Po grozljivi nesreči v Nemčiji, v kateri je ena oseba umrla, devet je bilo huje poškodovanih, v kateri je BMW iX zapeljal na nasproti vozni pas, vozilo trenutno pregleduje ekipa strokovnjakov, poročanje nemške policije navaja spletni portal Automobilwoche. V preiskavo je vključenih več inženirjev za raziskavo nesreč, ki jih je prispeval proizvajalec vozila, pa tudi trije strokovnjaki za nesreče, specialisti iz prometne policije Tübingen in državnega urada kriminalistične policije v Stuttgartu. Preiskave so do zdaj pokazale, da avtonomna vožnja v času nesreče ni bila mogoča, so sporočili s policije.
Polemike je je sprva povzročilo policijsko poročilo, v katerem je povzročitelj nesreče govoril o "avtonomnem e-testnem vozilu". Uradniki so izjavo utemeljili na slikah nesreče, na katerih so bile vidne nalepke, ki označujejo vozilo kot testno vozilo za izključno električno in avtonomno vožnjo. Poleg logotipa BMW je bil viden tudi simbol s kamero in napisom "Autonomous Driving" (avtonomna vožnja).
Je imel voznik roke na volanu?
V prvi izjavi so iz BMW trdili, da ne gre za avtonomno testno vozilo. »Vozilo ima sisteme za pomoč vozniku 2. stopnje, ki so že vgrajeni v serijska vozila in po potrebi pomagajo vozniku pri vožnji. Pri vozilih stopnje 2 avtonomne vožnje je voznik vedno odgovoren za vožnjo,« je dejal tiskovni predstavnik policije v Reutlingenu, ki je za Automobilwoche povedal, da so zdaj iz BMW potrdili, da je bilo vozilo, vpleteno v nesrečo, razvojno vozilo, torej ne vozilo običajne proizvodnje.
Precej bolj kot status vozila pa je odločilno, ali je imel voznik v času nesreče aktivirane avtomatizirane vozne funkcije in je tako rekoč sam vozil avtomobil, ali pa je imel voznik sam roke na volanu. Tudi v serijski različici ima BMW iX Driving Assistant Professional, sistem, ki vozniku omogoča, da vsaj za kratek čas umakne roke z volana, saj lahko vozilo na primer uporabi oznake voznega pasu, da ostane v pasu. To vprašanje še ni pojasnjeno, je povedal tiskovni predstavnik policije za Automobilwoche.
Kot so še izvedeli pri nemškem spletnem portalu vožnja ni bila uradna testna vožnja za preizkušanje novih funkcij vozila. Testnemu vozniku je bilo omogočeno dolgoročno testiranje z iX, da bi zbral več podatkov. V testne vožnje spadajo tudi zasebna potovanja, kar pojasnjuje dejstvo, da so bile v času grozljive nesreče v vozilu štiri osebe in leto in pol star otrok. Takšno dolgotrajnejše testiranje je običajna praksa v industriji z razvojnimi vozili, saj z vožnjami nenehno zbirajo podatke in vtise.
Samo Mercedes vozi na stopnji 3
Preiskava mora zdaj razjasniti, kaj je bil vzrok nesreče. Ker je tehnološko gledano BMW iX zasnovan za 3. stopnjo avtonomne vožnje, to pomeni spremembo paradigme. Medtem, ko mora na stopnji 2 imeti voznik vedno nadzor nad vozilom, se na stopnji 3 odgovornost prenese na vozilo. To pomeni, da se lahko voznik ob vklopljenem sistemu, na primer v prometnem zastoju, posveti tudi drugim dejavnostim, kot je pisanje elektronske pošte ali gledanje filmov. Vendar pa mora biti po opozorilu, ki mu jo posreduje vozilo, v okoli desetih sekundah sposoben ponovno prevzeti volan. V nasprotnem primeru se vozilo samodejno ustavi v sili.
Mercedes je za zdaj edini proizvajalec, ki se je odločil za ta korak. Sistem imenovan Drive Pilot za razred S in povsem električni EQS lahko avtonomno vozita s hitrostjo do 60 kilometrov na uro na več kot 13.000 kilometrih avtocest v Nemčiji. To pomeni, da sistem uravnava hitrost in razdaljo ter usmerja vozilo po voznem pasu. Teoretično pa mora biti voznik tudi pripravljen prevzeti nadzor nad vozilom, če ga vozilo spodbudi k posredovanju. Mercedesov Drive Pilot je prvi uradno certificiran sistem te vrste na svetu.
Dokler ne bo 5. stopnje, kjer bo za vse 100% kriv izdelovalec, naj se ne igrajo s polizdelki! Človek ni narejen, da se bo v primeru alarma nemudoma pravilno odzval, ne da bi pred tem vožnjo aktivno spremljal. Do 5.… ...prikaži več stopnje pa je še daleč, daleč kolikor se spoznam na IT! Prej mora priti še do AI !!!
Yugo, Fičko, Katrca Legende, zdajšnji avtomobili sama šara za na smetišče zgodovine.
Sedaj pa strokovnjaki stikajo betice in že naprej se ve,da bodo oprali roko,ki jih plačuje in krivdo zvalili na človeški faktor,ki je sedel za volanom "avtonomnega " stroja....