V AMZS na spletnem portalu za prodajo rabljenih vozil DoberAvto.si z oznako Preverjeno označujejo vozila, ki so jih pregledali mojstri v njihovih servisnih delavnicah. Vsi avtomobili, ki se prodajo kot rabljeni namreč niso tehnično brezhibni. V AMZS izpostavljajo najbolj pogoste napake, ki jih pri pregledu rabljenega avtomobila ugotovijo njihovi strokovnjaki.
Prikrivanje realnega števila prevoženih kilometrov
Zaradi pomanjkanja in visokih cen rabljenih vozil na trgu, je nakup "mačka v žaklju" bolj verjeten. Že samo podatek, da smo v Sloveniji v letu 2021 na novo registrirali kar 37.325 rabljenih avtomobilov iz tujine, kar je za četrtino več kot v letu 2020, je za prodajalce rabljenih avtomobilov seveda odlična priložnost za zaslužek in žal tudi za zlorabe, ugotavljajo v AMZS. Žiga Primožič, vodja DoberAvto.si, pravi, da je trg rabljenih avtomobilov pri nas zelo aktiven, kar seveda prinaša tudi nekatere pasti. Še vedno je med najpogostejšimi nevarnostmi nakup rabljenega avtomobila, ko prodajalec prikrije realno stanje prevoženih kilometrov. Poleg tega lahko skrije napake na avtomobilu ali celo spretno prikrije, da je bilo vozilo udeleženo v hujši prometni nezgodi in je vprašljiva njegova varnost.
Težavam se lahko izognete s tem, da pred nakupom avtomobil pregleda strokovnjak. V AMZS imajo na svojem spletnem oglasniku DoberAvto.si okoli 3.000 rabljenih vozil, med katerimi so tudi vozila z oznako Preverjeno. To so tista vozila, ki jih pregledajo v servisnih centrih AMZS, kjer že vrsto let ponujajo storitev pregleda rabljenega avtomobila pred nakupom. Zato se redno srečujejo s strankami, ki pripeljejo avto, ki ga nameravajo kupiti, na pregled oziroma se želijo prepričati o realnem stanju vozila takoj po nakupu. "V lanskem letu smo storitev združili z našim spletnim oglasnikom DoberAvto.si. Oglasi za avtomobile, ki so jih naši mojstri na servisu pregledali na več kot 100 kontrolnih točkah, imajo pri oglasu značko AMZS Preverjeno. Iz poročila našega strokovnjaka, ki je pripeto k oglasu, je razvidno dejansko stanje avtomobila, kar kupcu omogoča, da sprejme premišljeno odločitev o nakupu," pojasnjuje Primožič.
Primožič: Transparentnost je ključ za dobro prodajo
Žiga Primožič, vodja portala Doberavto.si, poudarja, da je v ozadju spletnega oglasnika DoberAvto.si sistem Avtolog, ki je od leta 2020 del skupine AMZS. Ta deluje na zbirki podatkov o registriranih motornih vozilih v Sloveniji, ki so javno dostopni na portalu OPSI. Omogoča vam brezplačno poglobljeno iskanje podatkov o posameznih vozilih, od zgodovine lastništva do števila prevoženih kilometrov in podatkov o opremi ter tehničnih specifikacijah vozila. Edini pogoj je, da je avto že registriran v Sloveniji. Vpišite VIN številko avta, ki ga kupujete, na portalu www.avtolog.si in se prepričajte o resničnem stanju avtomobila.
Bodite pozorni na lak avtomobila
Ob vse večje številu pregledanih vozil pred prodajo na spletnem portalu so v AMZS predstavili tudi ugotovitve glede najbolj pogostih napak pri rabljenih avtomobilih. Mojstri v AMZS servisih med napakami, ki jih laično oko težko opazi, najpogosteje opažajo odstopanje debeline laka od tovarniških normativov, kar je znak, da je bil avto ličarsko popravljen. "Če gre za manjše popravilo, recimo na odbijaču, boku ali vratih, to še ni razlog za skrb. Avto se med uporabo sreča s kakšnim stebričkom na parkirišču oziroma vanj prileti kamen in poškoduje lak. Če je poškodovani del ustrezno popravljen ni s tem nič narobe. Ko pa ob pregledu s posebno merilno napravo strokovnjaki ugotovijo, da je bila poškodovana in popravljena tudi streha, levi in desni bok, skratka, da se je s pločevino avtomobil nekaj dogajalo, je to povsem druga zgodba. Je bil avto na strehi? Ali še huje, je avto tehnična totalka in je sestavljen iz več različnih avtomobilov? Da ne bo pomote, tak avto lahko na pogled izgleda čudovito in je tudi tehnično brezhiben, toda v primeru močnejšega trka varnostne zmečkljive cone in ojačitve ne bodo zdržale obremenitve. Tak avto je lahko zelo nevaren, saj ne bo ustrezno zaščitil potnikov," pojasnjuje AMZS tehnični svetovalec Janez Kajzar, ki je tudi del ekipe strokovnjakov, ki redno pregleduje avtomobile.
Veliko jih ima izrabljene pnevmatike
Na drugi strani ob pregledih rabljenih vozil odkrivajo napake, ki se poznajo pri stroških lastništva po nakupu rabljenega avtomobila. Na prvem mestu so izrabljene pnevmatike. Če je globina profila nižja od zakonsko dovoljene, ste v prekršku. Zato bo že po nakupu rabljenega avtomobila s slabimi pnevmatikami vaša investicija dodatnih 250 do 300 evrov, če govorimo o avtomobilu nižjega srednjega razreda. Kajzar opozarja tudi na to, da se strošek za pnevmatike za priljubljene športne terence tudi podvoji.
Sledijo težave z akumulatorjem. Pri avtomobilu s sistemom start-stop je cena za akumulator običajno podvojena, kar pomeni strošek tudi več sto evrov, opozarjajo v AMZS, kjer ugotavljajo tudi težave na podvozju. Gre za določene zračnosti pri vpetju koles ali za težave z nastavitvijo podvozja kar terja nastavitev optike. "S pravočasnim servisom, ki ga opravijo tudi v delavnicah AMZS, se lahko izognete večjim stroškom, ki bi nastali zaradi neenakomerne obrabe pnevmatik in višje porabe goriva. Pogosto se napake pokažejo na zavorah oziroma izrabljenih oblogah. Menjava vas lahko stane med 200 in 300 evri, kar je seveda odvisno od tipa vozila in od popravila, če je na primer treba menjati še kaj več kot samo zavorne obloge," pravi Kajzar.
Dodatni stroški lahko poletijo v nebo
Med pregledom AMZS 100+ točk je obvezna tudi kontrola tekočin v avtomobilu. Kajzar pojasnjuje: "Nivo olja in hladilne tekočine nam pove kaj se dogaja z motorjem. Preverimo tudi, ali kje kaj pušča. To je znak, da bo potrebna najmanj menjava tesnila. Bolj se lahko zaplete, če je nivo tekočin nizek. Vsak motor za dobro delovanje potrebuje ustrezno količino in kakovost olja. Pri nekaterih proizvajalcih ali tipih motorjev je treba še posebej paziti in redno nadzorovati nivo olja in ga po potrebi doliti. V nasprotnem primeru pride do hudih okvar na motorju.''
Med testom delovanja motorja se lahko pokažejo tudi napake na sistemu za dovod goriva. Če je bil avto redno servisiran in če je stanje prevoženih kilometrov realno, bi moral vsaj prvih 200.000 kilometrov sistem delovati brez težav. Zaplete se, ko ima avto, ki ga kupujemo, v resnici 400.000 kilometrov in tedaj material že kaže očitne znake utrujenosti. Kot pojasnjujejo v AMZS, je cena ene vbrizgalne šobe pri dizelskem motorju okrog 300 evrov, seveda pa je treba znesek pomnožiti s štiri (za štirivaljni motor), prišteti še delo, zato je lahko končni strošek tudi 1.500 evrov ali več.
Pazite tudi pri nakupu avtomobila s turbino, znaten strošek, če kupite "mačka v žaklju", so tudi DPF filter oziroma filter trdnih delcev in EGR ventil. Vse to danes draži servisiranje avtomobilov s sodobnimi turbodizelskimi motorji, ki so podvrženi strogim emisijskim ukrepom. Kajzar zato priporoča: ''Če niste prepričani v realno stanje prevoženih kilometrov avtomobila, ki ga kupujete, raje iščite avto z bencinskim motorjem, saj so stroški servisiranja bistveno nižji.''
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma prejel 21.758 $, prejšnji mesec pa sem plačal 29.467 $ za 3-urni delovnik. To naredim ............ >>>>>>>>>> 𝑾𝒘𝒘.𝑱𝒐𝒃𝒛𝑪𝒂𝒓𝒕.𝑪𝒐𝒎