, aktivni radarski tempomat, ki samodejno vzdržuje varnostno razdaljo do vozila spredaj.
Kupci lahko izbirajo med dvema bencinskima motorjema, 1,0 TGDI trivaljnim turbobencinarjem z 88 kilovatov moči (120 KM), ki mu je namenjen šeststopenjski ročni menjalnik in 1,4 TGDI štirivaljnim turbobencinskim motorjem z močjo 103 kilovate (140 KM), kjer je serijski šeststopenjski ročni menjalnik za 1.500 evrov doplačila pa je na voljo sedemstopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik. Dizelskega motorja ne bo. Pri Hyundaiu v Sloveniji v zadnjem času opažajo porast povpraševanja po bencinskih motorjih. Delež dizelskih motorjev v družini vozil i30 je slabih 30 odstotkov.
Tudi za i30 fastbacka, ki je na voljo s štirimi stopnjami opreme, velja 5 letna garancija brez omejitve prevoženih kilometrov.
S promocijskim popustom v višini 2.000 evrov vstopni bencinski turbotrivaljnik stane 15.990 evrov, zmogljivejši štirivaljni turbobencinski motor je možno dobiti od 18.290 evrov naprej z vključenim promocijskim popustom.