Znano je, da so si pri organizaciji AMZS zelo prizadevali za izvedbo dirke elitnega svetovnega prvenstva MXGP v Sloveniji. To bi si nenazadnje zaslužili tudi zaradi vseh uspehov, ki jih je v tekmovanju v motokrosu na najvišji ravni v zadnjem desetletju dosegal petkratni svetovni prvak Tim Gajser.
Prvotna zamisel, da bi dirko izvedli na začasno urejeni progi na mariborskem letališču, je padla v vodo, a projekt ostaja.
"Ni tako enostavno in preprosto, da se tekma uvrsti v koledar. Zelo smo se trudili in bili dejavni pri tem, na roko nam je šlo tudi podjetje Infront, v okviru katerega se organizirajo dirke svetovnega prvenstva. Bili so zelo zainteresirani, ne le zaradi Tima, ampak ker smo predstavili mamljivo ponudbo, da bi dirko umestili v okolje in geografski prostor, v katerem je ni," je pojasnil predsednik AMZS Andrej Brglez.
"Ta pot zdaj ni uresničljiva, kajti naleteli smo na ovire, ki jih nismo mogli preseči. Poseči bi namreč morali v kmetijska zemljišča in soglasja Sklada kmetijskih zemljišč za to nismo dobili, kar povsem razumemo."
Ideja o pravem centru za motošport
A ideja o dirki najvišjega kakovostnega ranga motokrosa v Sloveniji ni pokopana in se razvija naprej, le da z drugačnim pristopom. Pri AMZS želijo sedaj poiskati primerno zemljišče v Sloveniji, na katerem bi postavili trajno nacionalno središče ne le za motokros, ampak tudi za druge terenske discipline, kot so cross country, enduro in trial. Ob tem opozarjajo, da bi imel športni center ogromno multiplikativnih učinkov na gospodarstvo in turizem na lokalni in državni ravni ter seveda za nadaljnji razvoj slovenskega motošporta.
"Za razvoj takega hibridnega nacionalnega centra motošporta ocenjujemo, da bi potrebovali 15 do 30 hektarov zemljišč, vse odvisno od razpoložljivosti prostora in okoljskih omejitev. Zaželeno je delno reliefno razgibano zemljišče z osnovno infrastrukturo (voda, elektrika), z ugodnim prometnim dostopom iz glavnih cest in avtocest ter oddaljeno od poseljenih območij. Tudi zunaj varovanih območij," je glede kriterijev pri iskanju primernega zemljišča dejal Mario Gregori, ki pri AMZS vodi nepremičnine.
Program centra bi poleg prog za različne zvrsti moto športa vseboval še bokse, spremljajoče servisne objekte in objekte za teoretično izobraževanje, turistične objekte, urejena parkirišča in kamp oziroma parkirišče za avtodome, pa tudi center varne vožnje in testni center.
V Sloveniji bi bila za takšen center primerna predvsem funkcionalno degradirana območja (FDO). Teh je v državi ogromno, skupaj je po državnih podatkih evidentiranih kar 1.132 zemljišč. AMZS zato poziva zainteresirane lokalne skupnosti, društva, zasebnike in tudi državo, da podajo na AMZS predloge o območjih, kjer bi bilo mogoče izpeljati projekt nacionalnega centra motošporta.
Pot do končnega centra ne bo lahka, a če ga želimo imeti, potem je treba čim prej začeti, opozarja Gregori.
Vse predloge zemljišč, na katerih bi lahko stal bodoči nacionalni center motošporta, lahko zainteresirani partnerji javijo na email naslov sport@amzs.si. Pri AMZS pravijo, da bodo vse predloge, ki bodo prišli do 31. marca 2023 do polnoči, bodo skrbno pregledanli in pretehtali, nato pa se bodo odločili, v katero smer bodo zastavili projekt.
Opuščeni kamnolomi v Kočevju. Vse že napol narejeno. Samo še dogovor in to je to.