Mineva trideset let odkar je leta 1993 Citroën predstavil model xantia, ki je takrat prišla na trg kot zamenjava za priljubljen model BX. Elegantna kombi limuzina je temeljila na udobju, prostornosti ter za takratne čase varni vožnji. Ob tej priložnosti je tudi Aleš Krajnčan, predsednik Citroën kluba Slovenije, poudaril pomembno vlogo omenjenega modela v zgodovini znamke Citroën.
Na začetku prodaje je bila xantia na voljo v treh nivojih opreme: LX, SX in VSX. Različice VSX so bile opremljene z vzmetenjem Hydractive-2, medtem ko sta bili SX in VSX serijsko opremljeni z zavornim sistemom ABS.
Na voljo so bili trije bencinski motorji - 1.8, 2.0 in 2.0 16-ventilski. Za bencinskimi motorji pa so sledili še dizelski, ki so bili na voljo z motorjem 1.9 XUD tako s turbinskim kot tudi brez turbinskega motorja.
Zgodnje modele xantia je mogoče prepoznati tudi po oznaki "Double Chevron" na maski motorja, po tem, da nimajo voznikovih zračnih blazin, in po značilnem pogrezanju v tla, ko je vozilo parkirano dlje časa.
Xantie so bile opremljene 14-palčnimi platišči in so imele s pogonskim sklopom BX veliko skupnih značilnosti, vendar je bila xantia že na začetku zasnovana kot večji in težji avtomobil, ki je želel razširiti uporabo na velik družinski razred in poslovne uporabnike, za katere je bil starejši BX morda nekoliko nenavaden.
Začetna cena: 25 tisoč evrov
Aleš Krajnčan, predsednik Citroën kluba Slovenije, je ob 30-letnici xantie izpostavil: "Z letošnjim letom Xantia postaja starodobnik! V našem klubu najdemo mnoge, ki so še vedno odlično ohranjene, nekaj jih čaka tudi na obnovo, ravno tako pa imamo lastnike, ki xantio vozijo vsak dan. Xantia je bila zares pomemben model, ki poleg tradicionalnih Citroënovih prednosti predstavlja zanesljiv in varen avtomobil. To pa se občuti tako v opremi kot tudi vožnji in obliki, ki še dolgo časa ne bo delovala kot starodobnik. Na tujih trgih je že mogoče opaziti, da xantie dosegajo visoke cene, predvsem različica activa s trilitrskim V6 motorjem. Na sejmu avtomobilov Retromobile v Parizu se tak odlično ohranjen primerek prične na dražbi z izhodiščno ceno 25.000 evrov."
Xantia je za Citroën predstavljala premik k bolj konvencionalnim modelom s poudarkom na udobju, praktičnosti in zanesljivosti. S posebnim sistemom vzmetenja, prostorno notranjostjo in naprednimi varnostnimi funkcijami je postala merilo udobja
in praktičnosti ter si utrdila mesto v zgodovini znamke Citroën.
Citroen ni vreden nič kaj šele 25.000. V vsaki komponenti ima vgrajeno napako tako kot fiat (fehler in alle teile)
Časi, ko so še delali avtomobile, ne pa televizije na kolesih.