Za marsikoga je nakup novega avtomobila velika želja, a zaradi takšnega ali drugačnega razloga je realnost takšna, da lahko za nakup avtomobila nameni manjši znesek. Takrat pride vsakomur prav dober nasvet izkušenega mehanika. Obrnili smo se na Jurija Kočarja, vodjo asistenčnega centra AMZS, ki zelo podrobno pozna dobre in tudi malo manj dobre strani avtomobilov, ki se vozijo po naših cestah.
Na naše vprašanje, kako se lahko izognemo nakupu rabljenega avtomobila nekoliko starejšega letnika,pri katerih nas bodo morda pričakali visoki nepričakovani stroški vzdrževanja, je odgovoril zelo jasno: »Vsak avto zahteva redno vzdrževanje. V resnici gre za osnovni pogoj, da lahko avto še naprej deluje tudi, ko prevozi večje število kilometrov. Če predvidene servise, ki jih je določil izdelovalec, namerno izpuščamo, pa bo slej ko prej tehnika nekje zatajila. Zato je redno in ustrezno servisiranje temelj varčne, varne in udobne vožnje.«
Pomembni so realni kilometri in vzdrževanje
Ko je tema nanesla na prevožene kilometre in stroške vzdrževanja, je Kočar poudaril kako pomembno je, da poiščemo avto z realnimi kilometri in z znano servisno zgodovino. Sami kilometri namreč niso tako zelo problematični. Če je bil avto pravilno vzdrževan. »Seveda z leti uporabe in več prevoženimi kilometri prihaja do večje obrabe materiala in so posledično potrebe po večjih servisnih posegih. Zato svetujem, da ob nakupu rabljenega avtomobila, pa tudi če gre za avto za nekaj tisoč evrov, kupec oziroma novi lastnik poskrbi za vsaj minimalni proračun, ki mu bo pokril strošek nepredvidljivih posegov, ki niso del rednega vzdrževanja. Govorim o zneskih od minimalno nekaj sto evrov do recimo tisoč evrov, kar bi moralo biti dovolj tudi, če pride do zelo velike okvare na motorju.«
Kočar dodaja: »Če na kratko povzamem, v to skupino spadajo okvare pogonskega agregata, kamor štejem tudi okvare sistema za dovod goriva in prisilnega polnjenja. Potem so pa tu še okvare podvozja in varnostnih ter asistenčnih sistemov. Naj omenim še udobje. Če klimatska naprava, na primer, ni bila ustrezno servisirana, je ob okvari strošek menjave uparjalnika in kompresorja lahko visok. Govorim o znesku okrog tisoč evrov.«
Preventiva v izogib stroškom
Ozaveščanje in pomoč članom ter drugim voznikom je eden od temeljev delovanja AMZS in v resnici je vsem, tako članom kot drugim strankam, omogočena strokovna pomoč. »V AMZS že vrsto let opravljamo najrazličnejše preventivne servisne preglede in preglede pred nakupom rabljenega avtomobila, ki pripomorejo k znižanju stroškov vzdrževanja, saj novemu lastniku rabljenega avtomobila ali potencialnemu kupcu pomagamo odkriti, kakšno je dejansko stanje konkretnega rabljenega avtomobila.
Cena takšnega pregleda se začne pri 30 evrih, gre pa za zelo podoben pregled, kot ga opravljamo pri tehničnih pregledih. Največji in najbolj podroben pa je pregled 100+ kontrolnih točk, ki stane 100 evrov, oziroma 80 evrov za člane AMZS. Tak pregled traja od dve do tri ure, opraviti pa ga je mogoče v vseh AMZS servisnih centrih po Sloveniji,« zaključi Kočar.
Za vas smo pregledali spletni oglasnik za prodajo rabljenih avtomobilov www.DoberAvto.si in poiskali 10 zanimivih avtomobilov v cenovnem rangu od 3.000 do 5.000 evrov. Gre za avtomobile, ki – vsaj po videnem iz oglasa – nakazujejo, da bi lahko bili potencialno dober nakup. Avtomobili z oznako »Obetavno« po dostopnih podatkih, ki jih lahko pridobimo iz VIN številke, izkazujejo stanje števca prevoženih kilometrov brez anomalij in znano zgodovino so še posebej zanimivi in vredni ogleda pri prodajalcu.
Renault clio 1,2 16V dynamique
Bencin, 55 kW; 5,9 l/100km; letnik 2010 / 177.000 km
3.700 €
Če bi za kateri majhen avtomobil po letu 1991 lahko rekli, da je slovenski in ga na naših cestah lahko vidimo skoraj najpogosteje, bi to lahko bil renault clio. Temu je botrovalo tudi dejstvo, da ga je Renault v prvi in drugi generaciji izdeloval v Novem mestu, kamor se je vrnil s predzadnjo in vztraja tudi v zadnji generaciji. Vendar ni bil uspešen le zaradi tega, ker ga izdelujemo pri nas, ampak predvsem zato, ker gre za precej tipično majhno kombilimuzino, ki se dobro znajde tako v mestnem kot tudi podeželskem okolju in svojimi dimenzijami, voznimi lastnostmi in udobjem opmgoče več kot le občasne izlete na dolge vožnje, to pa podpira tudi njegova motorna izbira.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
S tem motorjem kakšnih težavni ni bilo, gre za preizkušen bencinski motor. Če je bilo vse servisirano v skladu s protokolom in je bil pravočasno zamenjan pogonski jermen bo lahko prevozil še veliko kilometrov.
Bencin, 85 kW; 6,5 l/100km; 2009 / 108.000 km
3.790 €
Oplova zastopnica spodnjega srednjega razreda je bila v svojih najboljših časih na voljo v štirih karoserijskih različicah: kot trivratni kupejevski GTC (tudi kot OPC), petvratna kombilimuzina, klasična limuzina ali kombi sports tourer (pziroma pred tem karavan). Danes jo lahko kupimo le še v obliki petvratne kombilimuzine in kombija. Kot predstavnica enega najbolj želenih evropskih avtomobilskih razredov je bila na voljo tudi s pestro izbiro bencinskih in dizelskih motorjev, danes pa bencinska in elektrificirana motorna tehnika bolj ustreza trenutnim pričakovanjem.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
Avto ima za svoj letnik zelo malo število prevoženih kilometrov kar je velik plus, poleg tega pa najdemo pod pokrovom motorja preizkušen atmosferski 1,6 litrski bencinski motor.
Citroën C4 picasso 1,6 HDi exclusive
Dizel, 82 kW; ni podatka; letnik 2011 / 250.000 km
3.490 €
Citroen je šele lani ukinil svojega priljubljenega enoprostorca, ki je svoje življenje začel kot xsara picasso, zaključil pa kot C4 spacetourer. Kakorkoli se je že imenoval, je vedno šlo za enega olj prostornih in praktičnih predstavnikov njegovega razreda, ki mu je do ukinitve družbo delal tudi podaljšani citroën grand C4 picasso, v katerem se je lahko peljalo še več potnikov ali prtljage.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
Poganja ga zelo razširjen turbodizelski motor kar pomeni, da je vzdrževanje dokaj ugodno. Ob rednem servisiranju bo ta motor lahko še naprej skrbel za varčno in udobno vožnjo.
Bencin, 80 kW; 6,1 l/100km; letnik 2011 / 119.000 km
4.590 €
Hyundai i30 je korejski predstavnik spodnjega srednjega razreda, ki je danes že v tretji generaciji, leta 2011 pa je bila ravno na prelomu iz prve v drugo generacijo. Prva generacija hyundaija i30, ki je na ceste prvič zapeljala leta 2007, je tedaj v Evropi nasledila lantro in je na nek način pomenila nov začetek. Na voljo je bila kot petvratna kombilimuzina ali karavan ter z zanesljivimi atmosferskimi bencinskimi in turbodizelskimi motorji.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
Poleg tega, da ima malo kilometrov glede na letnik je močan adut tega avtomobila tudi preizkušen in zanesljiv motor. Gre za v osnovi starejšo tehnologijo kar pomeni tudi malenkost višjo porabo goriva, po drugi strani pa je tehnika preizkušena do te mere,da dobro vpliva na servisne stroške.
Citroën nemo 1,4 HDi SX combi+
Dizel, 50 kW; 1,0 l/100km; letnik 2010 / 143.600 km
3.970 €
Citroën nemo izhaja iz gospodarske kooperacije Skupine PSA s Fiatom. Oba sta danes del koncerna Stellantis, zato je enak avtomobil na volj tudi kot fiat qubo in peugeot bipper. 3,96 metra kratki nemo s svojim čokatim plastičnim prednjim delom sicer ni poseben lepotec, zato pa se lahko pohvali s solidnimi prevozniškimi zmogljivostmi. Kot precej oglat tovorni avtomobil lahko v prtljažniku z največjo prostornino 2,5 kubičnega metra pelje predmete, ki ne presegajo mase 610 kilogramov, kot petsedežni potniški kombi z drsnimi zadnjimi vrati pa razpolaga z največjo dovoljeno obtežitvijo 435 kilogramov. Kot alternativa varčnemu dizelskemu je ne voljo tudi 1,4-litrski bencinski motor.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
Motor po podatkih na papirju ni ravno osupljiv a z upoštevanjem dejstva, da se nahaja v majhnem avtomobilu to niti ne predstavlja večje težave. Ta motor so vrsto let vgrajevali v avtomobile koncerna PSA in z njim ni bilo večjih težav.
Bencin, 74 kW; 5,4 l/100km; letnik 2011 / 171.700 km
4.790 €
Toyotin majhen avtomobil, ki ga izdelujejo v Franciji, je bil vedno eden najbolj priljubljenih Toyotinih modelov. Danes je v skladu s časom opremljen s hibridnim pogonskim sklopom ali bencinskimi motorji, v drugi generaciji, ki je prva zares uspela pri nas, pa so bili poleg bencinskih še bolj zanimivi turbodizelski motorji, ki ga je imel tudi yaris. Toyota yaris s svojimi motorji sicer ne bo dosegala hitrostnih rekordov, vsekakor pa na majhni kvadraturi zagotavlja razmeroma veliko udobnega in praktičnega prostora za potnike.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
Atmosferski bencinski motor je že dolgo časa na trgu in velja za preizkušeno tehnologijo. Pogon variabilnih ventilov je urejen prek verige za katero ni predvidena menjava, kar bi moralo poskrbeti še za veliko kilometrov brez velikih stroškov vzdrževanja.
Nissan qashqai+2 4WD 2,0 dCi tekna
Dizel, 110 kW; ni podatka; letnik 2008 / 270.020 km
4.880 €
Nissan qashqai je leta 2006 nasledil dva slabo prodajana Nissanova modela, almero in primero, vendar ni bil le njun naslednik, ampak je s svojo zasnovo bil med pomembnimi utemeljitelji razreda športnih terencev segmenta C. Kmalu se je s svojo zasnovo in zanesljivostjo močno priljubil kupcvem in leta 2008 se mu je pridružil še sedemsedežni qashqai+, ki pa je že leta 2013 ob predstavitvi druge generacije qashqaija svoje mesto prepustil nissanu X-trailu. Sloves udobnega in zanesljivega avtomobila je nosil tudi v drugi generaciji, ki pa je bila v nasprotju s sedanjo tretjo, elektronsko močno podkrepljeno generacijo, še precej »analogna«.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
To je avto za vse, ki pričakujejo več v smislu vožnje po neurejenih podlagah in slabših voznih razmerah zaradi štirikolesnega pogona. Zaradi te specifike je potrebno biti pozoren na diferencial,kardan in vpetje koles. Predvsem je pomembno, da ni zračnosti ali sumljivih mehanskih zvokov. Z dvolitrskimi motorji ni bilo kakšnih večjih težav, če so bili servisirani po protokolu.
VW passat variant 2,0 TDI DPF comfortline CR
Dizel, 103 kW; 5,8 l/100km; letnik2010 / 315.000 km
4.495 €
Passat je eden najbolj ikoničnih Volkswagnovih modelov, ki je na ceste prvič zapeljal že leta 1974, dodobra pa se je uveljavil po novem začetku v leta 1988 predstavljeni drugi generaciji . Od tedaj je bil vedno na voljo kot štirivratna limuzina ali kombi variant, nekaj časa pa tudi kot štirivratni kupe passat CC, ki se je pozneje osamosvojil in najprej postal volkswagen CC, potem pa dobil naslednika v arteonu. Volkswagnov predstavnik srednjega razreda je bil vedno temu primerno opremljen s pestro paleto bencinskih in dizelskih motorjev, v zadnjem času pa tudi s priključno hibridnimi sklopi.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
S temi kilometri bo ta avto še dolgo zanesljivo delal. Malo več pozornosti bo potrebno posvetiti visokotlačnemu sistemu za dovod goriva in vbrizgu goriva ter sistemom za čiščenje izpušnih plinov za zmanjševanje škodljivih emisij. Vredno je preveriti ali je bilo kaj od tega že zamenjano.
Dizel, 92 kW; poraba 6,2 l/100km; letnik 2008 / 239.700 km
4.190 €
Fordov dinamični enoprostorec S-max, ki bi ga lahko označili tudi kot enoprostorski kupe, je v svoj razred prinesel tudi nekaj novosti, kot so električno premični zložljivi sedeži v drugi vrsti. Platformo si deli z mondeom tretje generacije in seveda večjim galaxyjem, na voljo pa je tudi s štirikolesnim pogonom. Pester je tudi nabor bencinskih in dizelskih motorjev.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
Fordov robusten in zanesljiv agregat je na trgu že dolgo časa. Tako kot pri vseh turbodizlih tudi zanj velja, da bo delal dolgo časa pod pogojem, da je bil redno in ustrezno servisiran.
Mercedes-benz A 160 blueEFFICIENCY elegance
Bencin, 70 kW; 6 l/100km; letnik 2010 / 205.405 km
4.990 €
Mecredes-benz razreda A je danes že v drugi generaciji pevtratna kombilimuzina, svoje življenje pa je leta 1997 začel kot majhen enoprostorec, ki je po eni strani navdušil s prostornostjo na majhni dolžini, po drugi strani pa osupnil svet, ko so ga prevrnili na losovem testu. Uporaben enoprostorec je ostal tudi v leta 2004 prestavljeni drugi generaciji. Najmanjši predstavnik znamke iz Stuttgarta je sicer vedno bil na voljo s pestro ponudbo bencinskih in dizelskih motorjev, prav tako pa tudi solidno opremljen, po začetnem spodrsljaju tudi na področju varnosti.
Mnenje strokovnjaka o avtomobilu v ponudbi:
Mercedes-Benz je s tem avtomobilom vstopil v segment nižjega razreda avtomobilov. Ima Pod njegovo kakovost se je podpisala znamka z zvezdo na nosu in kakšnih posebnosti glede vzdrževanja ni. Če je avto tudi v resnici tak, kot se kaže v oglasu, je vreden ogleda.