Družine so pri izbiri svojega bodočega avtomobila zahtevne predvsem, ko gre za njegovo prostornost in praktičnost, dobro pa je tudi, da njihove avtomobil ne porabi preveč goriva in da tudi za njegovo vzdrževanje ne bo treba preveč seči v družinski proračun.
Preverili smo ponudbo na spletnem portalu za prodajo rabljenih in novih avtomobilov DoberAvto.si in poiskali deset zanimivih avtomobilov v različnih avtomobilskih razredih, ki ustrezajo kriterijem družinske rabe. In ki stanejo manj kot 10.000 evrov, torej segajo pod mejo, ki si jo za zgornjo postavi marsikateri slovenski kupec rabljenega avtomobila.
Da avtomobil dobro deluje in nam zvesto služi, ni dovolj le redno točenje goriva, ampak tudi redno in pravilno vzdrževanje. Jurij Kočar, vodja asistenčnega centra pri AMZS pravi: »Vsak lastnik ali uporabnik avtomobila se mora zavedati, da avto zahteva redno vzdrževanje. A s tem ne mislim samo na redno menjavo olja in filtrov. Tudi odpadno listje v sistemu odvodnjavanja meteorne vode lahko povzroči dolgoročne težave in posledice, ki zahtevajo zelo drago popravilo. To navedem samo kot primer, kajti voda, ki ne odteka iz sistema, ki je bil zasnovan za to, najde pot drugje. Žal je to pogosto v kabini in med električnimi kabli in konektorji, kar pa ni nikoli dobro.«
Kočar dodaja: »Skrbno vzdrževanje, ki zajema celoten avtomobil je v resnici osnovni pogoj, da lahko avto še naprej deluje tudi, ko prevozi večje število kilometrov. Če predvidene servise s strani proizvajalca namerno izpuščamo, bo tehnika slej ko prej nekje zatajila. Zato je redno in ustrezno servisiranje, kot ga predpisuje proizvajalec, temelj varčne, varne in udobne vožnje, ki je seveda zelo cenjena, ko govorimo o družinskih avtomobilih. Zato moram posebej poudariti kako zelo pomembno je, da ima rabljen avto, ki ga kupujemo, realne kilometre in znano servisno zgodovino.«
Za manj skrbi
Pri nakupu si vozniki lahko pomagajo tudi s storitvam na portalu DoberAvto.si. Že od samega začetka je eno od glavnih poslanstev digitalne platforme DoberAvto.si transparentnost pri prodaji in nakupu rabljenih avtomobilov. Tudi zato je vnos VIN številke obvezni del postopka pri oddaji oglasa za rabljeno vozilo. Avtomobili z znano zgodovino lastništva in preverjenimi kilometri zato avtomatsko prejmejo oznako OBETAVNO in so v veliko pomoč tako kupcu kot prodajalcu pri transparentnosti procesa prodaje ali nakupa. Edini pogoj je, da so avtomobili registrirani v Sloveniji in, da so opravili vsaj en tehnični pregled.
V zadnjih mesecih AMZS na vseh slovenskih enotah opaža veliko povpraševanje po podrobnem pregledu pred nakupom avtomobilom. Kupci se namreč želijo čim bolj prepričati o dejanskem stanju avtomobila, ki ga kupujejo, in so za to pripravljeni tudi plačati dodatni strošek v višini 100 evrov (za člane AMZS 80 evrov). Gre za pregled, na katerega se je potrebno predhodno naročiti in v delavnici AMZS traja najmanj dve uri. Stranka po končanem pregledu dobi poročilo, kjer je razvidno, kakšno je dejansko stanje avtomobila glede na vse opravljene meritve in ostalih 100+ točk pregleda.
S takšnim pregledom pa ne pridobi samo kupec ampak tudi prodajalec. Če se med pregledom pravočasno odkrije morebitne napake ali težave z avtomobilom se te lahko hitro in bistveno ceneje odpravijo. In kar je tudi pomembno: zadovoljni kupec se bo k prodajalcu, ki dela transparentno, z veseljem vrnil in ga priporočil tudi svojim znancem in prijateljem.
Renault megane grandtour dCi 110 GT line EDC
Dizel, 3,6 l/100km
2016 / 192.000 km
81 KW
9.890 €
Renault megane, ki bo po novem na voljo le z električnim pogonom, je vedno bil na voljo kot limuzina (ta se ni vedno imenovala megane), kombilimuzina ali karavan grandtour, občasno pa tudi kot kupe ali kabriolet, ali pa kar kombinacija obojega. Kot eden ključnih modelov francoske znamke je vedno bil na voljo s pestrim naborom motorjev v duhu časa. V zadnji generaciji se je tako bencinskim in dizelskim motorjem pridružil še priključni hibrid.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
Varčni turbodizel je dovolj zmogljiv, da je vožnja lahko tudi bolj dinamična. Da bo prepeljal še enkrat toliko kilometrov, kot jih ima trenutno na števcu, pa je pri tem meganu pomembno preveriti, če so bili vsi servisi opravljeni pravočasno in ustrezno. Glede na to, da je avto od prvega lastnika preverjanje, zgodovine ne bi smelo predstavljati težav.
Škoda octavia combi 1,6 TDI active
Dizel, 3,8 l/100km
2015 / 140.777 km
81 KW
9.970 €
Škoda octavia, s katero je češka znamka leta 1997 po zatonu socializma na Češkem dokončno vstopila v svoje novo obdobje v lastništvu Volkswagnove skupine, si tehnično osnovo deli s volkswagnom golfom in seatom leonom, vendar pa je v trojici vedno razpolagala z največ prostora. V začetku je tehnično morda zaostajala za obema sorodnikoma, danes pa to že dolgo ne velja več, saj gre v kombilimuzinski in kombijevski različici za sodoben, privlačen, prostoren in praktičen avtomobil.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
Splošno razširjen motor v skupini Volkswagen je zanesljiv in ugoden za vzdrževanje, poleg tega pa porabi izredno malo goriva. Če želite mirno prevoziti zares veliko število kilometrov je pomembno, da je motor redno servisiran. Glede na ceno, kilometre in pogonski sklop gre za ekonomičen družinski avto.
VW passat variant 1,6 TDI BMT comfortline
Dizel, 4,4 l/100km
2012 / 169.998 km
77 KW
8.990 €
Passat je eden najbolj ikoničnih Volkswagnovih modelov, ki je na ceste prvič zapeljal že leta 1974, dodobra pa se je uveljavil po novem začetku v leta 1988 predstavljeni drugi generaciji . Od tedaj je bil vedno na voljo kot štirivratna limuzina ali kombi variant, nekaj časa pa tudi kot štirivratni kupe passat CC, ki se je pozneje osamosvojil in najprej postal volkswagen CC, potem pa dobil naslednika v arteonu. Volkswagnov predstavnik srednjega razreda je bil vedno temu primerno opremljen s pestro paleto bencinskih in dizelskih motorjev, v zadnjem času pa tudi s priključno hibridnimi sklopi.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
Volkswagen je na področju družinskih limuzinskih kombijev z modelom passat visoko na seznamu vseh, ki iščejo velik družinski avto. V tej izvedbi ga poganja preizkušeni 1,6 litrski turbodizel, ki je optimiziran in opremljen s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Motor bo delal zelo dolgo, če boste redno obiskovali redne servisne intervale.
Toyota auris 1,33 dual VVT-i luna
Bencin, 5,5 l/100km
2016 / 122.400 km
73 KW
9.790 €
Toyota je imela z aurisom prve generacije, kot naslednikom kombilimuzinske corolle, v evropskem spodnjem srednjem avtomobilskem razredu precejšnje načrte, ki pa se kljub hibridni različici niso povsem izpolnili. Morda tudi zato, ker v ponudbi ni bilo karavana. Aurisu druge generacije je zato namenila emocionalno obliko, ponudbo pa je razširil tudi kombi touring sports oziroma TS s 530 do 1.658 litri prtljažnika, ki je v ponudbi tudi pri novi corolli. Ob zadnji menjavi generacije je Toyota namreč za svojega predstavnika spodnjega srednjega razreda opustila ime auris in vse tri različice, kombilimuzina, limuzina in kombi, se spet imenujejo toyota corolla.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
Bencinski motor morda ni najbolj pogosta izbira v tem avtomobilskem razredu, a če ste pripravljeni na kak liter porabe več, bo Toyotin zanesljivi pogonski sklop dobra izbira. Ni največji, niti ni najbolj zmogljiv, a gledano skozi prizmo ekonomičnosti je za vse, ki ne delate veliko kilometrov, lahko zanimiva alternativa. Pogon variabilnih ventilov je urejen prek verige, za katero ni predvidena menjava, kar bi moralo poskrbeti še za veliko kilometrov brez velikih stroškov vzdrževanja.
Renault grand scénic dCi 110 limited edition EDC
Dizel, 5,3 l/100km
2015 / 125.900 km
81 KW
10.000 €
Renault je s scenicom leta 1996 praktično uvedel segment enoprostorcev spodnjega srednjega razreda. Tedaj se je še imenoval renault megane scenic, a že v leta 2003 predstavljeni drugi generaciji se je osamosvojil in dobil tudi podaljšano različico grand scenic, ki je zaradi velikega prtljažnika ali možnosti sedmih sedežev vedno bila bolj privlačna za družine. Enako je veljalo tudi za tretjo generacijo, vendar sta se obe različici tedaj ločili tudi po nastopu. To velja tudi za zadnjo generacijo, ki se je oblikovno sicer približala križancem, vendar ohranja enoprostorske atribute prednikov. Renault scenic oziroma grand scenic je bil sicer vedno na voljo s solidnimi bencinskimi in turbodizelskimi motorji, pred zatonom v zadnjih letih pa so bili slednji gotovo bolj zaželeni pri kupcih.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
Med avtomobili, ki jim najlažje pripišemo oznako »družinski« je scenic zelo visoko na lestvici. Sodoben in varčen motor, ki je ob samem lansiranju na trg prinesel tudi nekaj porodnih težav, se je po tem, ko so odpravili težave z visokotlačno črpalko goriva, izkazal kot zelo dobra in zanesljiva alternativa nemški konkurenci.
Volvo V60 D3 kinetic geartronic
Dizel, 4,9 l/100km
2014 / 199.044 km
100 KW
9.390 €
Volvo V60 ima z Volvovo veliko serijo 90 več skupnega kot le obliko, saj je zasnovan na enaki prilagodljivi platformi SPA. V60 je zato opremljen z vrsto asistenčnih sistemov, s katerimi nadaljuje tradicijo švedske znamke, ki je vedno slovela po varnih avtomobilih. Najbolj zaželeni pogonski opciji so hibridni pogonski sklopi, kupcem pa so še vedno na voljo bencinski motorji z notranjim zgorevanjem. A to velja za zadnja leta, saj je pred tem volvo V60 bil na voljo tudi z zmogljivimi in varčnimi turbodizelskimi motorji.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
Volvo V60 s tem motorjem je v kombinaciji s samodejnim menjalnikom primer avtomobila, ki nudi udobje v vožnji in zmogljivosti, ki sodijo že v nekoliko višji avtomobilski razred. Pri tem pogonskem sklopu je pomembno, da je bil tako motor kot menjalnik servisiran v skladu s tovarniškim intervali in predpisi. Če je bilo vse opravljeno kot je treba, potem ni razloga, da ne bi tehnika še naprej delovala tako kot mora.
Ford mondeo 2,0 TDCi ECO trend
Dizel, 4,9 l/100km
2013 / 146.000 km
103 KW
8.290 €
Fordov predstavnik srednjega razreda, ki je leta 1993 nasledil priljubljeno sierro, se po štirih generacijah poslavlja, vsaj v takšni zasnovi, kot smo ga poznali tri desetletja. Vedno je bil na voljo kot priljubljena kombilimuzina in praktični karavan, v senci obeh pri nas pa je ves čas bila tudi limuzina, ki s prtljažnikom in udobjem ni prav nič zaostajala. Kot se za avtomobil srednjega razreda spodobi, v mondeu ni nikoli primanjkovalo prostora, dobre pa so bile tudi vozne lastnosti. Poleg tega pa je bil vedno na voljo s solidnimi bencinskimi in dizelskimi motorji, v zadnji generaciji pa tudi s hibridnim pogonskim sklopom.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
Velik, udoben družinski avto bo tudi v limuzinski izvedbi dobro opravil nalogo, saj mu prtljažna vrata na široko odpirajo dostop do velikega prtljažnika. Pod motornim pokrovom se skriva preizkušen dvolitrski turbodizel koncerna PSA, ki je znan po svoji robustnosti in zanesljivosti. V kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ponudi veliko živahnosti in zmerno porabo.
VW golf variant 1,6 TDI BMT
Dizel, 3,9 l/100km
2015 / 163.000 km
77 KW
9.200 €
Volkswagen golf je avtomobil, s katerim je nemški proizvajalec leta 1974 pravzaprav izumil kombilimuzino spodnjega srednjega razreda. Tedaj je nasledil hrošča, ki je bil že v začetku zastarel avtomobil kar pa ni veljalo za golfa, ki je bil razvojno vedno v ospredju »golfovega razreda«. Golf je v svoji zgodovini poleg osnovne petvratne imel več dodatnih karoserijskih oblik, danes pa je na voljo kot kombilimuzina in kombi variant.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
Morda je Volkswagen na področju družinskih limuzinskih kombijev z modelom passat visoko na seznamu vseh, ki iščejo velik družinski avto, a golf variant predstavlja finančno ugoden kompromis. V tej izvedbi ga poganja preizkušeni 1,6 litrski turbodizel. Motor bo delal zelo dolgo, če boste redno obiskovali redne servisne intervale.
Hyundai i30 wagon 1,6 CRDi life
Dizel, 4,5 l/100km
2014 / 179.000 km
81 KW
7.990 €
Hyundai i30 je korejski predstavnik spodnjega srednjega razreda, ki je danes že v tretji generaciji in ves čas je bil na voljo tudi kot karavan. Prva generacija hyundaija i30, ki je na ceste prvič zapeljala leta 2007, je tedaj v Evropi nasledila lantro in je na nek način pomenila nov začetek, navdušil pa je predvsem z drugo generacijo, ko se je postavil ob bok »nosilcu razreda« volkswagnu golfu.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
Ne moremo trditi, da gre pri tem avtomobilu za avto z najnovejšo tehnologijo pogonskega sklopa, a to niti nujno, da je slabo. Hyundai poganja zanesljiv štirivaljnik s katerim ni bilo nobenih resnih težav. Seveda pa, tako kot vsak motor, ki ima sistem vbrizga goriva pod visokim tlakom, zahteva redne in temeljite servise.
Peugeot 308 SW 2,0 blueHDI allure
Dizel, 3,8 l/100km
2014 / 152.545 km
110 KW
9.820 €
Peugeot je svoje predstavnike spodnjega srednjega razreda vedno ponujal tudi v kombijevski izvedbi in to velja tudi za peugeot 308 in njegovega neposrednega prednika peugeota 307. Nekaj časa je bil poleg karavana in kombilimuzine na voljo tudi kupe-kabriolet, vendar pa ga v duhu časa Peugeot ne ponuja več. Ostaja pa karavan, ki je poleg precej praktičnosti vedno ponujal tudi solidno motorizacijo, pa naj je šlo za bencinske in dizelske motorje ali pa hibridno pogonsko tehniko.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
Preizkušen turbodizel je za ta avto nekoliko robusten. A družinski avto z dizelskim motorjem je kombinacija, ki bo prinašala nizke račune za gorivo. Zelo razširjen motor znotraj koncerna PSA nima izrazitih pomanjkljivosti, potrebuje le redno vzdrževanje in bo dolgo časa služil svojemu namenu.
Vsi vsaj 3.000€ precenjeni.
ja,avtomobili z 200000 kilometri so pa res top za družine....