Zračna blazina je sistem, ki preprečuje udarec z glavo v volanski obroč ali ob armaturno ploščo v primeru prometne nesreče (frontalni, bočni ali trk v zadek), zaščiti tudi celoten zgornji del telesa, nekateri novejši avtomobili pa ponujajo že tudi zračne blazine, ki ščitijo kolena in noge.
Kontrolor na tehničnih pregledih nas je opozoril, da nekateri vozniki ignorirajo opozorilo, ko v avtomobilu zasveti lučka za "airbag", ki opozarja, da je prišlo do okvare nekega senzorja, ali kar je najpogostejši pojav, slabega kontakta kablov, ki so v veliki meri speljani pod voznikovim in sovoznikovim sedežem. Če vam posveti omenjena lučka, se obrnite na pooblaščeni servis, naj preverijo kontakte in spoje ter s pomočjo računalniškega programa spet ugasnejo svetlobno opozorilo lučke za "airbag" in s tem zračnim blazinam povrnejo normalno funkcijo. Če tega ne storite, se v 90 odstotkih primerov zračna blazina ne bo aktivirala, kar pa zagotovo ni cilj nobenega voznika.
Mehanik nam je celo zaupal, da tovrstni prižigi zaradi nenamernega izklopa niso redkost, predvsem pri starejših avtomobilih. "S priklopom na računalnik večkrat ugotovimo, da gre res za napako na priključku pod sedežem (odvisno, kje je priključek postavljen). Lahko pa je priključek tudi toliko razrahljan (dobi veliko zračnosti med stiki). V tem primeru ga je treba zamenjati," nam je zaupal mehanik Žan Umek in dodal, da največkrat odklopi priključek prav sesanje ali pospravljanje stvari pod sedežem.
Če se prižge lučka za zračno blazino takoj po sesanju avtomobila, sami z roko preverite priključek pod sedežem. Vsekakor pa je priporočljivo, da v čim krajšem času težavo odpravimo, saj gre v prvi vrsti za našo varnost.
Vloga zračnih blazin je pri varnosti v cestnem prometu nedvomna, vprašanje pa je, ali po 10 do 15 letih zračne blazine še zagotavljajo pravilno delovanje? To obdobje sovpada s povprečno življenjsko dobo številnih vozil. Vprašanje je še toliko bolj aktualno zaradi množičnega vpoklica, s katerimi se zaradi nesrečnih varnostnih blazin proizvajalca Takata ukvarjajo pri znamkah Volkswagen, BMW, Opel, Citroën in drugod. Zato je priporočljivo, da zračno blazino pregledate. Čeprav so okvare redke, so možne. Obstaja situacija, v kateri je treba nujno zamenjati zračne blazine, ki so se sprožile po trčenju. Ko se odprejo, popolnoma izgubijo svojo funkcijo in učinkovitost ter jih ni mogoče popraviti ali ponovno uporabiti.
in najveckrat zasveti lučka za airbag ravno na tehnicnem...ko un kontrolor brez obcutka se vrze v avto, nabije sedez do konca nazaj k drgac se nemore notr vsest zaradi trebuha in posledicno se kabli stisnejo ob vodilo sedeza.....
Kake blodnje o delovanju airbaga. Po tvoje naj bi jih menajvali na 10 let? Kaj spet iščeš biznis? to je isti kurac kot če bi vprašal ali bomba iz II. sv. vojne explodira?