Avto
1433 ogledov

Kako deluje štirikolesni pogon xDrive?

BMW xDrive test
1/8
Saša Despot
BMW je v Kranjski Gori na delavnici xDrive predstavil delovanje inteligentnega pogona xDrive v praksi. Kako pravzaprav deluje štirikolesni pogon?

Štirikolesni pogon ljudje pogosto povezujejo samo z ekstremnimi položaji, vendar pa ni tako. Vse kolesni pogon prav pride tudi na suhi cesti. BMW sistem xDrive vedno deluje v smeri, da pomaga vozniku. Če pripeljemo na suhi cesti malenkost prehitro v zavoj, nam bo sistem že pomagal, da peljemo v želeno smer. Na primer, če peljemo v desni zavoj in smo malenkost prehitri in izgubimo oprijem, nam sistem samodejno zavira notranje desno kolo, da zapeljemo v desni zavoj.

Računalnik vedno dela v smeri, kamor voznik usmeri volan in preko glavnega računalnika DSC potem uravnava prenos sile na tisto kolo, ki ga najbolj potrebuje. Podatke dobiva od kota zasuka volana, od nagiba in hitrosti vozila in od oprijema na vsakem kolesu posamično.

Na dogodku xDrive so voznikom podrobno predstavili delovanje sistem, kot tudi to, do katere meje lahko pomaga voznikom. "Ko so prišla zmogljiva štirikolesno gnana vozila na trg, se spomnim podatkov iz Avstrije in Nemčije, je bilo za 80 odstotkov več nesreč, kot prej, ko je imel določen proizvajalec zgolj vozila na prednji pogon. Težava je, ker ljudje nimajo možnosti preizkusiti, kje so meje takšnega pogona. Prav zato so treningi vožnje in preizkus štirikolesnega pogona na dogodkih, kot so naši v Kranjski Gori, dobrodošli. Fizike se ne da premagati. Obstajajo meje za vsak pogon," pravi inštruktor vožnje.

Brez pravih pnevmatik je sistem nemočen

Kljub temu da ima vozilo štirikolesni pogon, pa oprijem ni dober, če avtomobil ni "obut" v ustrezne pnevmatike. Če nimamo oprijema, trenja, potem se temu ne, da ogniti. To je podobno, kot če bi šli s sandali na sneg.

Glavna prednost pogona xDrive je, da je elektronsko-mehansko voden. Večina je mehansko vodenih. Prednost je tudi v tem, da lahko edini prenese 100-odstotkov moči med prednjo in zadnjo osjo. Sistem je proaktiven. To pomeni, da voznik še preden ve, kaj se z avtomobilom dogaja, DSC računalnik že dela zanj. Ker ve, kam se peljemo, kako se peljemo. Pri večini sistemom se to zgodi šele takrat, ko že pride do zdrsa.

90 odstotkov X vozil s pogonom xDrive

Pri BMW Group Slovenija so nam pojasnili, da je v modelni seriji BMW X, štirikolesni pogon xDrive prisoten v približno 90 odstotkih vozil. Tudi pri nakupu limuzin oziroma karavanskih izvedbah vozil se več kot polovica kupcev (med 60 in 70 %) odloči za štirikolesni pogon. Pri modelih serije 1 in serije 2 Active in Gran Tourer pa se za inteligentni štirikolesni pogon odloči več kot petina kupcev.
Testne vožnje namenjene navdušencem

Testne vožnje BMW xDrive vozil v Kranjski Gori so namenjene navdušencem znamke BMW in potencialnim kupcem, ne samo obstoječim lastnikom. Zaradi zanimanja za vožnjo v napornejših razmerah so leto preizkusi na voljo tudi na Rogli.

Poleg lokalnih doživetij BMW slovenskim strankam ponuja tudi razne pakete izkušnje BMW xDrive v tujini. Tako imajo možnost preizkusit od osnovnih treningov upravljanja vozil BMW do offroad izkušnje v Južni Afriki in preizkus zimskih voznih razmer na Švedskem. Cene paketov se gibljejo od 430 evrov pa do 5.990 evrov. Paketi višjega cenovnega razreda, poleg same vozne izkušnje vključujejo tudi večdnevne dejavnosti in doživetja. 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.