Evropska komisija v naslednjih mesecih, najkasneje do konca septembra, načrtuje predstavitev pravne podlage za uporabo avtonomnih vozil stopnje 4 v prometu. Šlo bo za prve tovrstne pravne okvirje na svetu v tako širokem obsegu.
Kot so pojasnili v pojasnilu, ki smo ga prejeli na Žurnalu24, bodo pri Evropski komisiji natančno predpisali postopke glede testiranja tovrstnih vozil, zaščite pred kibernetičnimi napadi, pravila glede snemanja podatkov in način preiskave morebitnih incidentov. Takšna vozila bo mogoče nadzirati na daljavo, na primer iz osrednjega prometnega centra.
Krovna podlaga omogoča, da bodo proizvajalci lahko začeli razvijati in tržiti vozila, ki bodo vsaj sprva namenjena predvsem javnemu prevozi v obliki t. i. robotaksijev.
Kaj je avtonomna vožnja stopnje 4?
Vozilo v znanem okolju, tudi izven avtocest, vozi povsem avtonomno in brez voznika. Pravila zahtevajo možnost "geofencinga" in prevzema nadzora na daljavo.
Ena od novosti bo tudi, da bo dovoljena hitrost takšnih vozil dvignjena. Bo pa število vozil avtonomne stopnje 4
na začetku še omejeno. Vsak proizvajalec bo lahko dal na cesto omejeno število vozil. Neuradno največ 1.500.
Brez rok na volanu tudi pri 130 km/h
Evropska unija bo širila tudi dovoljenja za uporabo tehnologije avtonomne vožnje stopnje 3. Gre za način, ko vozilo na avtocesti lahko prevzame nadzor nad avtom, tako da vozniku ni treba držati več rok na volanu in lahko počne kaj drugega. Mora pa biti ves čas pripravljen, da v primeru predhodnega signala vozila spet prevzame nadzor. Predvsem je takšna vožnja koristna v gostem avtocestnem prometu, čeprav bodo nova pravila dovoljevala običajne hitrosti 130 km/h. Doslej je bila omejitev 60 km/h. Edini proizvajalec, ki je že imel dovoljenje za tovrstno tehnologijo, je Mercedes-Benz, pa še to trenutno velja le za področje Nemčije.
Nova pravila glede avtonomne vožnje prihajajo v luči ene največjih posodobitev zakonodaj s področja vozil. Tudi na podlagi obveznih številnih novih asistenčnih sistemov v avtih naj bi v EU znižali število nesreč s hudimi posledicami. Analize kažejo, da je za 95 odstotkov vseh prometnih nesreč odgovoren človeški faktor.