Elektronski gigant Sony namreč kaže resne namene za vstop med proizvajalce avtomobilov. Na CES je namreč pripeljal že drugi prototip električnega avtomobila. Njihov izvršni direktor Kenichiro Yoshida je namreč napovedal, da bodo jeseni ustanovili novi oddelek za mobilnost, ki naj bi kmalu na trg lansiral tudi dejansko električno vozilo.
Sony je sicer že pred dvema letoma s prvim prototipom električnega vozila povzročil veliko razburjenja, vendar Yoshida tedaj še ni hotel potrditi, če zares nameravajo vstopiti med avtomobilske proizvajalce. Novi prototip Vision-S02 je po videzu zelo blizu tedanjemu prototipu Vision-S01, vendar pa gre za malce višji kompaktni SUV, ki je v oziru na prvi prototip nekaj podobnega kot je tesla model Y v razmerju do tesla modela 3.
V zadnjih dveh letih je Sony z razvojem prototipa Vision nakazal, da ne bo šlo zgolj za predstavitveni projekt. V njegovem okviru so z Vodafonom sodelovali tudi pri razvoju integracije vozila v mobilno omrežje 5G, kar so tudi dejansko preskusili. Prototip vozila, ki je bil stacioniran v Aldenhovnu v nemški deželi Severno Porenje-Vestfalija, so namreč neposredno upravljali iz Tokia.
Elektroniki avtomobile, avtomobilisti pa robote!
Premik avtomobilske industrije v smer električnih in povezanih vozil je na široko odprl vrata tudi proizvajalcem elektronike, ki imajo znanja na področju razvoja softvera in uporabniških vmesnikov ter baterij in elektronskih čipov. Ob tem se postavlja vprašanje, če še želijo sodelovati z uveljavljenimi avtomobilskimi proizvajalci ali pa bodo proti njim nastopili z lastnimi avtomobili. Zgled pri tem je gotovo Tesla Motors, pionir iz Silicijeve doline, ki je pred leti lastnoročno premešal karte v avtomobilski industriji.
Sony je morda prvi elektronski gigant, ki je dejansko pokazal prototip lastnega avtomobila, vendar ni edini, ki gre v to smer. Z načrti, da na trg zapelje lastni električni avtomobil, se je pred leti poigraval Apple, vendar pa so zaenkrat ostali pri testiranju tehnologij za avtonomno vožnjo. LG je na CES predstavil vizijo avtonomnega robotskega taksija LG Omnipod, ki bi ga med drugim lahko uporabljali kot mobilno pisarno ali kapsulo za zabavo. S podobnimi vizijami se je sicer v zadnjih letih poigrala tudi Toyota. Za bližnjo prihodnost so napovedali avtomobilski kokpit z velikanskimi zasloni.
Avtomobilski koncern Hyundai bi po drugi strani rad izdeloval robote. Predsednik upravnega odbora Euisun Chung je v Las Vegasu napovedal, da bo robotska tehnologija prinesla »neomejeno mobilnost stvari«. Med drugim so pri Hyundaiju predvideli, da bodo ljudje v prihodnosti lahko iz virtualnih sob na daljavo upravljali robote. Hyundai je sicer konec leta 2020 kupil podjetje Boston Robotics, pri katerem razvijajo robote, ki lahko hodijo po dveh nogah.
Južnokorejski gigant se na prihodnost sicer pripravlja tudi z razvojem avtonomnih vozil. Na CES so predstavili koncept steklenih mobilnih kapsul za eno osebo. Obe bosta lahko po cestah vozili samostojno, lahko pa se bosta tudi integrirali v večja vozila. Poganjajo ju štirje kompaktni elektromotorji, po eden za vsako kolo, ki bodo sicer uporabni tudi za druge aplikacije.
Avtonomni traktor
Na trg avtonomnih vozil vstopa tudi proizvajalec kmetijske mehanizacije John Deere, ki bi še letos rad predstavil popolnoma avtonomni traktor. Njihov šef za tehnološki razvoj Jahmy Hindman je povedal, da ne gre za vizijo ali študijo, ampak dokončan izdelek. Ameriški proizvajalec je sicer polet kupil zagonsko podjetje Bear Flag Robotics, ki se je specializiralo za avtomatizacijo dela v poljedelstvu.
Avtonomni traktor so opremili s šestimi pari stereo kamer, ki zagotavljajo zaznavanje objektov v območju 360 stopinj okoli vozila. Svoj položaj tudi stalno usklajuje v razmerju do vnaprej določenega območja delovanja.
Pri podjetju zagotavljajo, da bodo poljedelci morali traktor le pripeljati na polje in ga konfigurirati, potem pa bo delo opravljal avtonomno. Traktor bodo sicer lahko na daljavo nadzorovali tudi s pomočjo tabličnega ali osebnega računalnika ali pametnega telefona.