Nemški mediji pišejo o preobratu na trgu rabljenih avtomobilov v Nemčiji. Po dveh letih nenehnega postavljanja rekordnih vrednosti, rabljenim vozilom cene padajo. Trgovci bodo morali prilagoditi strategijo, piše nemški spletni portal Automobilwoche.
Avtomobilov je malo, povpraševanje veliko. Ta scenarij je sanjski za Trgovce. V Nemčiji je bila to dolgo resničnost. Posledično so se zmanjšali popusti na nove avtomobile in povečale vrednosti rabljenih avtomobilov. Predvsem slednje je nekaterim prineslo bajne zaslužke. Številni trgovci so se približevali meji povprečnega dvoodstotnega donosa. Ampak tega je zdaj konec. Trg se obrača, piše Automobilwoche.
"To, kar smo doživeli v zadnjih dveh letih, ni bilo normalno stanje. Avtomobile je bilo mogoče prodati za skoraj vsako ceno. Cene tri leta starih rabljenih avtomobilov so bile lahko na ravni novih avtomobilov," pravi Antje Woltermann, direktorica osrednjega združenja nemške avtomobilske industrije. "Zdaj, ko se situacija na trgu zaostruje, bodo morali trgovci poseči po tradicionalnih veščinah." Dobiček se bo verjetno močno zmanjšal.
Trg je bil "popolnoma pregret"
"Mislim, da teh cen ne moremo zadržati," pravi Hans-Werner Hauth, poslovodni partner Lüdemann & Zankel in predsednik partnerskega združenja Renault VDRP. Avtohiša je lani na svojih enajstih lokacijah prodala skoraj 4500 vozil, od tega dve petini rabljenih.
Ponudniki B2B dražb že od jeseni opažajo padanje cen. "Na splošno obstaja nedotaknjen trend padanja od septembra," pravi Hauth in dodaja, da je to nujno, saj je bil trg "popolnoma pregret". Posamezni modeli dalj časa ostajajo na parkiriščih prodajalcev. Sredi oktobra je bilo rabljeno vozilo pri trgovcu v povprečju še 91 dni, v začetku januarja že 97.
Vsak dodatni dan za vozilo v zalogi trgovca pomeni dodatne stroške. V povprečju naj bi to pomenilo okoli 25 evrov na vozilo na dan. Dlje kot imajo trgovci na zalogi rabljeno vozilo, večji je pritisk na znižanje cen, da bi vozila umaknili z dvorišča. Če trgovec prepolovi dni, ko ima na dvorišču parkirano rabljeno vozilo, ima možnost podvojiti prodajo z istim obratnim kapitalom. Poleg tega bi lahko podvojil svoje provizije iz naslova prodaje financiranja in zavarovanja, povečal bi tudi število svojih strank na servisih.
Cene na ameriškem trgu so močno padle
Pogled čez Atlantik kaže, kaj bi se lahko zgodilo v Nemčiji. Trg v ZDA je pogosto korak pred nemških, piše Automobilwoche. Podatki ponudnika avtomobilskih storitev Cox Automotive je indeks rabljenih avtomobilov padel z 257,7 točke na začetku leta 2022 na 219,3 točke ob konca leta. V povprečju so se cene rabljenih avtomobilov znižale za 14,9 odstotka.
Vprašanje je le, ali so že dosegle dno. Splošne gospodarske razmere ostajajo negotove, hkrati pa se proizvodnja novih avtomobilov ponovno krepi. Lani so proizvajalci v Severni Ameriki proizvedli okoli 14,7 milijona vozil, kar je okoli dvanajst odstotkov več kot leta 2021. Dvorišča trgovcev se znova polnijo. V ZDA je bilo decembra prodanih največ vozil po maju leta 2021.
"Od konca septembra se je ponudba novih vozil v samo treh mesecih povečala za skoraj 500.000 enot. To ustreza povečanju za 37 odstotkov," je dejal Coxov manager Charlie Chesbrough. Če se bodo novi avtomobili pocenili, bo to neposredno vplivalo na cene rabljenih avtomobilov, je prepričan.
Lepo, ampak predkoronskih cen ne bo nikoli več. Tako kot Big Mac ne bo nikoli več po 45c, kolikor je stal 1967, ko so ga dali ven. Naštancane zilijarde so naredile svoje.
Zakaj? Ali je na trgu po novem dovolj poceni novih avtov? Ni več pomanjkanja čipov?