Kot pravijo pri BMW-ju, uporaba filtrov zraka v kabini sega v zadnja leta prejšnjega tisočletja. Leta 1998 so namreč v avtomobile začeli vgrajevati tako imenovane kombinirane filtre, v katerih so združili tradicionalne filtre za ustavljanje prehoda trdnih delcev z aktivnim ogljem za izboljšanje kakovosti zraka. Pozneje so predvsem na Kitajskem in v Južni Koreji zaradi soočanja z onesnaženostjo zraka začeli v avtomobile vgrajevati tudi filtre finih delcev, ki so iz zraka, ki vstopa v kabino, odstranili kar 99,5 odstotka drobnih delcev. Razvoj je končno privedel do tega, da bodo zrak filtrirali še nanofiltri, ki bodo poskrbeli še za dodatno čiščenje zraka.
40-odsotno izboljšanje
Nano filter, ki ga bodo na enak način kot tradicionalne filtre vgradili med vstopnike za zunanji zrak in klimatsko napravo, bo s pomočjo flisa z gosto prepleteno mikroskopsko mrežo nanovlaken in elementov iz aktivnega oglja zadržal ne le ogljikov monoksid in dušikove okside, ampak tudi 40 odstotkov več škodljivih drobnih delcev od sedanjih filtrov. Med njimi so alergeni, kakršen je denimo svetni prah, prav tako pa tudi saje, drobni prah in celo mikrobi, ki so večji od 100 nanometrov. Za kakšna razmerja gre povejmo, da en nanometer pomeni velikost milijardinke metra, povprečni človeški las pa ima premer okrog 70.000 nanometrov.
Pri BMW dodajajo, da bodo novi filtri prinesli tudi določene praktične pridobitve. Zaradi elementov, ki jih bodo uporabili, se bo filtrom namesto degradacije sčasoma celo povečevala zmogljivost filtracije, kar bo pripomoglo k podaljšanju njihove življenjske dobe in učinkovitosti.
Nano filtri bodo v začetku prihodnjega leta sicer najprej na voljo v avtomobilih znamke Rolls-Royce, v naslednjih letih si bodo počasi utrli pot tudi v BMW-je serij 7 in 8 ter X5, X6 in X7, za doplačilo pša jih bodo ponudili tudi v vseh drugih modelih.