A Američani ugotavljajo, da se klasični avtomobili dražijo celo še bolj. Pri portalu Carscoops so povzeli ugotovitve podjetja Hagerty, ki se ukvarja z zagotavljanjem življenjskega sloga in zavarovanja za klasične avtomobile. Izdelali so tudi seznam desetih avtomobilov, pri katerih opažajo, da njihove cene naraščajo celo hitreje od povprečja na trgu rabljenih vozil.
Na seznamu desetih vozil niso le klasični avtomobili, ki bi jih pričakovali, ampak je na njem tudi precej razmeroma novih avtomobilov, ki so se iz takšnega ali drugačnega razloga priljubili navdušencem nad jeklenimi konjički. Na zanimivem seznamu so se namreč znašli mercedes-benz 230SL pagoda (1963-1967), cadillac deville (1965-1970), pontiac GTO (1966-1967), ferrari 246 dino (1969-1974), volvo 245 (1975-1993), mazda RX-7 (1979-1985), land rover defender (1983-1997), suzuki samurai (1985-1995), porsche 968 (1992-1995) in tesla roadster (2008-2012).
Razkošni in »običajni« klasiki
Na seznamu je torej kar nekaj presenečenj. To gotovo niso mercedes-benz 230 SL pagoda. Ferrari 246 dino, cadillac deville ali pontiac GTO, ki so si statuse klasičnih avtomobilov praktično utrdili že takoj, ko so zapeljali na ceste. Vendar pa so tudi tem zaradi novih bogatašev, ki si lahko privoščijo pregrešno drage stvari, cene v zadnjem času še dodatno poskočile. Mercedesova pagoda se je denimo v letih 2020 do 2021 podražila za 35 odstotkov, ferrari za pet odstotkov, cadillac za 14 odstotkov, pontiac pa je ostal na enaki ravni. Pri Hagertyju trdijo, da so cene v primerjavi z drugimi zmogljivimi avtomobili še razmeroma ugodne in ni razloga, da se ne bi še naprej povečevale.
Porsche, volvo in mazda bolj segajo v območje, ki bi ga na takšnem seznamu pričakovali, saj gre za klasike z vnetimi privrženci, ki so končno dobili tudi priložnost, da zasijejo kot klasični avtomobili. Porscheju 968 so namreč cene v zadnjem letu zrasle za osem odstotkov, volvu 245 za pet odstotkov, mazdi RX-7 pa celo za 26 odstotkov. Obstaja tudi podatek, da so se cene mazde RX-7 med letoma 2016 in 2021 zvišale kar za 137 odstotkov.
Novinci
Rast cen klasičnih avtomobilov se je seveda morala prej ali slej odraziti tudi na vse bolj priljubljenem razredu terencev. Pri Carscoops so navedli dva primera iz nasprotnih velikostnih razredov. Suzukiju samuraju so tako cene v zadnjem letui narasle za dobrih pet odstotkov, klasični land rover defenderji pa so se podražili celo za 26 odstotkov.
Pravi posebnež na seznamu pa je gotovo tesla roadster, prvi električni avtomobil, ki se je vpisal med klasike. Vendar pa je lahko razumeti, da se vse večja prisotnost segmenta električnih vozil na avtomobilskem trgu počasi odraža tudi v okusu ljubiteljev klasičnih avtomobilov, predvsem pripadnikov generacije X in milenijcev.