Pri Brembu naj bi že v roku dveh let začeli serijsko izdelovati zavore, za katere pravijo, da bodo pomenile podobno revolucijo, kot jo je pred dobrega pol stoletja pomenil sistem ABS.
Zavore so sicer sestavljene iz enakih osnovnih elementov kot siceršnje avtomobilske zavore, kakršni so zavorne čeljusti, zavorni koluti in zavorne ploščice, vendar jim dodajajo še elemente digitalne tehnologije in umetne inteligence. Poleg tega zavore sensify nimajo klasične povezave z zavornim pedalom, odpadejo pa tudi klasični zavorni bati in zapleteni hidravlični vodi. Na čeljusti so namesto hidravlike namreč vgrajeni elektronski aktuatorji.
Ni potrebe po ABS
To prinaša določene prednosti. V nasprotju s klasičnimi hidravličnimi zavorami, pri katerih čeljusti enakomerno pritisnejo na zavorne kolute vseh štirih zavor, je z novim sistemom mogoče zavorno silo na kolesa razporejati povsem neodvisno.
Sistem lahko vedenje avtomobila in zavor tudi predvidi, zato v nasprotju z ABS, ki se aktivira potem, ko zazna blokiranje zavore, tu sploh ne pride do blokiranja koles. Elektronski aktuatorji imajo namreč hitrejši reakcijski čas od hidravlike, zato se takoj odzovejo tudi na nepravilnosti pri zaviranju in na ta način nadomestijo klasični ABS. Da sistem deluje učinkovito, je vsaka prema opremljena tudi z lastno elektronsko kontrolno enoto.
Brembov šef razvoja Alessandro Ciotti pravi, da bodo zavore sensify omogočale popolnoma neodvisno zaviranje vseh štirih koles v vseh pogojih. Poleg tega so jih zasnovali tako, da jih lahko prilagajajo avtomobilom iz vseh segmentov, od povsem električnih v osebnih avtomobilih do kombiniranih s hidravliko v gospodarskih vozilih.
Manjša masa
Dodatne prednosti elektronskega zavornega sistema so tudi manjša masa komponent, s čimer prihranijo do šest kilogramov pri masi celotnega vozila, manjša pa je tudi obraba zavornih ploščic, kar privede do cenejšega vzdrževanja z daljšimi intervali za menjavanje zavornih ploščic.
Pri Brembu sicer še vedno delajo na preciznih nastavitvah in zmanjševanju procesorjev in aktuatorjev, vendar imajo za to še dve leti časa. Nove zavore naj bi na avtomobile začeli predvidoma vgrajevati leta 2015. Na katerih avtomobilih se bodo najprej pojavile, še niso namignili, vendar lahko sklepamo, da bo šlo za avtomobile višjih razredov, na katerih bodo lahko uresničili tudi višjo ceno zavornega sistema.
In kakšen datum nastanka ima original besedilo, če v tem besedilu piše, da bodo zavore začeli vgrajevati predvidoma leta 2015?